رنو سنیک e-Tech

رنو سنیک e-Tech بهترین خودرو جهان در نمایشگاه ژنو + عکس و مشخصات

خودرو رنو سنیک e-Tech در نمایشگاه ژنو به عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۲۴ معرفی شد. در ادامه به بررسی کامل این کراس اوور الکتریکی می‌پردازیم.

صنعت خودروسازی جهان روز به روز در حال پیشرفت و شکوفایی است و سال ۲۰۲۴ به‌عنوان نقطه عطف این عرصه در یاد و خاطره همگان خواهد ماند. اگر به گذشته نگاه کنیم صنعت خودروسازی فرانسه همیشه با فراز و نشیب‌ها و تحقیر از سوی رسانه‌ها و سایر خودروسازان مطرح جهان مواجه بوده است و کمتر کسی فکر می‌کرد این کشور صاحب نام در عرضه خودرو بتواند دوباره با تولید محصولات با ارزش در میان رقبا قد علم کند. اما حال فرانسوی‌ها با معرفی خودرو رنو سنیک الکتریکی که عنوان خودرو سال ۲۰۲۴ را نیز یدک می‌کشد بار دیگر شایستگی‌های خود را اثبات کردند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول می‌پردازیم.

فهرست مطالب

حضور رنو سنیک e-Tech در نمایشگاه خودرو ژنو

رنو سنیک e-Tech

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو که از مهم‌ترین نمایشگاه‌های فصلی خودرو در جهان به‌شمار می‌رود، اسامی فینالیست‌ها و برنده بهترین خودرو سال جهان در سال ۲۰۲۴ را در تاریخ ۲۶ فوریه اعلام کرد. در میان ۷ خودرو فینالیست با نام‌های بی ام و سری ۵، بی وای دی Seal، کیا EV9، پژو ۳۰۰۸، رنو سنیک e-Tech، تویوتا C-HR و ولوو EX30، در نهایت محصول گروه خودروسازی رنو فرانسه با نام سنیک e-Tech به‌عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۲۴ معرفی شد.

این عنوان بر اساس رأی هیئت داوری متشکل از ۵۸ روزنامه‌نگار مطرح از ۲۲ کشور مختلف انتخاب شده است و سنیک الکتریکی توانست با کسب ۳۲۹ امتیاز جایگاه اول را از آن خود کند. همچنین سنیک هفتمین خودرو رنو است که چنین عنوان معتبری را دریافت می‌کند. پس از آن بی ام و سری ۵ توانست ۳۰۸ امتیاز کسب کند و در جایگاه دوم قرار گرفت. پژو ۳۰۰۸ نیز با ۱۹۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. رتبه چهارم تا هفتم هم به‌ترتیب در اختیار کیا EV9 با ۱۹۰ امتیاز، ولوو EX30 با ۱۶۸ امتیاز، بی وای دی Seal با ۱۳۱ امتیاز و تویوتا C-HR با ۱۲۷ امتیاز قرار گرفته است.

رنو سنیک e-Tech یک خودرو تمام الکتریکی است که روی پلتفرم ​​AmpR (CMF-EV سابق) توسعه یافته است. این خودرو در باب زبان طراحی شباهت قابل توجهی به رنو رافال و کپچر دارد. طول، عرض و ارتفاع رنو سنیک به‌ترتیب ۴۴۷۰، ۱۸۶۴ و ۱۵۷۱ میلی‌متر است. همچنین ظرفیت صندوق عقب ۵۴۵ لیتری برای سنیک تعبیه شده که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب تا ۱۶۷۰ لیتر فضای بار را در اختیار مالک قرار می‌دهد. وزن این خودرو نیز با باتری بزرگ ۸۷ کیلوواتی، ۱۸۴۲ کیلوگرم اعلام شده است.

مشخصات فنی رنو سنیک e-Tech

رنو سنیک e-Tech

خودرو مذکور در دو تریم با پیشرانه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه از پیشرانه تک موتور الکتریکی مستقر در محور جلو بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر را دارد. همچنین این نسخه مجهز به یک باتری ۶۰ کیلووات‌ساعتی شده که قابلیت شارژ سریع ۱۳۰ کیلوواتی را نیز پشتیبانی می‌کند. رنو سنیک قادر است تا با یک بار شارژ کامل ۴۲۰ کیلومتر پیمایش مسیر داشته باشد. شتاب صفر تا صد نسخه پایه ۹.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نسخه پرچمدار رنو سنیک e-Tech نیز از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این نسخه نیز مجهز به یک باتری ۸۷ کیلووات‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی است که با یک بار شارژ کامل، برد مسافتی ۶۲۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا صد نسخه پرچمدار ۸.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

هر دو تریم این خودرو در حالت شارژ توسط برق شهری، باتری را با توان ۱۲ کیلووات تجدید نیرو می‌کنند. کمپانی رنو از ساختار ماژولار سلولی با امکان تعویض یا تعمیر هر کدام از سلول‌های باتری به‌صورت جداگانه در این خودرو خبر داده است. همچنین در ساخت باتری، پیشرانه و اجزای الکتریکی این خودرو به هیچ عنوان از عناصر معدنی کمیاب استفاده نشده است. لازم به ذکر است باتری هر دو نسخه رنو سنیک توسط کمپانی ال جی LG و در کلاس NMC نیکل – منگنز – کبالت تولید شده است.

رنو سنیک یک خودرو بازیافتی موفق نیز محسوب می‌شود؛ زیرا در توسعه کابین آن از مواد بازیافتی مانند بطری‌های پلاستیکی استفاده شده و هیچ خبری هم از چرم طبیعی نیست. برای مثال داشبورد به‌میزان ۸۰ درصد از مواد بازیافتی تولید شده است. کفپوش‌ها تا ۹۷ درصد بازیافتی هستند و پوشش سقف نیز ۹۹.۵ درصد از بطری‌های بازیافتی توسعه یافته است.

در سقف پانوراما به‌میزان ۵۰ درصد از زباله بازیافتی استفاده شده است. جالب آن‌که ۳۷ درصد از اجزای آهنی خودرو نیز حاصل بازیافت است. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا ۴۰ درصد درپوش موتور و درهای سنیک نیز از آلومینیوم بازیافتی تولید شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی خاص Renault Scenic e-Tech

نمای داخلی رنو سنیک e-Tech

  • کلاستر تمام دیجیتال راننده ۱۲.۳ اینچی به‌همراه نمایشگر هوشمند ۱۲ اینچی در قسمت کنسول مرکزی تحت سیستم یکپارچه OpenR Link
  • پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اوتو
  • پشتیبانی از سرویس‌های آنلاین گوگل به‌صورت انحصاری
  • کروز کنترل تطبیقی
  • مجهز به دستیار رانندگی پیشرفته
  • سنسور نقاط کور
  • دوربین ۳۶۰ درجه سه بعدی
  • رادار نگهداری خودرو بین خطوط
  • رادار جلوگیری از تصادف
  • رادار تشخیص عابر پیاده یا موتور سوار
  • رادار تابلوخوان
  • رادار جلوگیری از برخورد یا تصادف خودرو در هنگام گردش به طرفین
  • شارژر بی سیم با قابلیت شارژ سریع
  • سقف پانوراما با قابلیت تنظیم سطح شفافیت Solarbay
  • آینه وسط برقی مجهز به دوربین
  • درب صندوق عقب برقی

قیمت

قیمت این خودرو در نسخه پایه از حدود ۴۰ هزار یورو آغاز می‌شود و هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی نسخه پرچمدار و زمان عرضه گسترده آن اعلام نشده است.

در نهایت شما کاربران گرامی سایت گجت نیوز بگویید که آیا رنو سنیک e-Tech را شایسته عنوان بهترین خودرو سال 2024 می‌دانید یا معتقد هستید سایر خودروهای ذکر شده باید این عنوان را کسب می‌کردند.

همچنین بخوانید:
نسل جدید رنو ۵، هاچبک دوست داشتنی فرانسوی با طراحی جذاب و پیشرانه برقی آمد + عکس و فیلم بی وای دی یانگ وانگ U9، سوپر اسپرت گران‌قیمت چینی معرفی شد هزینه شارژ خودروهای برقی در ایران چقدر است؟