داچیا اسپرینگ

داچیا اسپرینگ فیس لیفت روانه بازار شد؛ خودرویی ارزان و مناسب بازار ایران

گروه خودروسازی رنو از نسخه فیس لیفت داچیا اسپرینگ رونمایی کرد؛ محصولی که با قیمت اقتصادی خود مناسب بازار ایران نیز است.

رنو با معرفی نسخه فیس لیفت داچیا اسپرینگ به‌عنوان ارزان ترین خودرو برقی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۴، توانست نظرات را به سوی خود جلب نماید. این کمپانی امسال دست پر به نمایشگاه خودرو ژنو آمده بود و پس از معرفی بهترین خودرو جهان در سال ۲۰۲۴ یعنی رنو سنیک e-Tech، با برند داچیا که زیرمجموعه این شرکت است، نسخه فیس لیفت اسپرینگ را معرفی و به‌زودی به بازار عرضه خواهد کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی این خودرو برقی می‌پردازیم.

نگاهی به داچیا اسپرینگ فیس لیفت

داچیا اسپرینگ

خودرو مذکور از سال ۲۰۲۱ میلادی توسط گروه خودروسازی رنو در خط تولید مستقر در کشور چین تولید و به بازار اروپا صادر می‌شود. پس از فروش ۱۴۰ هزار دستگاه از این خودرو در مجموع ۳ سال گذشته، حال نسخه فیس لیفت آن در جریان رویداد ژنو معرفی شده است.

نمای ظاهری اسپرینگ تغییرات بنیادین و اساسی را تجربه کرده است و به جز پانل سقف خودرو، بقیه قسمت‌ها با تحول طراحی همراه بوده است. نمای جلویی چراغ‌ها و سپر این خودرو بازطراحی شده است که آن را با جدیدترین نسخه خودرو داچیا داستر هماهنگ می‌کند. برای استحکام حداکثری اسپرینگ از پنل‌های فولادی برای کاپوت و درها استفاده شده است.

از نظر ابعاد این خودرو با طول تنها ۳.۷ متر جزو جمع و جورترین کراس‌اوورهای الکتریکی سایز کوچک شهری محسوب می‌شود. ظرفیت صندوق عقب داچیا اسپرینگ ۳۰۸ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب تا ۱۰۰۴ لیتر افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴

داچیا اسپرینگ

این خودرو علاوه بر ارزان‌ترین خودرو برقی اروپا، لقب کندترین خودرو برقی اروپا را نیز یدک می‌کشد. داچیا اسپرینگ جدید همانند نسخه قبلی با دو پیشرانه الکتریکی ۴۴ و ۶۴ اسب بخاری عرضه می‌شود. باتری اسپرینگ فیس لیفت ۲۶.۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و شتاب صفر تا صد این خودرو ۹۸۵ کیلوگرمی بسته به نسخه خریداری شده و شرایط مسیر، ۱۴ الی ۲۰ ثانیه است.

لازم به ذکر است در صورت شارژ این خودرو با آداپتور برق خانگی، حدود ۱۱ ساعت شارژ کردن آن به طول می‌انجامد. اسپرینگ از شارژ سریع ۳۰ کیلوواتی نیز پشتیبانی می‌کند که به خودرو اجازه می‌دهد ظرف مدت ۴۵ دقیقه از ظرفیت شارژ ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.

امکانات رفاهی و ایمنی

نمای داخلی داچیا اسپرینگ

با توجه به قیمت اقتصادی و پایین داچیا اسپرینگ، این خودرو با حداقل سطح آپشن ارائه شده است که در ادامه نام می‌بریم:

  • پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی به‌همراه نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو
  • کروز کنترل
  • تهویه مطبوع الکتریکی
  • تغییر حالت رانندگی
  • تریم پارچه‌ای صندلی‌ها
  • رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچ
  • آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرم‌کن
  • سنسور پارک عقب به‌همراه دوربین

قیمت داچیا اسپرینگ در بازار اروپا بر اساس کشور، از حدود ۱۳ الی ۱۶ هزار یورو متغیر است.

همچنین بخوانید:
داچیا داستر ۲۰۲۴ معرفی شد؛ رنو داستر جذاب‌تر از همیشه بهترین کانسپت سال ۲۰۲۳ این خودرو جذاب از داچیا است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*