آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار؛ پژو پارس هر روز گرانتر از دیروز

بازار خودرو با ثباتی نسبی روبه‌رو شده، اما نمی‌توان به آن امیدوار بود. در ادامه آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را بررسی می‌کنیم.

وضعیت بازار خودرو در آستانه سال جدید آشفته شده و با تغییرات قیمتی زیادی در برخی از محصولات روبه‌رو هستیم. شواهد و قرائن حاکی از این است که بهای بعضی از خودروها بین 2 تا 35 میلیون تومان افزایش یافته است. در اخبار خودرو خواندیم که بازار از رکود خارج شده و مردم از ترس گران شدن بیش از حد، ماشین می‌خرند!

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار

طی شبانه‌روز گذشته با بررسی بازار خودرو به این نتیجه می‌رسیم که نرخ برخی از خودروها افزایش یافته، در حالی که عده‌ای دیگر بدون تغییر بوده و به ثبات نسبی رسیده‌اند. برای مثال می‌توان به پراید 151 یا پراید وانت اشاره کرد که از شرایط جوی بازار تأثیر نپذیرفته و همچنان همان 320 میلیون تومان معامله می‌شود.

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

ثابت ماندن برخی خودروها به کنار، گروهی از محصولات مثل پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402 با کاهش قیمت مواجه شده و 2 میلیون تومان ارزان شده‌اند. از دو گروه استثنای فوق که بگذریم باید به آن دسته از محصولاتی اشاره کنیم که مثل همیشه طلایه‌دار گرانی خودرو بوده‌اند.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

پژو 207 اتوماتیک TU5P مدل 1402 در شبانه‌روز گذشته حدود 5 میلیون تومان گران‌تر شده و در بازار آزاد حوالی 905 میلیون تومان معامله می‌شود. برادر این خودرو که پژو 207 تیپ 5 است حدود 18 میلیون تومان گران شده و هم‌اکنون 695 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین 207 دنده‌ای مدل 1402 نزدیک به 12 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

در گجت نیوز خوانده بودیم که قرار است تولید پژو پارس متوقف شود، اما ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها پارس از رده خارج شود. به هر حال پارس ای ال ایکس تی یو فایو مدل 1402 در بازار روز گذشته با افزایش قیمت 5 میلیون تومانی به محدوده 800 میلیون تومان رسید. همچنین پارس مدل ال ایکس 1402 حدود 35 میلیون تومان گران شد و 815 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از دیگر محصولات ایران خودرو که با کاهش قیمت مواجه شده می‌توان به تارا دنده‌ای V1 اشاره کرد که 5 میلیون تومان ارزان‌تر به فروش رسید. قیمت تیبا صندوق‌دار اس ایکس مدل 1401 سایپا به محدوده 390 میلیون تومان رسید و مدل هاچ بک ای ایکس آن با قیمت 395 میلیون تومان معامله شد.

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

بررسی‌های میدانی بازار 17 اسفند ماه نشان می‌دهند که دنا پلاس اتوماتیک توربوآپشنال مدل 1402 به قیمت یک میلیارد و 10 میلیون تومان نزدیک شده و دنا پلاس دنده‌ای معمولی 1402 هم 760 میلیون تومان خرید و فروش شده است و اما رانا پلاس طی شبانه‌روز گذشته 605 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

سایپا ساینا اس دنده‌ای مدل 1402 حوالی 412 میلیون تومان رسیده و مدل اتوماتیک آن 485 میلیون تومان به فروش می‌رسد. سمند سورن پلاس ای اف 7 بنزینی مدل 1402 حدود 10 میلیون تومان ارزان شده و هم‌اکنون 670 میلیون تومان معامله خواهد شد. آخرین خودرو سایپا نیز که شاهین جی اتومات سی وی تی باشد، 825 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو پارس عجیب و غریب افزایش یافته!

پژو پارس به‌علت نداشتن استانداردهای مد نظر سازمان ملی استاندارد با اخطار مواجه شده و ایران خودرو به‌دنبال راهی برای تولید مجدد آن است. طی روزهای اخیر تبادل نامه زیادی بین آبی‌پوشان جاده مخصوص و سازمان مذکور صورت گرفته، اما نتیجه در قیمت این سدان محبوب نمود پیدا کرده است!

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

راهی تا پارس یک میلیارد تومانی در پیش نداریم و اگر تبادل نامه همچنان ادامه پیدا کند باید این اتفاق را به چشم ببینیم. ایران خودرو می‌خواهد پژو پارسی که سال‌ها تولید می‌شده را استاندارد جلوه دهد، اما سازمان استاندارد گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست.

در حال حاضر حواله‌داران پژو پارس از دست این شرکت عصبانی هستند و ایران خودرو قصد دارد با طبیعی جلوه دادن اوضاع از خشم آنها بکاهد. به‌نظر می‌رسد کشمکش بین سازمان مربوطه و آبی‌پوشان به نتیجه‌ای جز توقف تولید پارس نینجامد و فقط پروسه اعلام این خبر به تعویق بیفتد. امیدواریم که خبر نهایی تبادل نامه‌های شرکت هر چه سریع‌تر منتشر شود تا حواله‌داران و مشتریان پارس تکلیفشان روشن شود.

همچنین بخوانید:
شرایط فروش خودروهای وارداتی جدید از برندهای تویوتا، نیسان، سوزوکی، فیات و لاماری کاتالوگ رسمی لاماری ایما هیبرید؛ مشخصات فنی و آپشن های لاماری جدید قیمت کارخانه ای جدید محصولات بهمن موتور در اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد