بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان

بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان به ارتفاع 2 کیلومتر ساخته می‌شود

سعودی‌ها پروژه‌های بلندپروازانه زیادی در دست بررسی دارند؛ اما بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان با ارتفاع 2 کیلومتر می‌تواند روی دست همه آنها بلند شود.

عربستان سعودی طی یک دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه معماری داشته و تلاش‌های حاکمان این سرزمین منجر به شکوفایی گردشگری این کشور شده است. به‌تازگی یک زن عربستانی موفق شده اولین مسجد چاپ سه بعدی جهان را به مرحله ساخت بیاورد و بدین ترتیب آل سعود را پیشتاز اجرای چنین پروژه‌ای کند.

بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان

ابرپروژه جدید عربستان، برجی جدید به ارتفاع 2 هزار متر بوده و لقب مرتفع ترین آسمان خراش جهان را از آن خود کرده است. آل سعود طی سال‌های اخیر به جهانیان ثابت کرده که می‌تواند بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ها را اجرایی کند و پیشرو ساخت برج‌های مرتفع و بی‌نظیر باشد. البته پروژه‌های دیگری نظیر شهر فرودگاهی نئوم و دریاچه مصنوعی در دل بیابان در حال احداث هستند که نباید از آنها غافل شد.

بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان

حالا زمان آن فرا رسیده تا مردم عربستان باری دیگر شاهد ساخت برجی دو کیلومتری با بودجه چندین میلیارد دلاری باشند. برای احداث این برج در کشور عربستان مناقصه‌ای برگزار شده بود تا برنده بتواند طراحی ساختمانی به بلندای 2 هزار متر را بر عهده بگیرد. در پایان مناقصه، یک شرکت بریتانیایی به نام فاستر اند پارتنرز به‌عنوان برگزیده اعلام شد.

طبق اعلام این شرکت معماری بزرگ و عوامل اجرایی آن، در صورتی که همه چیز مطابق با برنامه جلو برود، آسمان خراش جدید می‌تواند با اختلاف زیادی از برج خلیفه دبی که ارتفاع آن 829.8 متر است سبقت بگیرد و تبدیل به بزرگترین و بلندترین برج جهان شود. البته پروژه‌های دیگری در اقصی نقاط دنیا در حال اجرا هستند که از جمله آنها می‌توان به برج جده اشاره کرد؛ اما بد نیست بدانید که این آسمان خراش بزرگ تنها نصف برجی است که عربستان قصد ساخت آن را دارد.

برای پیشرفت چنین برجی باید عوامل زیادی دست به دست هم بدهند و بودجه‌های زیادی صرف عمران آن شود. برج میلاد تهران چهار برابر کوچک‌تر از این ساختمان است و اگر این آسمان خراش واقعا به ارتفاع دو کیلومتری برسد، قادر است با اختلافی حیرت‌انگیز تبدیل به مرتفع ترین ساختمان جهان گردد.

بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان

شواهد و قرائن حاکی از این است که برج بی‌نام و نشان آل سعود در نزدیکی فرودگاه بین المللی ملک خالد احداث می‌شود. البته فرودگاه مذکور همچنان در حال ساخت است و جالب است بدانید که برنده مناقصه آن، شرکت فاستر اند پارتنرز بریتانیایی بوده است. اطلاعات ما از این برج بلند در حد اندازه و موقعیت جغرافیایی آن بوده و جزئیات بیشتری از آن فاش نشده است.

طبق اعلام نظر کارشناسان، برای احداث این برج، موانع زیادی بر سر راه فاستر اند پارتنرز قرار خواهد داشت که مهم‌ترین آن فشار باد در ارتفاع 2 کیلومتری است. مشکل دیگری که برای ایجاد آن وجود دارد، هزینه‌های زیادی است که باید صرف ساخت شود. با در نظر گرفتن موانع و چالش‌های پیش رو، باید به اجرایی شدن چنین پروژه‌ای بدبین بود؛ اما عربستان نشان داده که با هدر دادن بودجه‌های کلان می‌تواند از پس هر کاری بربیاید. آل سعود پروژه‌های زیادی هم‌اکنون در دست توسعه دارد و باید دید از عهده آسمان خراش 2 هزار متری برمی‌آید یا نه!

همچنین بخوانید:
فرودگاه جدید عربستان در جهان بی نظیر خواهد بود + عکس گشتی در آرمان شهر Line، بهشت گم‌شده در عربستان + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*