ریزش بازار ارز دیجیتال

آیا به زودی شاهد ریزش بازار ارز دیجیتال خواهیم بود؟

بیت کوین پس از افزایش قیمت و شکست رکورد تاریخی با اصلاح موقت مواجه شده است. آیا ریزش بازار ارز دیجیتال آغاز شده یا نه؟

در انتهای هر بازار صعودی، روندهای اصلاحی و در پایان روندهای نزولی، رشدهای بزرگ به انتظار نشسته‌اند. نحوه مواجهه با هر جریانی در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است متفاوت باشد و همین تفاوت منجر به کسب سود یا ضرر و زیان خواهد شد. بیت کوین یکه‌تاز پس از شکست رکورد تاریخی خود و رسیدن به سطح قیمتی 72 هزار دلار، نتوانست ورود حجم عظیم سرمایه را تحمل کند و شاید برای مدتی کوتاه اصلاح موقت را انتخاب کرد.

آیا ریزش بازار ارز دیجیتال شروع شده؟

هفته گذشته را با بررسی 5 عامل تأثیرگذار بر روند قیمتی بیت کوین سپری کردیم و مطابق پیش‌بینی‌هایی که می‌شد، پادشاه ارزهای دیجیتال نتوانست محدوده 72 هزار دلاری‌اش را تثبیت کند و تصمیم گرفت آهسته و به دور از هرگونه رشد شارپی و غیر عقلانی و برای مدتی هرچند کوتاه به سطح قبلی خود بازگردد.

ریزش بازار ارز دیجیتال

نمودار یک ساعته بیت کوین

حالا در روزهای اصلاحی BitCoin با هجوم نهنگ‌های این رمزارز روبه‌رو هستیم؛ اما نه برای خرید، بلکه برای ذخیره سود و فروش دارایی‌های هنگفتی که تا همین چند ماه قبل می‌خریدند. به احتمال زیاد، فروش سرمایه‌گذاران بزرگ و کلیدی بیت کوین به‌صورت دومینووار باعث ریزش مقطعی مارکت شود و احساسات معامله‌گران را هدف قرار دهد.

داده‌های پلتفرم آن چین نشان می‌دهد که بیت کوین‌هایی به ارزش 70 میلیون دلار در دو هفته گذشته به‌میزان 4.83 درصد کاهش پیدا کرده‌اند. به‌گفته علی مارتینز، هم‌اکنون شاهد خروج حجم عظیمی سرمایه از کیف پول نهنگ‌ها هستیم که می‌تواند ادامه روند صعودی BTC را با چالش جدی مواجه کند.

ریزش بازار ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران بیت کوین در حال ذخیره سودهای کلان خود هستند؛ در حالی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارز طی یک هفته اخیر 2.7 میلیارد دلار وارد مارکت کرده‌اند. از حجم 2.7 میلیارد دلاری وارد شده به بازار، بیشترین سهم به بیت کوین و سولانا اختصاص داشته و سپس اتریوم جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

ریزش بازار ارز دیجیتال

ورود 2.7 میلیارد دلار سرمایه به صندوق های بیت کوین

در گزارش هفتگی CoinShares ارزش صندوق‌های مبتنی بر BitCoin حدود 2.63 میلیارد دلار تخمین زده شده و در بخش آلت کوین‌های دیگر، سولانا با حجم 23.6 میلیون دلار حائز اهمیت تلقی شده است. افزایش بهای پادشاه رمزارزها طی هفته‌های اخیر باعث شد تا این ارز دیجیتال از نقره ارزشمندتر شود و از غول‌های فناوری نظیر شرکت گوگل و یوتیوب سبقت بگیرد.

بیشتر بخوانید:
رقص مرگ بیت کوین: ترامپ، محبوب‌ترین رمزارز را نابود می‌کند؟ مقایسه تفاوت های تتر با دلار آمریکا؛ ارز دیجیتال بخریم یا پول کاغذی؟ آلت کوین هایی که طی ماه های آینده پتانسیل رشد بالایی دارند بررسی ۵ عامل تأثیرگذار بر روند قیمتی بیت کوین در هفته جاری قیمت بیت کوین رکورد ۷۲ هزار دلار را شکست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*