بی وای دی e2

بی وای دی e2، شاسی بلند برقی جدید چینی ها فقط 750 میلیون تومان قیمت دارد

کمپانی خودروسازی بی وای دی چین از خودرو شاسی بلند و ارزان قیمت بی وای دی e2 با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار رونمایی کرد.

شرکت خودروسازی بی وای دی (BYD) که با ساخت خودروهای پلاگین هیبرید و برقی جذاب و اقتصادی، بر قله پرفروش‌ترین تولیدکننده خودرو برقی جهان تکیه زده، اکنون با معرفی یک شاسی بلند اقتصادی با امکانات بالا، به جنگ علنی با خودروهای درون‌سوز پرداخته است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی بی وای دی e2 همراه ما باشید.

بی وای دی e2، کراس اوور جذاب و اقتصادی چینی

بی وای دی e2

محصول جدید شرکت BYD که در راستای تحول خودروهای برقی و آغاز عصر جدیدی از الکتریسیته عرضه شده، بر اساس انتقال زبان طراحی Ocean به نسخه Honor Edition سری محصولات این شرکت طراحی و ساخته شده است.

این شرکت از زمان معرفی محصولات جدید خود در سال گذشته، قیمت چندین خودروی پرفروش از جمله آتو ۳ را کاهش داده است. در واقع هدف بی وای دی فروش خودرو به هر قیمتی است که البته رضایت مشتریان را نیز در پی داشته است. بی وای دی با عرضه خودروهای برقی ارزان‌قیمت طوفان جدیدی به راه انداخته و از آنجایی که در ساخت تمامی قطعات خودروهای تولیدی به خودکفایی رسیده است، بنابراین چینی‌ها مزیت بزرگی نسبت به رقبا در عرضه خودروهایی ارزان‌قیمت‌تر دارند.

طبق اخبار واصله این خودروساز آماده معرفی پلتفرم جدید ۴.۰ می‌شود که باعث کاهش هر چه بیشتر هزینه‌های تولید و عرضه گسترده خودروهای برقی خواهد شد. بی وای دی در حال حاضر پرفروش ترین خودروساز چین و محبوب ترین تولیدکننده خودرو برقی در جهان محسوب می‌شود. این کمپانی در اروپا نیز فعالیت خود را آغاز کرده و به‌دنبال سه برابر کردن میزان فروشش تا سال ۲۰۲۵ است. مدتی پیش بسیاری از خودروسازان اروپایی به سیاست تولید محصولات ارزان قیمت از سوی بی وای دی و سایر خودروسازان چینی اعتراض کردند و آن را زنگ خطری برای منافع خود قلمداد کردند.

جدیدترین عضو خانواده محصولات آنر ادیشن بی وای دی با نام e2 معرفی شده تا با قیمت پایین خود بتواند ضربه دیگری بر پیکر خودروهای درون‌سوز وارد کند. بی وای دی e2 در دو نسخه Comfort و Duluxe عرضه می‌شود. این کراس اوور سایز کوچک از ورودی‌های متمایز هوا برای خنک کردن سیستم برقی و پمپ حرارتی بهره می‌برد. طول، عرض و ارتفاع e2 به‌ترتیب ۴۲۶۰، ۱۷۶۰ و ۱۵۳۰ میلی‌متر اعلام شده است.

مشخصات فنی بی وای دی e2

بی وای دی e2

در بخش فنی، این خودرو با یک پیشرانه برقی سنکرون آهنربایی دائم با قدرت ۷۰ کیلووات یا ۹۴ اسب بخار عرضه می‌شود. همچنین دو پک باتری متفاوت با تکنولوژی Blade BYD با ظرفیت ۴۸ و ۵۷.۶ کیلووات‌ساعت برای این خودرو عرضه خواهد شد. حداکثر برد مسافت خودرو نیز به‌ترتیب ظرفیت باتری ذکر شده برابر با ۴۲۰ و ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود.

خودرو e2 بر پایه پلتفرم نسخه ۳ بی وای دی ساخته شده و از باتری تیغه‌ای به‌همراه پمپ حرارتی برای افزایش کارایی و راندمان و شارژ سریع بهره می‌برد. این خودرو قادر است تا در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ نماید که برای طی کردن مسافت حدودی ۳۰۰ کیلومتر کافی خواهد بود.

همچنین e2 دارای فناوری‌هایی است که معمولاً برای مدل‌های گران‌تر عرضه شده است. به‌عنوان مثال، سیستم یکپارچه VTL به خودرو اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک منبع انرژی سیار با توان خروجی حداکثر 3.3 کیلووات عمل کند که برای شارژ دستگاه‌های الکتریکی در حال حرکت یا حتی تامین انرژی یک کمپینگ یا ابزار در فضای باز مناسب خواهد بود.

آپشن‌های BYD e2

نمای داخلی بی وای دی e2

در ادامه برخی از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو را نام می‌بریم:

  • نمایشگر لمسی 10.1 یا 12.8 اینچی کنسول مرکزی (بسته به تریم انتخابی) با قابلیت پشتیبانی از سیستم ارتباطی DiLink
  • کلاستر 8.8 اینچی تمام دیجیتال راننده
  • سیستم دستیار صوتی هوشمند
  • باز و بسته شدن درهای خودرو توسط گوشی هوشمند
  • مجهز به سیستم‌های کمکی راننده ADAS
  • تهویه مطبوع اتوماتیک با سیستم یونیزاسیون هوای کابین
  • تغییر حالت رانندگی هوشمند بسته به درصد شارژ باتری
  • کروز کنترل هوشمند
  • و…

قیمت پایه این خودرو از حدود 12 هزار و 500 دلار معادل 750 میلیون تومان آغاز و تا 14 هزار دلار معادل 840 میلیون تومان متغیر است.

همچنین بخوانید:
نسخه فیس لیفت بی وای دی سانگ پرو DM-i؛ یک شاسی بلند خوش قیمت برای بازار ایران بی وای دی یوان آپ، شاسی بلند برقی ارزان قیمت و مناسب بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*