گران ترین هایپرخودروهای تاریخ

نگاهی بر گران ترین هایپرخودروهای تولید شده در تاریخ

اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از گران ترین هایپرخودروهای تولید شده در تاریخ که در لبه عملکرد فنی و تکنولوژی صنعت خودروسازی در حرکت هستند.

هایپرخودروها اساسا اتومبیل‌هایی هستند که بر لبه عملکرد فنی و تکنولوژی در حال حرکتند و نماد تعالی صنعت خودروسازی به شمار می‌روند. به همین جهت قیمت این دسته اتومبیل‌ها نیز معمولا به طرزی باورنکردنی بالاست! در کلاس هایپرخودروها قیمت‌های حدود یک میلیون دلار کاملا عادی و حتی تا حدودی پایین به شمار می‌رود! همین مساله باعث می‌شود تنها افراد خاصی در دنیا نسبت به خرید این خودروها تمایل نشان دهند.

امروز در گجت نیوز سعی داریم تعدادی از گران ترین هایپرخودروهای تولید شده در تاریخ تا به امروز را معرفی کرده و هریک را مرور کنیم. البته برای تهیه این لیست به‌طور خاص سراغ تمامی اتومبیل‌های گران‌قیمت بازار نرفته‌ایم؛ چراکه در این صورت تمام لیست از نسخه‌های ویژه و شخصی هایپرخودروهای بوگاتی پر می‌شد! در عوض امروز سعی کرده‌ایم لیستی نسبتا گسترده از محبوب‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین هایپرخودروهای بازار از برندهای مختلف را ارائه نماییم. قیمت اعلام شده برای این خودروها همچنین دربرگیرنده عوارض، مالیات، بیمه و سایر هزینه‌های مربوط به خودرو نخواهد بود.

باید توجه کرد که به دلیل کمیاب بودن برخی از خودروهای حاضر در این لیست، بعضا شاهد فروش برخی از آن‌ها در مزایده‌های گوناگون با قیمت‌هایی سرسام‌آور و باورنکردنی هستیم! با این وجود ملاک تهیه این لیست قیمت اعلام شده توسط کمپانی سازنده خواهد بود؛ نه قیمت معامله آن در مزایده‌ها!

گران ترین هایپرخودروهای تاریخ را بشناسید

در لیست گران‌ترین هایپرخودروهای تاریخ محصولاتی از برندهای شناخته‌شده‌ای مثل بوگاتی، لامبورگینی یا کونیگزگ در کنار اتومبیل‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مثل Zenvo قرار گرفته‌اند. این اتومبیل‌های شگفت‌انگیز همان‌طور که اشاره شد، بهترین دستاورد فنی و تکنولوژیک صنعت خودروسازی در زمان خود را ارائه می‌کردند.

Koenigsegg CC850

قیمت: 3.7 میلیون دلار

رونمایی از هایپرخودروی CC850 کونیگزگ با بیستمین سالگرد شروع به کار این کمپانی و پنجاهمین سالگرد موسس آن همزمان شد. در این خودرو که از مدل CC8S الهام گرفته، طراحی کلاسیک با جدیدترین فناوری‌های روز ادغام شده؛ به‌طوری که ظاهر و عملکرد آن یادآور روزهای درخشان CC8S است که در زمان خود به قدرتمندترین خودروی تجاری بازار تبدیل شد.

کونیگزگ سی سی 850

کونیگزگ در ابتدا قصد داشت این خودرو را در تنها 50 نمونه روانه بازار کند. با این وجود استقبال خیره‌کننده از آن باعث شد که در نهایت شاهد ساخت 70 دستگاه از آن باشیم. علیرغم این که سی سی 850 گران‌ترین خودروی تاریخ کونیگزگ به شمار می‌رفت و شروع قیمتی 3.65 میلیون دلاری داشت، اما مورد استقبال شدید رانندگان و علاقمندان قرار گرفت. خریداران این خودرو همچنین ترجیح می‌دادند آپشن‌های متعددی را به این هایپرخودرو اضافه کنند تا قیمت آن از این رقم هم بالاتر برود!

از نظر قابلیت‌ها و مشخصات فنی، مدل CC850 دقیقا مشابه مدل One:1 این کمپانی بود و همان نسبت قدرت به وزن مساوی 1 را ارائه می‌نمود! به‌طور دقیق، کونیگزگ سی سی 850 وزنی 1385 کیلوگرمی داشت و قدرتی 1385 اسب بخاری هم ارائه می‌نمود. علاوه بر این، ظاهر آن نیز تداعی‌کننده طراحی‌های کلاسیک این خودروساز سوئدی بود. با این وجود دستاورد تکنولوژیک فوق‌العاده CC850 سیستم انتقال قدرت اتوماتیک نه سرعته آن بود که قابلیت تبدیل به یک سیستم شبیه‌سازی شده شش سرعته را داشت و یک شیفتر دروازه‌ای را نیز در اختیار راننده قرار می‌داد. این مساله حق انتخاب میان هریک از این دو سیستم انتقال قدرت را به کاربر می‌داد و دو مد رانندگی را برای این هایپرخودرو به ارمغان می‌آورد.

Zenvo Aurora

قیمت: 3.9 میلیون دلار

کمپانی دانمارکی زنوو از اوایل هزاره جدید با اتومبیل ST1 قدم در مسیر تولید هایپرخودروها گذاشت و از آن زمان عمدتا به ساخت مدل‌های محدود از سری خودروهای ST و TS مشغول است. این کمپانی به‌تازگی از بلندپروازانه‌ترین خودروی خود تحت نام Aurora رونمایی کرده که هیبریدی و V12 بوده و فوق‌العاده قدرتمند است.

گران ترین هایپرخودروهای تاریخ

ملاحظات زیست محیطی و نگرانی‌های موجود در خصوص آلودگی هوا باعث شده که بسیاری خودروسازان به‌تدریج موتورهای 12 سیلندر خود را بازنشسته کنند. با این وجود زنوو رویکردی متفاوت را پیش گرفته و در هایپرخودرو Aurora از یک موتور 6.6 لیتری چهار توربو V12 بهره برده است. این موتور توسط کمپانی خوشنام Mahle Powertrain ساخته شده و قدرتی 1250 اسب بخاری دارد. علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هریک با قدرت 200 اسب بخار هم به کمک این موتور شگفت‌انگیز خواهند آمد تا توان کلی این خودرو به عدد خیره‌کننده 1850 اسب بخار برسد!

هایپرکار آرورا همچنین از یک باتری مجزا هم بهره می‌برد که قادر است پیمایش بیش از 30 کیلومتر صرفا روی موتور برقی را نیز برای آن به ارمغان بیاورد. کمپانی Zenvo محصول خیره‌کننده جدیدش را در دو تریم مختلف معرفی کرده که هریک هدف خاصی را دنبال می‌کنند. مدل «Aurora Tur» قرار است قدرتمندترین و توانمندترین اتومبیل تولید شده توسط این کمپانی باشد و تریم «Aurora Agil» نیز برای رانندگی پرشتاب در پیست‌ها بهینه‌سازی شده است. صرفنظر از این که کدام تریم از این خودرو را انتخاب کنیم، با یکی از گران ترین هایپرخودروهای تاریخ طرف هستیم که حداقل قیمتی 3.9 میلیون دلاری دارد!

همانند تمامی هایپرخودروهای شناخته‌شده دنیا، خریداران این خودرو نیز می‌توانند با افزودن آپشن‌های مختلف ضمن مجهزتر ساختن آن، قیمت را نیز به‌طور قابل توجهی بالاتر ببرند.

Lamborghini Veneno Roadster

قیمت: 4 میلیون دلار

لامبورگینی وننو یکی از کمیاب‌ترین و سریعترین خودروهای با آرم گاو خشمگین است که در مدل اوریجینال، فقط در چهار دستگاه و در مدل رودستر در نه دستگاه، به‌طور اختصاصی برای وفادارترین مشتریان لامبورگینی ساخته شده است. قیمت پایه هریک از نه دستگاه 4 میلیون دلار اعلام شد. با این وجود اهمیت فوق‌العاده پروژه Veneno باعث شد که هر نه دستگاه حتی پیش از رونمایی رسمی به فروش برسند!

لامبورگینی وننو

سری وننو اساسا بر پایه خودروهای فوق‌العاده محبوب اونتادور طراحی و ساخته شده و علاوه بر شاسی، در بسیاری بخش‌های دیگری نیز با آن مشترک هستند. موتور به کار رفته در وننو نمونه‌ای تقویت شده از پیشرانه V12 اونتادو است که با ارائه 50 اسب بخار توان بیشتر، اکنون به قدرت 740 اسب بخار رسیده است. در عین حال، آن‌چه Veneno را به یک خودروی باورنکردنی و استثنایی تبدیل می‌کند، طراحی بسیار پیچیده و منحصربفرد آن است که باعث افزایش چشمگیر داون‌فورس در این اتومبیل می‌شود.

جذابیت فنی و بصری مثال‌زدنی این مدل لامبورگینی در کنار کمیاب بودن آن باعث شده که قیمت آن در برخی مزایده‌ها بسیار بالاتر از قیمت پایه آن باشد. به‌عنوان مثال یک دستگاه لامبورگینی وننو رودستر که پیش‌تر متعلق به معاون رییس جمهور کشور گینه استوایی بود در یک حراجی در سال 2019 با قیمت سرسام‌آور 8.3 میلیون دلار به فروش رسید و در صدر لیست گران‌ترین لامبورگینی های تاریخ قرار گرفت.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین هایپرخودروهای تاریخ؛ از پورشه ۹۱۸ تا کونیگزگ جسکو شگفت انگیزترین خودروهای دست ساز تاریخ + عکس ۱۱ تکنولوژی خودرویی که مسیر صنعت خودرو را برای همیشه تغییر می‌دهند

Gordon Murray Automotive T.50S Niki Lauda

قیمت: 4.3 میلیون دلار

مدل مخصوص پیست نسل جدید خودروی مک لارن اف 1 گوردون موری به یاد راننده فقید فرمول 1، نیکی لاودا نام‌گذاری شده و حتی از مدل استاندارد هم شگفت‌انگیزتر است! این هایپرخودروی بی‌نظیر از مدلی تقویت‌شده و قدرتمندتر از موتور 4 لیتری V12 به کار رفته در T.50 استفاده می‌کرد که قدرت آن را از 654 اسب بخار به 725 اسب بخار رسانده بود. این مدل همچنین از سیستم ورودی هوا و آیرودینامیک جدیدی هم بهره می‌برد و به یک شیفتر دنده شش سرعته مجهز شده بود. علاوه بر این به لطف بهینه‌سازی‌های فوق‌العاده انجام شده در طراحی موتور و استفاده از پانل‌های سبک‌تر فیبر کربن بدنه این خودرو به‌طور قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر از مدل اصلی بود.

هایپرخودرو گوردون مورای

دقیقا مشابه مدل جاده GMA T.50، مدل مخصوص پیست نیز در تیراژی بسیار محدود تولید شده و به همین دلیل یکی از گران ترین هایپرخودروهای تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی لقب می‌گیرد. این اتومبیل در تنها 25 دستگاه تولید شده و قیمت پایه آن 4.3 میلیون دلار بود. علیرغم این قیمت بسیار بالا، تمامی مدل‌های عرضه شده از این خودرو خیلی سریع به فروش رسیدند. همچنین تقاضا برای این هایپرخودروی شگفت‌انگیز به‌حدی بالا بود که قیمت کنونی آن در برخی بازارهای غیررسمی به رقم‌هایی چند برابر قیمت اصلی رسیده است.

Bugatti Bolide

قیمت: 4.4 میلیون دلار

بوگاتی در میان علاقمندان به هایپرخودروها و اتومبیل‌های سوپر اسپرت به تولید محصولات رکوردشکن معروف است! مهم‌ترین محصولات اخیر این کمپانی مدل‌های ویرون و ویرون اسپایدر هستند که هر دو زمانی رکورددار سریع‌ترین خودروهای تجاری ساخته شده در دنیا بودند! بوگاتی اخیرا البته علاقه خود به رکوردها و ثبت عملکرد دستگاه‌هایش در کتاب گینس را از دست داده؛ اما این مساله هرگز عطش این برند را برای دستیابی به سرعت بالاتر کمرنگ نکرده است!

جدیدترین شاهکار این کمپانی، بوگاتی بولاید، محصولی وحشی و رام‌نشدنی است که به نظر می‌رسد سریعترین خودروی حال حاضر دنیاست. حداکثر سرعت این هایپرکار عجیب و غریب به 500 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که آن را فرسنگ‌ها بالاتر از برخی خودروهای سوپر اسپورت و ابرخودروهای دیگر قرار می‌دهد.

بوگاتی بولاید

بولاید قرار است هیولای جدید بوگاتی برای پیست‌های رانندگی حرفه‌ای باشد و با بهره بردن از شاسی، سیستم تعلیق و انتقال قدرت جدید به‌طور کامل از مدل شیرون که الهام‌بخش طراحی و ساخت آن بوده متمایز می‌شود. لاستیک‌های میشلین به کار رفته در این هایپرکار باعث می‌شود که توان 1578 اسب بخاری این خودرو به بهترین شکل ممکن به آسفالت انتقال پیدا کند و مدل Bolide را به یکی از قدرتمندترین اتومبیل‌های مجهز به موتور W16 تبدیل کند. این هایپرخودرو همچنین مجموعا در 40 دستگاه تولید شده و تحویل آن به مشتریان از سال 2024 آغاز خواهد شد.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، بولاید یکی از گران ترین هایپرخودروهای تاریخ است که بدون مالیات، عوارض و هزینه‌های مربوط به پلاک شدن قیمتی حدود 4.4 میلیون دلار خواهد داشت. با این حال حتی با در اختیار داشتن این مبلغ به‌صورت نقدی هم فعلا نمی‌توانید یک نمونه از این هیولا را خریداری کنید؛ چراکه تمامی چهل دستگاه برنامه‌ریزی شدده این اتومبیل هم‌اکنون به فروش رسیده است!

Bugatti W16 Mistral

قیمت: 5 میلیون دلار

بوگاتی W16 میسترال به ادعای کمپانی سازنده بهترین خودرو رودستر تاریخ و آخرین اتومبیل در این کلاس است که از موتور W16 بهره می‌برد. البته عنوان آخرین خودرو مجهز به موتور 16 سیلندر W شکل نصیب بوگاتی بولاید می‌شود که پیش‌تر در خصوص آن صحبت شد. اگر بولاید را بهترین خودروی مخصوص پیست بوگاتی بدانیم، مدل میسترال با موتور 16 سیلندر طبیعتا بهترین خودروی رودستر این کمپانی خواهد بود. Mistral تنها رودستری است که روی پلتفرم مدل شیرون بنا شده و با تغییرات فراوان و ارتقا بسیاری بخش‌ها نسبت به مدل کوپه شیرون معرفی شده است.

گران ترین هایپرخودروهای تاریخ

شاسی یکپارچه این اتومبیل با بازطراحی شاسی مدل استاندارد شیرون ساخته شده تا همان سطح از دوام و استحکام را ارائه کند. علاوه بر این، لایه‌های فیبر کربن به کار رفته پشت کابین هم تضمین‌کننده ایمنی و امنیت بیشتر خودرو در صورت بروز سانحه است. جالب اینجاست که هریک از این لایه‌های فیبر کربین در نظر گرفته شده برای این خودرو توانایی تحمل کامل وزن آن را خواهد داشت.

موتور این خودروی سوپر اسپرت از مدل Chiron Super Sport 300+ قرض گرفته شده که توانی 1578 اسب بخاری داشته و با مدل بولاید برابری می‌کند. با این وجود قیمت خودروی رودستر Mistral بالاتر بوده و حداقل 5 میلیون دلار اعلام شده است. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، تمامی 99 دستگاه تولید شده از این خودرو حتی پیش از معرفی به بازار به فروش رسیدند.

Pagani Huayra Codalunga

قیمت: 7.4 میلیون دلار

شاید باورش سخت باشد؛ اما در میان خریداران هایپرخودروها نیز مشتریان معمولی و VIP از یکدیگر متفاوت هستند! به‌عنوان مثال در سال 2018 دو فرد ثروتمند و فوق‌العاده خاص‌پسند توانستند با پرداختی هزینه‌ای باورنکردنی صاحب یکی از گران ترین هایپرخودروهای تاریخ، پاگانی هوایرا کدالونگا شوند. این دو فرد شش سال پیش با مراجعه به بخش پروژه‌های خاص پاگانی درخواست نسخه‌ای ویژه از مدل Huayra را کردند که طراحی آن یادآور اتومبیل‌های اسپرت کلاسیک دهه‌های قبل باشد. نتیجه این اتفاق، تولد خودروی شگفت‌انگیز Pagani Huayra Codalunga بود که از یک موتور 12 سیلندر دو توربو استثنایی با توانایی تولید قدرت 840 اسب بخار بهره می‌برد.

پاگانی هوایرا

از این اتومبیل تنها پنج دستگاه ساخته شده که هریک به‌طور خاص با نظارت مستقیم خود مشتریان طراحی و شخص‌سازی شده‌اند. این شخصی‌سازی‌ها البته طبیعتا باعث اضافه شدن به قیمت پایه 7.4 میلیون دلاری این مدل پاگانی در زمان رونمایی شد تا خریداران ثروتمند و باکلاس آن محصولی تماما لوکس و پریمیوم در اختیار داشته باشند.

خود کمپانی پاگانی هدفش از تولید مدل هوایرا کدالونگا را ساخت اتومبیلی توصیف کرده بود که هم در جاده‌ها عملکرد خیره‌کننده‌ای ارائه دهد و هم ظاهر و مشخصاتی مناسب برای حضور در برترین نمایشگاه‌ها داشته باشد. با توجه به کمیاب بودن عجیب این خودرو، قیمت بسیار بالا و البته استقبالی که از آن شده، می‌توان با اطمینان اعلام کرد که پاگانی به هدف اصلی خود از ساخت این هایپرخودرو دست یافته است!

Bugatti Centodieci

قیمت: 9 میلیون دلار

پس از چند دهه سکوت، کمپانی احیاشده بوگاتی در سال 1991 با ابرخودروی EB110 خود بار دیگر نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. این اتومبیل شگفت‌انگیز با موتور بسیار قدرتمند V12 و طراحی منحصربفردی که داشت توانست همه آن‌چه برند خلاق بوگاتی در چنته داشت را به نسل جدیدی از عاشقان خودروی سوپر اسپرت ارائه کند. البته پس از فروش 134 دستگاه از این خودرو کمپانی بوگاتی در سال 1995 ورشکسته شد و بالطبع ساخت EB110 نیز متوقف گشت. با این وجود، بیست و پنج سال بعد، بوگاتی بار دیگر با معرفی مدل چنتودیچی به این ابرخودروی خاطره‌انگیز دهه 90 ادای دین نموده و یکی از گران ترین هایپرخودروهای تاریخ را با قیمت 9 میلیون دلار رونمایی کرد.

بوگاتی چنتودیچی

چنتودیچی بسیاری از المان‌های طراحی EB110 را با پلتفرمی الهام‌گرفته از مدل شیرون ادغام کرد؛ به‌طوری که با یک نگاه به این خودرو می‌شد متوجه شباهت‌های غیرقابل انکار جلوپنجره‌ها، طراحی دایره‌ای دریچه‌های کنار و نورپردازی منحصربفرد عقب این اتومبیل با EB110 افسانه‌ای شد. بوگاتی برای مدل جدید و لوکس چنتودیچی موتور 8 لیتری و W16 مدل شیرون را انتخاب کرد که قادر بود با توان 1578 اسب بخاری خود جاده را به آتش بکشد!

از این خودرو تنها ده نمونه تولید شد که همگی پیش از معرفی رسمی به فروش رسیدند. شاید مطرح‌ترین خریدار این اتومبیل، کریستیانو رونالدو، فوتبالیست افسانه‌ای پرتغال باشد که کلکسیون خودروهای او همواره زبانزد خاص و عام بوده است!

Pagani Zonda HP Barchetta

قیمت: 17.7 میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین خودروی تولید شده توسط پاگانی مدل زوندا اچ پی بارشتا با قیمت تقریبی 17.7 میلیون دلار است که حتی با استاندارد هایپرخودروها نیز بیش از اندازه گران‌قیمت به نظر می‌رسد. دلیل این قیمت‌گذاری عجیب و غریب در نام این دستگاه نهفته است. عبارت «HP» حاضر در نام این هایپرخودرو اول اسم و فامیل موسس کمپانی پاگانی، یعنی «هوراسیو پاگانی» است؛ چراکه این مدل از Zonda پروژه شخصی خود او به شمار می‌رفته و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که در کلکسیون شخصی خود او قرار بگیرد. البته به جز مدلی از این خودرو که به‌طور سفارشی برای پاگانی ساخته شد، دو مدل دیگر هم تولید شدند که هریک با قیمت‌هایی سرسام آور به فروش رسیدند.

گران ترین هایپرخودروهای تاریخ

با وجود این که هیچیک از المان‌های طراحی خودروی پاگانی زوندا را نمی‌توان معمولی توصیف کرد، اما مدل HP Berchetta حتی در مقایسه با مدل استاندارد هم عجیب و غریب‌تر بوده و طراحی منحصربفردتری دارد. به‌عنوان مثال، بخشی از چرخ عقب این اتومبیل پوشیده شده و شیشه جلو آن در مقایسه با مدل استاندارد اندکی کوچکتر طراحی شده است.

زوندا اچ پی بارشتا همچنین در سال 2017، یعنی مدت زمانی طولانی پس از توقف ساخت مدل استاندارد تولید شد. همچنین بد نیست بدانید که نخستین نمونه از سری خودروهای زوندا C12 پاگانی در سال 1999 معرفی شد.

Bugatti La Voiture Noire

قیمت: 18.7 میلیون دلار

با وجود این که چندین مدل مختلف از رولز رویس قیمت‌هایی بالاتر از Bugatti La Voiture Noire دارند، اما این اتومبیل را باید یکی از گران ترین هایپرخودروهای تاریخ و شاید گران ترین آن‌ها توصیف کرد که شنیدن قیمتش هوش از سر هر فرد خواهد پرداند! این ابرخودرو قیمتی 18.7 میلیون دلاری داشته و به‌عنوان ادای دینی به اتومبیل فوق‌العاده مشهور Bugatti Type 57 SC Atlantic متعلق به دهه 30 طراحی و ساخته شد. خودروی تایپ 57 اس سی آتلانتیک در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات ممکن به‌طور ناگهانی ناپدید شد و علیرغم آن‌که امروزه قیمت آن بالغ بر 100 میلیون دلار برآورد می‌شود هنوز خبری از آن نیست!

گران ترین هایپرخودروهای تاریخ

مدل جدید La Voiture Noire در تنها یک نسخه و در رنگ سیاه رونمایی شده و طراحی کلی آن الهام‌گرفته از مدل شیرون است. با این وجود سازندگان این خودرو با دستکاری کردن طراحی داخلی آن برخی المان‌های کلاسیک مدل Type 57 SC Atlantic را در آن تعبیه کردند. مالک این خودروی فوق العاده فاخر و گرانقیمت مشخص نیست؛ اما این خودروی استثنایی پیش‌تر در سال 2022 با پلاک کشور سوییس رویت شده و از آن زمان چندین بار در زوریخ سوییس دیده شده است.

همچنین بد نیست بدانید که مدل اوریجینال Type 57 SC Atlantic نیز از زمان مفقود شدنش در دوران جنگ جهانی هنوز پیدا نشده و گزارش‌های مبنی بر رویت آن نیز همگی نادرست بوده‌اند.

همچنین بخوانید:
نگاهی به کلکسیون خودرو جذاب کریستیانو رونالدو جذاب ترین خودروهای کلکسیون سلبریتی ها که هوش از سر شما خواهند پراند! بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳ در کلاس های مختلف

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*