بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای جهان در سال 2023 در کلاس های مخلتف

در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین خودروهای سال 2023 جهان در کلاس‌های مختلف اعم از الکتریکی، شاسی بلند، هیبریدی، لوکس و آفرودی را معرفی کنیم.

انتخاب بهترین خودروی جهان، آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست! چرا که خودروهای مختلف عموما با کاربری‌های خاصی طراحی شده و در کلاس بخصوصی قرار می‌گیرند. به همین جهت، مثلا مقایسه یک خودروی شاسی بلند با یک اتومبیل سدان لوکس محلی از اعراب ندارد!

بنابراین اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، خودروهای مختلف یک کلاس خاص را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین محصول در کلاس‌های مختلف را معرفی می‌کنند.

از این طریق اگر فردی به دنبال بهترین خودروی الکتریکی یا هیبریدی یا حتی ابرخودرو و هایپرخودرو باشد می‌تواند با مقایسه محصولات مختلف در هر دسته، مناسب‌ترین و بهترین محصول را انتخاب کند.

ما هم امروز در گجت نیوز تصمیم گرفته‌ایم بهترین خودروهای سال 2023 جهان در ده دسته مختلف را به شما معرفی کنیم. این خودروها همگی در مقایسه با سایر اتومبیل های هم‌کلاس، عملکردی بهتر ارائه داده و محصول ایده‌آل‌تری به شمار می‌روند.

بهترین خودروهای سال 2023 جهان

بهترین خودروی آفرودی: جیپ رنگلر روبیکان 4Xe مدل 2023

جیپ رانگلر

سفرهای آفرودی یکی از تفریحات مشترک علاقمندان به رانندگی در سرتاسر دنیاست.

زمانی که بحث رانندگی آفرود مطرح باشد، نام کمپانی جیپ همانند الماسی می‌درخشد. این کمپانی آمریکایی در ابتدا کار خود را به‌عنوان سازنده خودروهای نظامی آغاز کرد. با این وجود در گذر زمان، این برند رفته رفته موفق به تولید خودروهای آفرودی توانمندی شد که به‌سادگی از پس تمامی موانع طبیعی برمی‌آیند.

مدل روبیکان از Wrangle 4Xe در حقیقت نمونه‌ای بهینه‌تر و قدرتمندتر از مدل پایه به شمار می‌رود. پیشرانه هیبریدی این خودرو قادر است ضمن ارائه قدرت و گشتاور بیشتر در مقایسه با مدل معمولی، مصرف سوخت بهینه‌تری هم ارائه کند.

به‌طور خاص، این خودرو قادر است در جاده، ظرف تنها 4.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین در مسیرهای آفرودی هم علیرغم این که نمی‌توان انتظار سرعتی مشابه را داشت، اما همچنان می‌توان تمامی پستی‌ها و بلندی‌های جاده‌ها را با اعتماد بنفس کامل به کمک رنگلر روبیکان 4Xe درنوردید.

مدل هیبریدی 4Xe طبیعتا از همه لحاظ بهتر از مدل استاندارد روبیکان است. با این وجود اگر شما صرفا به رانندگی آفرود علاقه دارید، می‌توانید مدل معمولی که با جعبه دنده دستی و با قیمت پایین‌تر به بازار عرضه شده را هم تهیه کنید. این جعبه دنده، نسبت انتقال شگفت‌انگیز 100:1 را ارائه می‌کند که چشم پوشی از آن کار ساده‌ای نیست!

بهترین خودروی لوکس: بی ام و i7

بهترین خودروهای 2023

با وجود این که بسیاری افراد یک اتومبیل را بر اساس عملکرد یا مصرف سوخت می‌سنجند، خودروهای لوکس دسته‌بندی مجزای خود را دارند.

خریداران این دسته اتومبیل‌ها راحتی، رفاه و کلاس بالا را به سایر موارد ترجیح می‌دهند و با همین معیارها نیز پرداخت هزینه سرسام‌آور خودروهای لوکس را توجیه می‌کنند.

رانندگی با BMW i7 به‌طرز عجیبی راحت و روان است و سرنشینان هرگز متوجه شتاب‌گیری یا سرعت بالای آن نخواهند شد! بسیاری افرادی که تجربه سوار شدن بر این اتومبیل را داشته‌اند، ادعا کرده‌اند که حس منتقل شده به سرنشینان آن در سرعت 160 کیلومتر بر ساعت مشابه با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت است!

با وجود این که لذت رانندگی با خودروی الکتریکی پرچمدار بی ام و قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر راننده‌ای به شمار می‌رود، اما سرنشینان آن نیز به لطف سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی بی‌نقص و پرامکانات i7، لحظاتی فوق‌العاده را تجربه خواهند کرد.

صندلی‌های عقب این خودرو قابلیت سرمایش و گرمایش هوشمند را ارائه داده و از چندین تنظیمات مختلف برای ماساژ هم بهره می‌برند.

علاوه بر این، با فعال‌سازی مدل تماشای فیلم (Theater Mode) می‌توانید شاهد پدیدار شدن صفحه نمایش 31 اینچی 8K این دستگاه باشید و از تماشای فیلم یا سریال با بالاترین کیفیت لذت ببرید.

بی ام و آی 7 یک خودروی لیموزین لوکس و بی‌نقص به شمار می‌رود. بنابراین اگر قصد داشتید 150 هزار دلار برای خرید یکی از بهترین خودروهای سال 2023 دنیا هزینه کنید، سعی کنید با استخدام یک راننده شخصی بتوانید خودتان در صندلی عقب نشسته و نهایت لذت را از قابلیت‌ها و امکانات این خودرو ببرید.

بهترین خودروی ارزان‌تر از 30 هزار دلار: مزدا 3

مزدا 3

اساسا خودروی ارزان‌تر از 30 هزار دلار در شمار اتومبیل‌های اقتصادی قرار می‌گیرند و با محدودیت‌های مختلفی در عملکرد، قابلیت‌ها و حتی ایمنی روبرو هستند.

با این وجود، با کمی جستجو می‌توان خودروهای ارزشمندی را در این کلاس قیمتی پیدا کرد که می‌توانند با محصولاتی بسیار گرانقیمت‌تر از خود رقابت کنند. Mazda 3 سردمدار این خودروهای اقتصادی فوق‌العاده در بازار به شمار می‌رود.

مزدا خودروی جدید خود را در مدل‌های متنوع و با قیمت‌های مختلف در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. مزدا 3 در مدل‌هایی با گیربکس دستی شش سرعته یا موتور تنفس طبیعی هم قابل سفارش است که ممکن است برای برخی افراد کمی خسته‌کننده به نظر برسد، اما می‌تواند برای فاصله گرفتن از گیربکس‌های اتوماتیک، گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

البته در صورتی که علاقه ندارید به دنیای خودروهای نوستالژیک بازگردید، می‌توانید مدل استاندارد این اتومبیل با موتور 2.5 لیتری توربوشارژ و دنده اتوماتیک را خریداری کنید.

مد رانندگی اسپرت این اتومبیل، شتاب‌گیری سریعتر و رانندگی تهاجمی‌تری را در اختیارتان قرار خواهد داد. با این وجود، مصرف سوخت مزدا 3 در این حالت به 8.11 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد که در مقایسه با اتومبیل‌های هیبریدی اصلا عدد مناسبی نیست.

در کنار این عملکرد فنی قابل قبول، مزدا 3 همچنین کابین خوش‌ساخت و جاداری هم در اختیار داشته و ضمن ارائه قابلیت‌های کمکی فراوان به راننده، یک سیستم سرگرمی/اطلاع‌رسانی نصفه و نیمه را هم در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

مزدا همچنین نسخه AWD از این خودرو را هم به علاقمندان ارائه می‌کند؛ هرچند که امکان سفارش مزدا 3 با این سیستم انتقال قدرت و دنده دستی وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، حجم بالای صندوق عقب نیز دیگر ویژگی جذاب Mazda 3 است که آن را به یکی از بهترین خودروهای سال 2023 جهان در کلاس اقتصادی تبدیل می‌کند.

بهترین سوپر خودرو: مک لارن آرتورا

مک لارن آرتورا

مک لارن از آن دسته خودروسازانی است که تا کنون محصولی بدی روانه بازار نکرده است. حتی مدل 540C که به اعتقاد بسیاری افراد، بدترین اتومبیل این خودروساز انگلیسی به شمار می‌رود، همچنان ابرخودروی بسیار خوبی است!

آرتورا ادامه‌دهنده همین مسیر مک لارن است و یکی از بهترین خودروهای سال 2023 به شمار می‌رود. نخستین اتومبیل هیبریدی این خودروساز خوشنام انگلیسی همچنین بر خلاف سایر هیبریدی‌های بازار، تمرکز خود را بیشتر معطوف تولید قدرت بیشتر کرده تا مصرف بهینه سوخت.

موتور الکتریکی این خودرو با یک موتور درون‌سوز 3 لیتری با توربو دو قلو همراه شده و توانی 671 اسب بخاری را تولید می‌کند. علاوه بر این، مدت زمان رسیدن این خودرو از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تنها سه ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن هم 330 کیلومتر بر ساعت است.

مک لارن آرتورا علاوه بر این که فوق‌العاده قدرتمند است، طراحی زیبایی هم دارد. همچنین در داخل اتومبیل نیز شاهد تعبیه یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی هستیم که وظیفه سرگرمی و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد.

آرتورا همچنین می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی یا تمام بنزینی هم کار کند. با این وجود موتور الکتریکی آن زمان بسیار کوتاهی قادر به فعالیت مستقل است و سوخت موتور بنزینی نیز پس از تنها 65 کیلومتر رانندگی پرفشار به اتمام می‌رسد.

شروع قیمت McLaren Artura از 225 هزار دلار است که هم‌تراز با سایر سوپرخودروهای در این کلاس طبقه‌بندی می‌شود. با این وجود، نخستین خودروی هیبریدی مک لارن، بهترین سوپرخودرو سال 2023 است!

بهترین هایپرخودرو: ریماک نورا

بهترین خودروهای 2023

اگر به دنبال نشانه‌ای برای انقلاب مدرن در صنعت خودروسازی هستید، بد نیست نگاه به هایپرخودروی تمام الکتریکی Rimac Nevera داشته باشید!

در حالی که تا چند وقت پیش، دنیای هایپرخودروهای توسط اتومبیل‌های V12 و W16 احاطه شده بودند، بهترین نمونه از این دسته اتومبیل‌ها در سال 2023، یک خودروی تمام الکتریکی از کشور کرواسی است!

ریماک نورا یک اتومبیل تمام الکتریکی چهار موتوره است که حداکثر قدرت 1914 اسب بخار داشته و با ثبت رکورد سرعت 415 کیلومتر بر ساعت، عنوان سریعترین خودروی الکتریکی تاریخ را از آن خود کرده است.

البته حداکثر سرعت مدل تجاری این خودرو که به دست مشتریان رسیده، به‌صورت الکترونیکی محدود شده؛ به‌طوری که نمی‌توان با آن به سرعت بیش از 352 کیلومتر بر ساعت رسید.

این هایپرخودروی باورنکردنی کروات، 23 رکورد مختلف دنیای اتومبیل‌ها را به نام خود ثبت کرده و قادر است در کمتر از دو ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد یا مسافت یک چهارم مایل (حدود 400 متر) را ظرف تنها 8.25 ثانیه طی کند.

بنابراین با خرید ریماک نورا نه تنها یکی از شگفت‌انگیزترین اتومبیل‌های الکتریکی تاریخ را خریداری می‌کنید، بلکه به یکی از جواهرات موزه تاریخ صنعت خودروسازی دست پیدا خواهید کرد؛ چرا که ریماک نورا اکنون در جایگاهی قرار دارد که روزی بوگاتی ویرون، مک لارن F1 و لامبورگینی میورا در آن حضور داشتند.

البته این خودرو به‌طرز عجیبی کمیاب است؛ به‌طوری که تنها 150 دستگاه از آن تولید شده و به دست مشتریان رسیده است. بد نیست بدانید که از این تعداد، چند دستگاه نیز تصادف کرده و از رده خارج شده‌اند تا تعداد این اتومبیل‌ها حتی از 150 دستگاه هم کمتر باشد.

خرید بهترین هایپرخودرو جهان در سال 2023 چیزی حدود 2.4 میلیون دلار پای شما آب خواهد خورد!

بهترین خودروی عضلانی: دوج چلنجر اس آر تی دیمون 170

دوج چلنجر اس آر تی دیمون 170

کمپانی محبوب دوج با اعلام این که خط تولید سری خودروهای عضلانی Challenger و Charger در سال 2024 متوقف خواهد شد، سال پرحاشیه‌ای را سپری کرد.

این اتفاق، در راستای گرایش بیشتر این خودروساز آمریکایی به اتومبیل‌های برقی بود و با معرفی خودروی مفهومی Charger Daytona SRT EV concept همراه شد.

در همین حین، کمپانی دوج برای دلجویی از هواداران دوآتشه خود، نسخه‌ای بسیار ویژه از سری ریشه‌دار Charger تحت نام SRT Demon 170 را رونمایی کرد که قدرتمندترین چیزی به شمار می‌رود که یک خودرو عضلانی می‌تواند باشد!

این هیولای آمریکایی توان وحشتناک 1025 اسب بخاری دارد و می‌تواند ظرف کمتر از دو ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ثانیه برسد.

دوج در این اتومبیل از موتور فوق‌العاده 6.2 لیتری HEMI خود استفاده کرده و با همراه کردن آن با یک سوپرشارژر 3 لیتری موفق به دستیابی به این توان بی‌نظیر شده است.

دوج چلنجر اس آر تی دیمون 170 واقعا خودروی بی عیب و نقصی است. با این وجود، تنها 3000 نسخه از آن روانه بازار شده که با توجه به تعدد علاقمندان پرشور اتومبیل‌های عضلانی، مخصوص سری Charger، می‌توان پیش‌بینی کرد که بسیاری علاقمندان به این خودرو قادر به خرید آن نخواهند بود.

دوج برنامه دارد شش طرح فروش دیگر این خودرو را هم به اجرا گذاشته و پس از آن با یکی از ماندگارترین اتومبیل‌های تاریخ صنعت خودروسازی وداع کند.

بهترین خودروی الکتریکی: کیا EV6

 

کیا EV6

قیمت خودروی KIA EV 6 از 42600 دلار آغاز می‌شود که برای یک اتومبیل الکتریکی ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ خصوصا با در نظر گرفتن قابلیت‌های رفاهی و ایمنی که کره‌ای‌ها در این اتومبیل جذاب تعبیه کرده‌اند!

سیستم تشخیص تصادف عقب و جلو، پای ثابت طراحی این اتومبیل الکتریکی به شمار می‌رود و اکثر تریم‌های آن نیز به دوربین 360 درجه مجهز بوده و قادر به پارک کردن در تنگ‌ترین فضاها هستند.

علاوه بر این، تریم‌های گران‌قیمت‌تر این خودرو همچنین باتری بزرگ‌تری داشته و در مدل‌های دو دیفرانسیل به علاقمندان ارائه می‌شوند.

همچنین داخل کابین این اتومبیل هم به نسبت اندازه خودرو بسیار جادار است و طراحی جذاب آن نیز چیزی بین یک اتومبیل اسپورت و یک محصول از آینده به شمار می‌رود.

البته حتی مدل‌های پایه اتومبیل هم قدرت و شتاب‌گیری بالایی دارند. با این وجود، KIA EV6 GT مدلی گرانقیمت‌تر از این خودرو به شمار رفته که در شمار قدرتمندترین خودروهای کیا قرار گرفته و حتی می‌تواند با ابرخودروهای شناخته‌شده بازار هم رقابت کند.

کیا همچنین از کیفیت ساخت EV6 نیز کاملا مطمئن بوده و تمامی قطعات آن را به مدت پنج سال یا 60 هزار مایل ضمانت می‌کند. در این میان، سیستم انتقال قدرت و باتری این دستگاه نیز 10 سال یا 10 هزار مایل ضمانت دارند!

کیا ای وی 6 جوایز متعددی را از منتقدین مختلف دریافت کرده و به زعم بسیاری افراد، یکی از بهترین خودروهای سال 2023 جهان به شمار می‌رود.

بهترین خودروی هیبریدی: تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

با وجود اینکه امروزه تنوع خودروهای هیبریدی بازار بسیار بیشتر از بیست سال پیش، یعنی زمانی که تویوتا نسل اول پریوس را معرفی کرد، است، اما خودروی هیبریدی ژاپنی‌ها همچنان در بالای هرم این دسته محصولات قرار داشته و بهترین خودروی هیبریدی سال به شمار می‌رود.

مصرف متوسط نسل جدید تویوتا پریوس، تنها 4.52 لیتر در هر صد کیلومتر است که دستاوردی فوق العاده برای ژاپنی‌ها به شمار می‌رود.

علاوه بر این، تغییرات گسترده در طراحی این اتومبیل را باید جذاب‌ترین بخش آن دانست که باعث شده یکی از عجیب‌ترین طراحی‌های چند سال قبل، اکنون به یکی از خوش‌چهره‌ترین اتومبیل‌های هاچبک تاریخ تبدیل شود.

در این میان، کیفیت رانندگی این اتومبیل هم مثل سایر محصولات تویوتا فوق‌العاده است. این خودرو قادر است ظرف تنها 7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین مدهای مختلف نرمال، اکو و اسپرت نیز بسته به شرایط توسط راننده قابل انتخاب هستند که میزان مصرف انرژی و عملکرد را متناسب با شرایط تنظیم می‌کنند.

شروع قیمت Toyota Prius 2023 از 28 هزار دلار است که آن را به یک خودروی هیبریدی ارزان تبدیل می‌کند. این قیمت با در نظر گرفتن این نکته که در بلندمدت چه میزان در هزینه سوخت صرفه‌جویی می‌شود، قطعا جذاب‌تر و وسوسه‌کننده‌تر جلوه خواهد کرد!

بهترین شاسی بلند خانوادگی: کیا تلوراید

بهترین خودروهای 2023

کمپانی کیا در سال‌های اخیر نشان داده که چیره‌دستی خاصی در تولید خودروهای اقتصادی باکیفیت و قابل اطمینان مناسب برای خانواده‌ها دارد. کیا تلوراید نمونه‌ای بارز از این مهارت KIA در ساخت این دسته خودروهاست.

قیمت پایه این خودرو 35 هزار دلار است. البته تریم‌های مختلفی از این خودرو روانه بازار شده که هریک قابلیت‌های متنوعی را به مدل پایه اضافه کرده و قیمت آن را به سمت قیمت پایانی 52 هزار دلار افزایش می‌دهد.

خودروی شاسی بلند تلوراید به‌طور مشخص، خانواده‌های جوان با سطح درآمد متوسط را هدف گرفته و توانسته به فروش بسیار خوبی هم در میان این افراد دست پیدا کند. در حقیقت فروش این خودرو به‌حدی بالاست که این کمپانی کره‌ای در پاره‌ای اوقات قادر به تامین کافی خودرو برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار نیست!

فضای داخلی این اتومبیل بسیار جادار بوده و از سه ردیف صندلی تشکیل شده است. همچنین بر اساس مدل انتخاب شما، Telluride می‌تواند تا سقف هشت نفر سرنشین را در خود جای دهد.

بنابراین این اتومبیل به‌راحتی قادر است پاسخگوی یک خانواده متوسط یا پرجمعیت باشد.

بعلاوه، بسته به تریم انتخابی، جنس روکش صندلی‌ها نیز متفاوت خواهد بود. با این حال اگر مایل به پرداخت هزینه لازم برای خرید تریم‌های گران‌قیمت این اتومبیل باشید، می‌توانید انتظار کیفیتی هم‌تراز با کراس اوورهای لوکس را از تلوراید داشته باشید.

در کنار آن‌چه گفته شد، قابلیت‌های همیشگی کیا مانند سیستم اطلاع‌رسانی/سرگمی سرراست خودرو، فناوری‌های کمکی متعدد برای راننده و البته ایمنی بسیار بالا نیز از دیگر عواملی هستند که کیا تلوراید را به محصولی یک پله بالاتر از استاندارد بازار و یکی از بهترین خودروهای سال 2023 دنیا تبدیل می‌کنند.

بهترین خودرو سال 2023 – لوسید ایر گراند تورینگ

لوسید ایر گرند تورینگ

برنده نهایی لیست بهترین خودروهای سال 2023، لوسید ایر گرند تورینگ است که قادر است در چندین دسته مختلف از رده‌بندی‌ها، عنوان بهترین خودروی سال را تصاحب کند.

اگر به دنبال یک اتومبیل الکتریکی می‌گردید که بیشترین مسافت پیمایش را ارائه دهد، باید این اتومبیل را انتخاب کنید. همچنین اگر به دنبال خودرویی با شتاب‌گیری باورنکردنی باشید هم گزینه‌ای بهتر از Lucid Air Grand Touring وجود ندارد. در این میان، علاقمندان به قابلیت‌های لوکس، طراحی بصری فوق‌العاده و تکنولوژی‌های پیشرفته هم احتمالا از لوسید ایر گرند تورینگ استقبال فراوانی خواهند کرد.

خودروی لوسید ایر گراند تورینگ در ابتدا به عنوان رقیبی برای تسلا مدل اس پلید روانه بازار شد. با این وجود، قدرت 1050 اسب بخاری و مسافت پیمایش بسیار طولانی این اتومبیل، آن را به یک محصول انقلابی پیشرو در بازار تبدیل کرد که خیلی سریع توانست طرفداران فراوانی را با خود همراه کند.

البته برخی ایرادات نرم افزاری در ابتدای حیات این خودرو علاقمندان به آن را نسبت به خریدش مردد کردند. با این وجود، در سال 2023 کمتر اتومبیلی قادر است در بخش‌های مختلف عملکرد، Lucid Air Grand Touring را به چالش بکشد.

البته احتمالا بسیاری افراد قادر به خرید این خودروی فوق‌العاده نباشند؛ چرا که  قیمت مدل پایه خودروی لوسید ایر برابر با 90 هزار دلار است و مدل گرند تورینگ، با حداقل قیمت 179 هزار دلار (پیش از مالیات) به دست مشتریان خواهد رسید!

البته اگر از پس پرداخت هزینه سرسام‌آور این خودرو برآیید، می‌توانید به یکی از سمبل‌های خودروسازی آمریکایی هوشمند و مدرن دسترسی داشته باشید که سواری بی‌رقیب و منحصربفردی را ارائه خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*