مینی تانک Lyut اوکراینی

اسباب بازی رباتیک اوکراینی‌ ها، یک مینی تانک بامزه و کشنده است

اخیرا سازمان دفاعی اوکراین از یک مینی تانک رباتیک رونمایی کرده که برخلاف ظاهرش، بسیار کشنده است. در ادامه با تانک Lyut (خشم) آشنا شوید.

بخش دفاعی ارتش اوکراین اخیرا از یک وسیله نقلیه زرهی بدون سرنشین (UGV) به نام “Lyut” (خشم) رونمایی کرده است. با توجه به قابلیت‌های پیشرفته این مینی تانک رباتیک اوکراینی می‌تواند پاسخگوی نیازهای ضروری در عملیات‌های نظامی باشد.

مینی تانک رباتیک اوکراینی ها

رونمایی از مینی تانک خشم باعث شده تا ارتش اوکراین در صدر اخبار نظامی قرار بگیرد. مینی تانک Lyut از یک شاسی با قابلیت چهارچرخ متحرک تشکیل شده تا به‌راحتی بتواند در عملیات‌های نظامی فعالیت کند. برجک متحرک آن نیز قابلیت انجام مانورهای انحرافی و شناسایی دقیق مواضع دشمن در هنگام درگیری را دارد و باعث می‌شود تا مینی تانک خشم، قدرت دفاعی و تهاجمی بالایی داشته باشد.

 

البته مینی تانک Lyut فعلا در مرحله آزمایش است تا حتی عیوب جزئی آن شناسایی و رفع شوند. در واقع این مرحله شامل 30 آیتم است که برای عرضه رسمی یک تانک رباتیک، باید تمام آن‌ها را پشت سر بگذارد. دقت شلیک، قابلیت‌های ارتباطی در شرایط جنگ الکترونیک، اثربخشی ناوبری در مناطق مختلف و استقامت باتری از جمله فاکتورهای ارزیابی اساسی یک تانک رباتیک به‌شمار می‌روند.

طبق اطلاعات منتشر شده گفته می‌شود در این تانک، برد ارتباطی مستقیم تا 2 کیلومتر و برد ارتباطی در موانع طبیعی تا 700 متر حفظ می‌شود. به‌لطف دوربین‌های هدف‌گیری تقویت شده، مسلسل این تانک قدرت شلیک دقیق تا فاصله 800 متری را نیز دارد.

مشخصات مینی تانک Lyut اوکراینی

نمونه اولیه این مینی تانک در پاییز 2022 طراحی شد و نتایج به‌دست آمده از آن در تقویت نو‌آوری‌ها و فناوری‌های امروزه تانک Lyut نقش بسیاری داشته‌اند. طراحی کلی تانک Lyut براساس حداقلی تجهیزات و حداکثری دوام آن است تا بتواند در نبردها پایداری بیشتری داشته باشد. برای این منظور، مرکز ثقل تانک را پایین‌تر قرار داده و سیستم تسلیحاتی آن را یکپارچه در نظر گرفته‌اند. در طراحی چرخ‌ها نیز دقت کافی را به‌کار برده‌اند تا برای ادامه انجام عملیات، انعطاف‌پذیری کافی را داشته باشد. زره Lyut نیز تا حدی می‌تواند در برابر گلوله اسلحه‌های سبک مقاومت کند. مینی تانک Lyut اوکراینی

فناوری ارتباطی در این مینی تانک رباتیک همانند تکنولوژی‌های استفاده شده در پهپادهای تجاری است که با یک رابط کاربری ساده اپراتور به‌راحتی می‌تواند آن را کنترل کند.

استفاده اوکراین از چنین ابزارهایی که در بین جدیدترین اختراعات قرار دارد، می‌تواند مسیر جنگ در نبرد با روسیه را تغییر دهد. البته در طرف مقابل هم روسیه در حال کار و افزایش قدرت پهپادهای شاهد ایرانی است و احتمالا نبردهای پیش رو، جنگ رباتیک خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید:
تماشا کنید: خطر جنگ جهانی سوم بیخ گوش ساکنان زمین تانک جدید و مرموز ایران به سوژه اول رسانه‌های جهان تبدیل شده است این غول ترسناک، بدترین تانک جنگی ساخت آلمان است ١٠ تا از گران ترین تانک های جنگی تاریخ بهترین تانک هایی که آمریکا تا به حال ساخته است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*