هواپیمای جاسوسی KJ-600 چینی‌ها

هواپیمای جاسوسی و مرموز جدید چینی‌ ها به دل آسمان زد + عکس

هواپیما جدید مرموز چینی ها بالاخره در آسمان دیده شده و نظرات مختلفی در مورد آن گفته می‌شود. در ادامه با هواپیما KJ-600 بیشتر آشنا شوید.

به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از یک هواپیما مرموز چینی منتشر شده که گفته می‌شود در عملیات‌های جاسوسی نیز فعالیت خواهد داشت. KJ-600 نام این هواپیما راداری مرموز چینی است که با رنگ خاکستری و ویژگی‌های متمایز خود هر بیننده‌ علاقه‌مند به اخبار نظامی را به یاد هواپیما E-2 Hawkeye نیروی دریایی ایالات متحده می‌اندازد.

هواپیما KJ-600 مرموز چینی

KJ-600 توسط شرکت هواپیماسازی شیان توسعه داده شده و آزمایشات اولیه خود را نیز از پاییز 2022 آغاز کرده است. موتورهای توربوپراپ دوقلو و بدنه بزرگ با قابلیت حمل 4 تا 6 خدمه و همچنین یک گنبد راداری بزرگ در بالای بدنه از جمله مشخصات بارز این هواپیما به‌شمار می‌رود.

با توجه به چینش عجیب باله‌ها مخصوصا در قسمت عقب که چهار باله در نظر گرفته‌اند، احتمال می‌رود در قسمت عقب نیز یک سیستم راداری از نوع AESA وجود داشته باشد. این هواپیما در تست‌های مختلف هوایی با موفقیت نتایج مطلوبی کسب کرده اما تاکنون اطلاعاتی از نتایج تست‌های زمینی و فرود آن و هیچ‌گونه تصاویری نیز از مابقی تست‌های آن منتشر نشده است. با این حال با نزدیک شدن به تولید اولیه آن با تعداد کم به‌نظر می‌رسد که نتایج مطلوبی کسب کرده و احتمالا هم در عملیات‌های آینده نیز حضور خواهد داشت. هواپیمای جاسوسی KJ-600 چینی‌ها

با تجزیه و تحلیل تصاویر منتشر شده متوجه می‌شویم که طول بال‌های گسترده آن 24.4 متر و همچنین طول باله عقب نیز 18.8 متر بوده که به استانداردهای یک هواپیما فشرده با چنین مشخصاتی نزدیک است. بنابه گزارشات منتشر شده در اواخر 2023، گفته می‌شود که در تست‌های اولیه از این هواپیما حداقل 4 تا 6 نمونه تولید خواهد شد. همچنین اخیرا نیز گزارشاتی از ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی ها منتشر شده بود و این نشان می‌دهد که ارتش چین، در حال بازسازی و تجهیز ناوگان‌های خود به ادوات نظامی جدید است.

در گجت نیوز بخوانید:

تماشا کنید: خطر جنگ جهانی سوم بیخ گوش ساکنان زمین چینی ها یک شیء مرموز را در فضا رها کرده‌اند؛ ماجرا چیست؟ سلاح جدید چینی‌ها، هر پهپادهای را به خاک سیاه می‌نشاند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*