لندرور دیفندر اوکتا

لندرور دیفندر اوکتا، هیولای 8 سیلندر تویین توربو به جنگ خودروهای برقی می‌آید

لندرور از عرضه اوکتا، نسخه جدید دیفندر خبر داد. دیفندر OCTA با پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو، قدرتمندترین نسخه تاریخ این شاسی بلند است.

دیفندر، یکی از بهترین خودروهای تاریخ لندرور جایگاهی افسانه‌ای در دنیای اس یو وی‌های آفرود دارد و کمپانی لندرور هم در بحبوحه الکتریکی‌سازی خودروها کماکان قصد ندارد از ریشه این اس یو وی فاصله بگیرد. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که این خودروساز بریتانیایی در همین راستا قرار است نسخه‌ای از دیفندر با نام اوکتا (OCTA) را روانه بازار کند که با یک موتور 8 سیلندر پرتوان، عنوان قدرتمندترین و سرسخت‌ترین دیفندر تاریخ را با خود به یدک می‌کشد.

نسخه اوکتا دیفندر؛ وقتی لندرور بی‌خیال ریشه‌ها نمی‌شود

لندرور دیفندر اوکتا به یک موتور V8 توئین توربو مجز خواهد بود که البته در حال حاضر جزئیات آن از جمله خروجی مشخص نیست. برای مقایسه باید اشاره کرد که نسخه کنونی دیفندر زیر کاپوت خود یک موتور 5 لیتری V8 با قدرت 518 اسب بخار دارد. در نتیجه اوکتا به‌عنوان قدرتمندترین نسخه دیفندر باید توانایی تولید قدرت بیشتری داشته باشد.

لندرور دیفندر اوکتا

گذشته از موتور 8 سیلندر، دیفندر اوکتا طرح‌های «تاثیر گرفته از الماس» دارد و همچنین المان‌های تیتانیومی در طراحی آن به کار خواهد رفت. در واقع نام این خودرو از شکل هشت‌ضلعی الماس (Octahedral) گرفته شده است. «مارک کامرون» (Mark Cameron)، مدیر اجرایی بخش دیفندر شرکت جگوار لندرور می‌گوید نام اوکتا «استحکام، انعطاف‌پذیری و خواستنی‌بودن» این خودرو را نشان می‌دهد و یادآور ماهیت سرسخت و در همان حال لوکس این شاسی بلند است؛ درست مثل الماس.

شاسی بلند جدید OCTA

این طرح بصری تاثیرگرفته از الماس برای اولین بار در دیفندر اوکتا دیده خواهد شد. با این حال اینجا پایان کار نیست و به گفته کامرون، در محصولات پرچمدار آینده سری دیفندر هم کماکان به چشم خواهد خورد. با این توصیف‌ها، به‌زودی تازه فصل جدیدی از اس یو وی‌های دیفندر آغاز خواهد شد که احتمالاً طرفداران از همین حالا مشتاقانه انتظار آن را می‌کشند.

لندرور دیفندر اوکتا

در حالی که خیلی از خودروسازان رفته‌رفته موتورهای حجیم 8 سیلندر خود را با پیشرانه‌های هیبرید، پلاگین هیبرید یا تمام برقی جایگزین می‌کنند، به نظر نمی‌رسد لندرور آنچنان تحت تاثیر این ترند قرار گرفته باشد. البته ناگفته نماند که نسخه تمام برقی رنجرور، یکی از جذاب ترین شاسی بلندهای سال 2024 در راه است و مدتی قبل لیست انتظار آن به‌صورت رسمی باز شد. حتی در مقطع کنونی هم نسخه پلاگین هیبرید برای این شاسی بلند در دسترس قرار دارد.

لندرور دیفندر 8 سیلندر هم‌اکنون قیمت پایه 111 هزار و 500 دلاری دارد و با توجه به توصیف‌هایی که تاکنون شنیده‌ایم، انتظار می‌رود نسخه اوکتا با اختلاف محسوسی در قیمت روانه بازار شود. لندرور دیفندر اوکتا در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و باید برای کسب اطلاعات بیشتر تا آن زمان منتظر بود.

از دست ندهید:
مرسدس بنز جی کلاس مدل ۲۰۲۵ از راه رسید؛ لوکس‌تر از همیشه با موتور و امکانات جدید جیپ واگنییر S برقی، غول آفرودی 600 اسبی رونمایی شد پورشه ماکان تمام برقی با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و شتاب ۳ ثانیه‌ای معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*