ساخت کنسول بازی بومی روسیه

کنسول بازی بومی روسیه به دستور پوتین ساخته می‌شود

ولادیمیر پوتین به مقامات کشورش دستور داده تا برای کاهش وابستگی به شرکت‌های غربی، در مدت زمان کمی کنسول بازی بومی روسیه را بسازند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اقدامی بی‌سابقه، به مقامات دولتی خود دستور داده تا هرچه سریع‌تر روی الزامات و نیازمندی‌های تولید کنسول‌های بازی ثابت و دستی تحقیق کنند. این دستور در پی خروج شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی از روسیه پس از حمله به اوکراین صادر شده است. این یعنی خبری از کنسول‌های جدید مانند پلی استیشن 5 پرو در روسیه نیست.

پوتین به مقامات ذی‌ربط تا 26 خرداد 1403 مهلت داده تا نتایج تحقیقات خود را ارائه کنند. هدف او نه تنها تولید یک کنسول و سخت‌افزار آن، بلکه در واقع توسعه یک پلتفرم گیمینگ تمام عیار است. پوتین از کابینه وزیران خود خواسته تا یک سیستم‌عامل و سیستم فضای ابری مخصوص بازی نیز توسعه دهند. سخنگوی کرملین می‌گوید که این دستورها با هدف توسعه صنعت بازی بومی در روسیه صادر شده است. به نظر می‌رسد پوتین قصد دارد روسیه را به یکی از مهره‌های کلیدی صنعت بازی در جهان تبدیل کند.

روسیه می‌تواند یک رقیب جدید برای پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بسازد؟

کنسول بازی بومی روسیه رقیب ایکس باکس و پلی استیشن

با وجود این که پوتین به شرکت بومی VK برای تحقق این امر اعتماد کرده، منابع معتبر این حوزه هشدار می‌دهند که تولید کنسول بازی روسی به این سادگی‌ها نیست. برای ساخت کنسولی در حد و اندازه پلی استیشن یا ایکس‌باکس، حدود 10 سال زمان نیاز خواهد بود. به همین دلیل، روسیه ممکن است برای پیشرفت در این حوزه از کشورهای دیگر مانند چین کمک بگیرد.

دستور پوتین برای ساخت کنسول بازی بومی روسیه نشان‌دهنده عزم او برای کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی و توسعه صنعت بازی بومی است. با وجود چالش‌های پیش رو، این اقدام می‌تواند گامی مهم در جهت استقلال روسیه در صنعت بازی باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک جذاب؛ محصولات جدید تکنو در MWC 2024 بهترین جایگزین ها برای کنسول دستی پلی استیشن پورتال سونی عجیب‌ترین لوازم جانبی کنسول های بازی پرتابل؛ از قلاب ماهی‌گیری تا یک گیرنده تلویزیون