رنو کپچر فیس لیفت مدل 2024

فیس لیفت رنو کپچر، کراس اوور جذاب شهری به نمایش گذاشته شد

رنو نسخه جدید فیس لیفت کراس اوور کپچر را معرفی کرد. شاسی بلند Captur از طراحی به‌روز چشم‌نواز و انواع و اقسام پیشرانه‌ها برخوردار است.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که رنو پس از معرفی نسل جدید رنو 5 و رنو داستر جدید، از مدل 2024 فیس لیفت رنو کپچر (Captur) پرده برداشت و از عرضه آن در اروپا طی ماه‌های آتی خبر داد. کپچر که از سال 2019 در دومین نسل خود به سر می‌برد، حالا چهره متفاوتی پیدا کرده و نمای جلو آن به‌صورت کامل بازطراحی شده. با تغییرات صورت گرفته، این کراس اوور جلوه یک محصول به‌روز سال 2024 را به خود گرفته است. در ادامه بیشتر با جزئیات آن آشنا شوید.

طراحی بیرونی و کابین رنو کپچر فیس لیفت

در نمای جلو رنو کپچر که بازطراحی شده، المان‌هایی مثل دی‌لایت‌ها، چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره جدید به چشم می‌خورند. نشانی هم که در مرکز نمای جلو قرار دارد نسخه‌ای تازه از لوگو لوزی‌شکل شرکت رنو است. هرچند نمای جلو دستخوش تغییرات چشمگیری شده است، تغییرات کمتری را در نمای عقب این شاسی بلند می‌توان پیدا کرد. چراغ‌های عقب کماکان فرم C شکل خود را حفظ کرده‌اند، اما حالا گرافیکی جدید دارند و روی درب صندوق عقب هم طبیعتاً لوگو جدید رنو قرار گرفته است. همچنین دیگر اثری از خروجی‌های اگزوز فیک نیست.

تغییری در طراحی و چینش فضای داخلی رنو Captur جدید دیده نمی‌شود. صرفاً حالا یک نمایشگر 10.4 اینچی در مرکز داشبورد و یک نمایشگر 10.25 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال پشت فرمان جا می‌گیرد. تریم چرمی و کرومی از این خودرو حذف شده و تریمی سازگار با محیط زیست تولیدشده با مواد بازیافتی جایشان را گرفته است.

مشخصات فنی رنو کپچر مدل 2024

نسخه پایه رنو کپچر فیس لیفت مدل 2024 زیر کاپوت خود یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر خطی توربوشارژ دارد. این موتور که می‌تواند 90 اسب بخار قدرت تولید کند، نیرو محرکه را به‌واسطه یک گیربکس دستی 6 سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌کند. نسخه بالارده‌تر این کراس اوور فرانسوی به یک موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به‌همراه گیربکس دستی مجهز است که توانایی تولید قدرت 140 اسب بخار را دارد. همین موتور 1.3 لیتری در نسخه‌ای دیگر 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برای انتقال نیرو محرکه با یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته جفت می‌شود.

رنو کپچر فیس لیفت مدل 2024

به‌جز پیشرانه‌های بنزینی، Captur با قوای محرکه هیبرید هم عرضه می‌شود. پیشرانه هیبرید این شاسی بلند متشکل از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 94 اسب بخاری، موتور الکتریکی 36 کیلوواتی، ژنراتور 18 کیلوواتی و باتری 1.2 کیلووات ساعتی است. مجموع خروجی این پیشرانه به 145 اسب بخار می‌رسد. به گفته رنو، این خودرو که همیشه در حالت تمام الکتریکی استارت می‌خورد، می‌تواند از پس 80 درصد از رانندگی در شهر با همین قوای الکتریکی بر بیاید.

رنو کپچر فیس لیفت مدل 2024

در نهایت باید به نسخه ال‌پی‌جی (گاز مایع‌شده) کپچر اشاره کرد که از یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ و گیربکس دستی 6 سرعته بهره می‌برد. با تلاش شرکت‌های خودروسازیِ فعال در اروپا برای کاهش آلایندگی‌ها، گزینه دیزلی برای این کراس اوور جمع و جور فرانسوی ارائه نمی‌شود؛ هرچند همین الان هم تنوع پیشرانه‌های کپچر جای توجه دارد.

همچنین بخوانید:
داچیا اسپرینگ فیس لیفت روانه بازار شد؛ خودرویی ارزان و مناسب بازار ایران شاسی بلند جذاب رنو آرکانا ۲۰۲۳ به کشور وارد شد + عکس و مشخصات رنو نیاگارا ؛ پیکاپ چینی – فرانسوی با رویای داکار + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*