وانت جدید بی وای دی

پیکاپ بی وای دی ؛ رقیب جدید هایلوکس از چین + ویدیو

وانت جدید چینی‌ها یک پیکاپ پلاگین هیبریدی از شرکت بی وای دی است که قصد دارد تا در برابر هایلوکس قد علم کند. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر پیکاپ هیبرید BYD همراه می‌شویم.

چینی‌ها در سال‌های اخیر به استاد وانت سازی در آسیا تبدیل شده‌اند. از پیکاپ 6 چرخ گریت وال تا وانت برقی جیلی رادار و وانت کانسپت دانگ فنگ، همگی از شاهکارهای آن‌ها هستند. برقی شدن خودروها هم علاوه بر چینی‌ها، بزرگانی مثل تویوتا را وادار به ساخت هایلوکس برقی و تویوتا EPU کانسپت کرده و حالا به نظر می‌رسد که غول خودروسازی چین یعنی BYD هم قصد دارد تا شانس خود را در این میدان آزمایش کند. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز با وانت پلاگین هیبرید جدید بی وای دی آشنا می‌شویم و مشخصات فنی و هرآنچه که از این خودرو می‌دانیم را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی پیکاپ بی وای دی

همانطور که اشاره کردیم، پیکاپ هیبریدی BYD یک وانت پلاگین هیبریدی خواهد بود که با شعاع حرکت آن در حالت کلی از هزار کیلومتر هم فراتر می‌رود و با اتکا به باتری‌ها، می‌تواند نزدیک به 100 کیلومتر حرکت کند. پس احتمالا ظرفیت باتری‌ های پیکاپ بی وای دی PHEV حدود 15 کیلو وات ساعت خواهد بود.

وانت هیبریدی BYD

فعلا درمورد مشخصات فنی دقیق پیکاپ بی وای دی چیز زیادی نمی‌دانیم اما انتظار داریم که توان این خودرو چینی، با نزدیک به 300 اسب بخار باشد. همچنین سیستم تعلیق پیکاپ BYD PHEV جزو پیشرفته‌ترین‌های بازار چین است در این وانت پلاگین هیبریدی، شاهد سیستم تعلیق اکتیو هستیم که با اسکن مسیر، میزان سفتی کمک فنرها را تغییر می‌دهد. چنین تعلیقی را قبلا در شاهکارهای این شرکت یعنی خودرو برقی بی وای دی U9 و شاسی بلند هزار اسب بخاری بی وای دی U8 دیده بودیم.

وانت هیبریدی BYD

از آپشن‌ها و امکانات پیکاپ بی وای دی هم می‌توان به سیستم تعلیق اکتیو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی، دستیار پارک اتوماتیک، ترمز اضطراری، رادار برخورد از جلو، دستیار حرکت بین خطوط و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

پیکاپ پلاگین هیبرید بی وای دی

با توجه به تصاویر، حدس می‌زنیم که این خودرو در سگمنت پیکاپ‌های سایز متوسط بوده و اندازه و ابعاد پیکاپ بی وای دی به 5325 میلی متر طول، 1855 میلی متر عرض و 1815 میلی متر ارتفاع برسد. در طراحی پیکاپ بی وای دی سعی شده است که تا جای ممکن، هندسه باکسی شکل رعایت شود و شاید به همین دلیل، آیرودینامیکی بودن آن مورد هجوم قرار گرفته باشد.

طراحی کابین و داشبورد

داشبورد پیکاپ پلاگین هیبرید BYD

در حال حاضر تصاویر و عکس های زیادی از کابین و داشبورد پیکاپ بی وای دی منتشر نشده است اما طبق همین مدارک هم می‌توان به نتایج خوبی رسید.

کابین پیکاپ پلاگین هیبرید بی وای دی

داشبورد پیکاپ هیبریدی BYD میزبان کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای لمسی با فرمت جدا از هم خواهد بود و وجود دکمه‌های فیزیکی در وسط کنسول هم شاید از AWD بودن پیکاپ پلاگین هیبرید بی وای دی حکایت کند. در این قسمت می‌توانید انواع کلیدهای فیزیکی شامل کلید ESP، دستیار پارک اتوماتیک، اتوهلد، ترمز پارک برقی و … را پیدا کنید.

قیمت پیکاپ هیبریدی BYD و تاریخ رونمایی

پیکاپ هیبریدی بی وای دی

فعلا از تاریخ دقیق رونمایی یا قیمت پیکاپ بی وای دی PHEV اطلاعاتی در دست نیست اما حدس می‌زنیم که این محصول در فاز نهایی قرار داشته باشد و احتمالا در نمایشگاه خودرو چین که طی ماه آینده یعنی اردیبهشت برگزار می‌شود، به روی صحنه بیاید. در مورد قیمت پیکاپ هیبریدی BYD هم چیز زیادی مشخص نیست و اگر دست به دامن افشاگران چینی بشویم، با عددی معادل 25 هزار دلار طرف خواهیم شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*