مطالب موجودات فضایی در سال 2023

هرآنچه که در مورد موجودات فضایی و یوفوها در سال 2023 منتشر شد

در سال 2023 اخبار جنجالی زیادی در مورد موجودات فضایی و یوفوها منتشر شد که حسابی جذاب بودند. در ادامه مهمترین مطالب بیگانگان در سال گذشته را مرور می‌کنیم.

به طور کلی می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از مطالب علمی منتشر شده در سال 2023، به موجودات فضایی و مسائل آنها ارتباط داشت. البته موضوع موجودات فضایی از دهه‌ های پیش مطرح بوده و هر ساله نظرات جدیدی در مورد آنها گفته می‌شود اما در سال گذشته اتفاقات مهمی از جمله ادعاهای مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا در خصوص سفینه بیگانگان، نمایش اجساد موجودات فضایی در مکزیک و همچنین برملا شدن اسرار بیگانگان در کنگره آمریکا رخ داده و توانستند جنجال سیاسی و علمی بزرگی را در جهان به پا کنند. اگر علاقه مند هستید تا مطالب منتشر شده درباره موجودات فضایی در سال 2023 را یک بار دیگر مرور کنید، این مقاله از بخش اخبار هوا فضا و نجوم گجت نیوز را از دست ندهید.

دسترسی آسان به بخش های این مقاله

مطالب منتشر شده در سال 2023 در خصوص موجودات فضایی

هر کدام از موارد منتشر شده، حاوی جزئیات ریزی هستند که برای جلوگیری از بی فایده شدن این مطلب از ذکر آنها خودداری خواهیم کرد.

ویدیوهای مربوط به بشقاب پرنده ها در سپتامبر 2023

پنتاگون از جمله نهادهایی است که بیشترین ارتباط را با مطالب موجودات فضایی دارد اما مجموعه ویدیوهایی که در 8 سپتامبر 2023 پخش شدند، از طرف این نهاد نبوده و آنها را اداره حفاظت مرزی ایالات متحده منتشر کرده است. در واقع ابتدا این ویدیوها توسط گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPTF) بررسی شده و سپس توسط اداره حفاظت مرزی آمریکا در رسانه‌های مختلف پخش شد.

مطالب موجودات فضایی در سال 2023

مطالب موجودات فضایی در سال 2023

اگرچه آنها نتوانستند در رسانه‌ های اصلی مورد توجه قرار بگیرند اما در رسانه های اجتماعی به صورت ویروسی سریعا پخش شده و کاربران با ابراز هیجان نظرات مختلفی در مورد آنها به اشتراک گذاشتند.

کریس ملون، معاون سابق وزیر دفاع در گفتگو با شبکه NBC با اشاره به احساسات علاقه مندان اعلام کرد که ویدیوهای جدید مهم هستند و وزارت دفاع همچنان بین 50 تا 100 ویدئوی جدید یوفو را در ماه دریافت می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
افشاگری مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا: موجودات فضایی به زمین رفت و آمد دارند

کشف جسد بیگانگان هزار ساله در مکزیک

احتمالا عجیب ترین مطلب سال 2023 در مورد موجودات فضایی زمانی منتشر شده که کنگره مکزیک و آمریکا به بررسی ادعا افرادی می‌پرداخت که اعلام کرده بودند شواهد واقعی از بیگانگان وجود دارد و واقعا هم شواهد ظاهری را به کنگره ارائه کرده بودند.

مطالب موجودات فضایی در سال 2023

جسد بیگانگان در پارلمان مکزیک

در فیلمی که ارائه شده بود، روزنامه نگار و محقق UFO اعلام کرد که موفق به کشف جسد 1000 ساله بیگانگانی در پرو شده و در تصاویر نیز دو جسد کوچک با سرهای عجیب و انگشتان بلند نشان داده می‌شد. سیاستمداران کنگره در واکنش به این ویدیو عجیب نیاز به تحقیقات بیشتر را خواستار شده و جامعه علمی نیز با شک و تردید فراوان اظهار نظرات مختلفی را در این مورد انجام می‌داد. اما بالاخره پیشنهاد شد تا اجساد تحویل دانشمندان شده و خبرنگاران نیز از آنها فیلم برداری کنند. پس از تحقیقات دانشمندان نیز به این نتیجه رسیدند که آنها تنها مردگان مومیایی شده ای هستند که به خاطر شرایط ساختار بدنی آنها تغییر کرده است.

هر چند اشتباه بودن این ادعا پس از مدت کوتاهی ثابت شد اما توانست یکی از بزرگترین جنجال‌های رسانه‌ای را در خصوص موجودات فضایی به راه انداخته و حتی معتقدان به تئوری‌های توطئه نیز از این ادعا برای استناد گفته های خودشان استفاده کردند.

در گجت نیوز بخوانید:
مخالفت شدید برخی دانشمندان با نمایش اجساد موجودات فضایی در مکزیک جسد موجودات فضایی در پارلمان مکزیک مقابل چشم جهانیان قرار گرفت + ویدیو

راه اندازی وب سایت جدید پنتاگون برای گزارش موجودات فضایی

در حالی که پنتاگون تحت فشار فزاینده‌ای برای ارائه شفافیت بیشتر در مورد سرپوش گذاشتن بر یوفوها در ارتش آمریکا بود، وزارت دفاع این کشور از راه اندازی وب سایتی خبر داد که پنتاگون قصد دارد همه یافته‌ های خود در مورد یوفوها در آن با عموم مردم به اشتراک بگذارد. با این حال، این وب‌سایت در شکل اولیه‌اش به طرز ناامیدکننده‌ای ناقص بوده و در زمان راه‌اندازی تنها چند ویدیو در آن قرار داشت. همچنین بخشی از وب سایت نیز در حالت «به زودی عرضه منتشر می‌شود» قرار دارد.

موجودات فضایی

ساختمان پنتاگون

البته تا آگوست 2023، همچنان مسیری برای گزارش جدیدی از موجودات فضایی در این سایت وجود نداشته و حتی برای خلبانان نیز این دسترسی داده نشده بود. در واقع پنتاگون پیشنهاد می‌کند پرسنل نظامی باید ابتدا مشاهدات خود را از طریق زنجیره فرماندهی خود گزارش کرده و مردم عادی نیز باید برای ارائه گزارشات خود با کنترل ترافیک هوایی تماس بگیرند.

شایان ذکر است که وب سایت جدید پنتاگون در همکاری با دفتر حل و فصل ناهنجاری‌های میدانی وزارتخانه (AARO) راه اندازی شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
وبسایت جدید پنتاگون برای شکار یوفوها راه اندازی شد

جلسه استماع کنگره آمریکا در مورد شواهد چند دهه ای موجودات فضایی

علیرغم مشاهده‌های مداوم بشقاب پرنده‌ها و ادعاهایی مبنی بر برخورد با موجودات فضایی، بزرگترین داستان مربوط به بیگانگان در سال 2023 مربوط به جلسات استماع کنگره ایالات متحده است که در ژوئیه 2023 برگزار شد. دیوید گراش افسر سابق نیروی هوایی آمریکا که ادعا می‌کرد ارتش آمریکا چندین دستگاه از یوفوها را در اختیار داشته و مدارک او نیز نشان می‌دهند که ارتش آمریکا قصد بازسازی و مهندسی معکوس این ابزارآلات را دارد. او شهادت داد که با 40 نفر در ارتش مصاحبه کرده و با وجود اینکه هیچ مدرک درستی نداشت که بتواند در جلسه استماع به اشتراک بگذارد، اما متقاعد شده که چنین برنامه‌ای و پنهانکاری وجود دارد و حتی اعلام کرد که ارتش آمریکا شواهدی نیز از اجساد یوفوها را نیز در دست دارد و فناوری بیگانگان را در مکان سری پنهان کرده است.

مطالب موجودات فضایی در سال 2023

جلسه کنگره آمریکا در مورد موجودات فضایی

دولت ادعاهای گروش را به طور کامل رد کرده و با انجام تحقیقات مختلف فقدان شواهد در مورد بشقاب پرنده ها را تایید کرد. یکی از افسران پنتاگون گفت که تا به امروز، دفتر حل و فصل ناهنجاری های میدانی (AARO) هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر وجود هرگونه برنامه در مورد در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس مواد یوفوها در گذشته یا در حال حاضر کشف نکرده است. با این حال باز هم عده ای هستند که ادعاهای شاهدین این جلسه را قبول کرده و در تئوری‌های توطئه خود به این موارد اشاره می‌کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
ویدیوی کامل جلسه کنگره آمریکا و شهادت سه شاهد در مورد سفینه‌های بیگانه و اجساد موجودات فضایی (با زیرنویس فارسی) از کشف فضاپیما تا اجساد موجودات فضایی؛ اسرار بیگانگان، امروز در کنگره آمریکا برملا می‌شود

مشاهده بشقاب پرنده ها در فرودگاه ترکیه

در حالی که مشاهده موجود فضایی باعث شده بود تا جو ایالات متحده درگیر چنین مواردی باشد، اما مشاهده‌ای در ترکیه توانست تاثیر فوری بر مردم داشته باشد.

در 20 مه 2023، یک پرواز تجاری از مشاهده یک شی عجیب در 9000 فوت بالاتر از شهر غازیانتپ ترکیه خبر داد که حضور آن سریعا توسط کنترلرهای ترافیک هوایی تایید شد. اما هیچ کدام نتوانستند ماهیت آن را تشخیص دهند. به همین خاطر، کنترلرهای ترافیک هوایی خواستار توقف فوری تردد هوایی در این منطقه برای حفظ امنیت عمومی شدند. در نتیجه، حدود 26 پرواز لغو شده و فرودگاه غازیانتاب در مجموع حدود 12 ساعت بسته شد. با این حال هیچ نهادی برای یافتن این شی مرموز اقدامی انجام نداد.

دو روز بعد نیز گزارشی از فرودگاه تایوان منتشر شد که یک بشقاب پرنده به مدت 40 دقیقه در فرودگاه بین‌المللی تایوان چنین اختلال مشابهی را ایجاد کرده بود. در این گزارش نیز هیچ نهاد رسمی برای یافتن ماهیت این شی پرنده تلاشی انجام نداد.

تحت فشار قرار گرفتن دولت آمریکا توسط ناسا برای دریافت داده های بهتر

در پایان ماه مه 2023، ناسا قبل از گزارش برنامه ریزی درباره نقش خود برای بررسی پدیده های ناشناس، در یک جلسه عمومی با پخش مستقیم بر رویکرد دقیق و مبتنی این سازمان بر شواهد واقعی در مورد بشقاب پرنده ها تاکید کرد تا از مخدوش شدن حقایق توسط حدس‌ها و شنیده‌ها جلوگیری شود. مطالب موجودات فضایی در سال 2023

ناسا در ماه های بعد با دریافت داده های بیشتر در نتیجه تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که در هیچ یک از مطالبی که تاکنون بررسی کرده اند، هیچ مدرک قطعی از بازدید زمین توسط موجودات فضایی پیدا نکرده و در سپتامبر 2023 نیز اعلام کرد که بخش تحقیقات UAP (پدیده ناهنجار ناشناس) را برای تحقیقات گسترده تر در این زمینه با منصوب کردن مدیران جدید گسترش می‌دهد.

هدایت موجودات فضایی با استفاده از هوش مصنوعی

علیرغم نبود شواهد ملموس در مورد حضور یا حتی ماهیت بالقوه حیات بیگانه، دانشگاهیان آزاداندیش همچنان در مورد سناریوهایی که در آن بشر ممکن است با موجودات و فناوری با منشاء فرازمینی در تماس باشد، حدس و گمان می‌زنند.

مطالب موجودات فضایی در سال 2023

کنترل بشقاب پرنده ها با استفاده از هوش مصنوعی

یکی از این سناریوها توسط شولز ماکوچ، دانشمند و استاد زیست شناسی دانشگاه برلین مطرح شده و استدلال می‌کند که بعید است سفینه موجودات فضایی حاوی حیات بیولوژیکی باشد. در عوض او حدس می‌زند تمدن‌های بیگانه‌ای که قادر به سفر فضایی هستند، فناوری هوش مصنوعی را همانند انسان‌ها توسعه داده و هدایت بشقاب پرنده ها را به هوش مصنوعی سپرده‌اند.

البته چنین ادعاهایی تنها در حد یک پیشنهاد هستند و تاکنون هیچ ادعا کننده‌ای شواهد دقیقی برای گفته های خودش ارائه نکرده است.

ورود رسمی کانادا به حوزه شناسایی اشیا پرنده بیگانه

از آنجایی که پدیده‌های هوایی عجیب در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در سرفصل اخبار قرار گرفته‌ و تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی محسوب می‌شوند، کشورهای دیگر نیز ثابت کرده‌اند که مایلند موضوع یوفوها را جدی بگیرند.مطالب موجودات فضایی در سال 2023

یکی از این کشورها کانادا است و ظاهر دولت این کشور پذیرفته که نظارت بر اشیاء پرنده ناشناس مشکوک به نفع منافع ملی بوده و در همین جهت به طور جدی به مطالعه در مورد کشفیات جدید از یوفوها خواهد پرداخت.

نظریه مادر

در مارس 2023، یک نظریه قابل توجه در مورد حیات بالقوه موجودات فضایی در منظومه شمسی ارائه گردید که با منتشر شدن این نظریه، دوباره بحث یوفوها به یکی از موضوعات داغ تبدیل شد.

آبراهام لوب، استاد دانشگاه هاروارد و شان ام. فیتزپاتریک از دفتر حل ناهنجاری میدانی (AARO) افرادی هستند که این نظریه را با عنوان «محدودیت های فیزیکی در پدیده های هوایی ناشناس» ارائه کردند. در این مقاله، لوب و فیتزپاتریک این نظریه را مطرح کردند که موج اخیر مشاهده یوفوها که نشان از فناوری برتر آنها نسبت به زمینی‌ها است، احتمال دارد نتیجه یک سفینه مادر بیگانه باشند که در جایی در کهکشان ما مستقر شده و این یوفوها هم کاوشگرهایی هستند که برای بررسی زمین فرستاده شده اند.مطالب موجودات فضایی در سال 2023

به طور خاص این مقاله توجهات را به سمت یک جسم سیگاری شکل که در سال 2017 در منظومه شمسی دیده شد، جلب می‌کند. این افراد حدس می‌زنند که احتمالا این جسم سفینه موجودات فضایی باشد.

در حالی که فیتزپاتریک بدون شک یک شخصیت قابل احترام در جامعه علمی است اما مقاله این فرد به دلیل عبور از مرز مستندات علمی و ورود به دنیای حدس و گمان مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. این مقاله همچنین به دلیل تضعیف AARO (دفتر حل ناهنجاری میدانی) به عنوان یک نهاد معتبر و قابل اعتماد در جستجوی حقیقت در مورد یوفوها مورد انتقاد قرار گرفته است.

سرنگونی بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی

با تایید شدن سقوط چهار شی در آمریکا و کانادا سریعا بحث یوفوها دوباره به اخبار نجومی رسید. اولین شیء به عنوان یک بالن جاسوسی چینی شناسایی شد، اما با توجه به اینکه آیا سایر اشیاء منشأ فرازمینی دارند گفته های متفاوتی از افسران ارتش آمریکا وجود دارد.

مطالب موجودات فضایی در سال 2023

بالن جاسوسی

در ماه مارس گزارش شد که پنتاگون ویدیوهایی از لحظه شلیک به بالن‌ها را در اختیار دارد اما از انتشار آنها خودداری کرده است. یکی از سخنگویان پنتاگون اعلام کرده فیلم‌هایی از تعامل هواپیما با اجرام در ارتفاع بالا وجود دارد اما همچنان طبقه‌بندی شده بوده و انتشار تصاویر و فیلم‌ها در حال حاضر امکان پذیر نیست. مبهم بودن گزارشات ارتش در خصوص این سه شی باقی مانده باعث شد تا هفته ها گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص این اجسام صورت بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
بالون جاسوسی چین مخفیانه به سایت های هسته ای آمریکا رسید + ویدیو بالن چینی بالاخره در آسمان آمریکا منفجر شد + ویدیو

استفاده موسسه SETI از هوش مصنوعی در جستجوی موجودات فضایی

گزارش یوفوها در سال 2021 و به دنبال آن تشکیل دفتر حل و فصل ناهنجاری میدانی (AARO) هر دو منجر به افزایش شدید مشاهده یوفوها و همچنین افزایش گشودگی در سیاست و رسانه ها نسبت به احتمال عمومی حیات بیگانه شد. اما قبل از این تشدید حساسیت‌ها موسسه ای به نام SETI (جستجوی اطلاعات فرازمینی) به صورت علنی تحقیقات خود را در این باره شروع کرده بود.مطالب موجودات فضایی در سال 2023

SETI که در سال 1985 در کالیفرنیا راه اندازی شد و از ارتباط خود با چندین دانشمند توانست پروژه های خود را گسترش دهد. تلاش‌های این موسسه تا به امروز ادامه دارد و در فوریه 2023 نیز اعلام کرد که از فناوری هوش مصنوعی برای پوشش خود را برای رصد بهتر و دریافت اطلاعات کاربردی تر استفاده می‌کند.

در این مطلب ما به طور خلاصه به بررسی خبرهای مهمی که در سال 2023 در رابطه با موجودات فضایی منتشر شده پرداختیم. شایان ذکر است که مطالب زیادی نیز هنوز از سال 2023 هستند که جوابی برای آنها ارائه نشده اما می‌توانند انگیزه جدیدی برای دانشمندان در پی یافتن حیات بیگانه باشند. اگر شما هم از مطالب موجودات فضایی در سال 2023 را به یاد دارید که توانسته شما را حیرت زده کنند، حتما در بخش نظرات برایمان بنویسید.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا بشر در سال ۲۰۲۴ موجودات فضایی را پیدا خواهد کرد؟ محکم ترین ردپای موجودات فضایی که بشر تاکنون پیدا کرده چیست؟ احتمال وجود موجودات فضایی در قمرهای سیاره اورانوس ۱۱ راز بزرگ جهان هستی که هنوز پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد دانشمندان بالاخره مکان تقریبی برای پیدا کردن حیات بیگانه را نشان دادند حادثه رازول ؛ هر آنچه که باید در مورد جنجال برانگیزترین حادثه سقوط بشقاب پرنده تاریخ بدانید هشدار جدی دانشمندان؛ اولین تماس با موجودات فضایی می‌تواند نسل بشر را منقرض کند سقوط شی فضایی مرموز در خانه یک مرد آمریکایی؛ داستان چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*