مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 6

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 لو رفت؛ صفحه نمایش بیرونی بزرگتر و ظرفیت باتری بیشتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 – Galaxy Z  Flip 6 با مشخصات فنی احتمالی‌اش می‌تواند به محبوب‌ترین گوشی تاشو سال 2024 تبدیل شود.‌ در ادامه به بررسی جزئیات فنی این دستگاه خواهیم پرداخت.

گلکسی زد فلیپ 6 به احتمال زیاد محبوب‌ترین گوشی تاشو سال 2024 خواهد بود؛ چراکه نه تنها پنج نسل تجربه سامسونگ در ساخت گوشی‌های تاشو را پشت خود دارد؛ بلکه در مقایسه با دیگر گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 ابعاد جمع و جورتر و قیمت مناسب‌تری هم دارد.

البته قیمت پایین‌تر Galaxy Z Flip 6 در مقایسه با Z Fold 6 اصلا به معنای مشخصات فنی ضعیف‌تر این گوشی پرچمدار نیست. برعکس، سامسونگ احتمالا از قدرتمندترین تراشه حال حاضر دنیای اندرویدی در این گوشی استفاده خواهد کرد و با تغییرات مثبت در طراحی و اجزای داخلی، یکی از برترین محصولات سال 2024 از نظر کارآیی را در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.

به‌تازگی مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فلیپ 6 افشا شده و جزئیات بیشتری را در خصوص آن در اختیارمان قرار داده است. در ادامه متن می‌توانید جزئیات فنی این گوشی و اخبار موثق پیرامون آن را مطالعه کنید تا متوجه نقاط قوت و ضعف این پرچمدار تاشو سامسونگ شوید. با گجت نیوز همراه باشید.

مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ

پیش از بررسی دقیق‌تر مشخصات فنی Galaxy Z Fold 6 در جدول زیر تمامی مشخصات احتمالی آن به‌صورت خلاصه قابل مشاهده هستند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6

صفحه نمایش تاشو
  • 6.7 اینچی امولد
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • رزولوشن 1080 در 2640 پیکسل
صفحه نمایش بیرونی
  • 3.9 اینچی امولد
  • نرخ رفرش 120 هرتز
سیستم عاملاندروید 15
تراشهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3
دوربین پشت
  • 50 مگاپیکسلی عریض
  • 12 مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی10 مگاپیکسل
رم
  • 8 گیگ
  • 12 گیگ
حافظه داخلی
  • 256 گیگ
  • 512 گیگ
ظرفیت باتری4000 میلی آمپر ساعت

همان‌طور که در جدول بالا پیداست، انتظار می‌رود صفحه نمایش داخلی و تاشو گلکسی زد فلیپ 6 اندازه‌ای 6.7 اینچی داشته باشد. این صفحه نمایش دقیقا هم‌اندازه نسل قبلی، گلکسی زد فلیپ 5 است. این مساله اما به هیچ وجه بد نیست؛ چراکه گوشی‌های کمی در بازار صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر از این اندازه را ارائه می‌کنند. این گوشی همچنین احتمالا از همان پانل‌های باکیفیت امولد سامسونگ استفاده کند و همان سطح روشنایی نسل گذشته، یعنی 1750 نیت را ارائه نماید. همچنین چندین منبع مختلف نیز به ارائه نرخ رفرش 120 هرتزی توسط این پرچمدار تاشو اشاره دارند. از سوی دیگر علیرغم این که اطلاعات چندان دقیقی در خصوص رزولوشن صفحه نمایش داخلی Galaxy Z Flip 6 در اختیارمان نیست؛ اما با توجه به این که اکثر مشخصات فنی نمایشگر این گوشی شبیه به نسل گذشته است می‌توان انتظار داشت که صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی نیز همان رزولوشن 1080 در 2640 پیکسلی را ارائه نماید.

نمایشگر Galaxy Z Flip 6

بر خلاف صفحه نمایش داخلی، احتمالا در نسل جدید تاشوهای سامسونگ شاهد پیشرفت‌هایی قابل توجه در صفحه نمایش بیرونی خواهیم بود. منابع مختلف در این زمینه به افزایش اندازه صفحه نمایش بیرونی از 3.4 اینچ در نسل قبل به 3.9 اینچ اشاره کرده‌اند. از سوی دیگر همچنین انتظار می‌رفت نرخ رفرش صفحه نمایش بیرونی نیز افزایش پیدا کرده و به 120 هرتز برسد. سال گذشته، صفحه نمایش بیرونی گلکسی زد فلیپ 5 نرخ نوسازی 60 هرتز را ارائه می‌کرد. طبیعتا اطلاعات چندانی هم در خصوص رزولوشن این صفحه نمایش بیرونی در اختیارمان نیست. با این وجود افزایش اندازه آن احتمالا باعث ارتقای رزولوشن نیز خواهد شد. بر این اساس رزولوشن 720 در 748 پیکسلی برای این پرچمدار تاشو سامسونگ منطقی به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 6

طبق مشخصات فنی لو رفته از گلکسی زد فولد 6 این گوشی احتمالا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام بهره خواهد برد. این تراشه Galaxy Z Fold 6 را از لحاظ توان فنی یک نسل بالاتر از نسل قبلی و هم‌تراز خانواده پرچمدار گلکسی اس 24 قرار خواهد داد. البته اخباری هم مبنی بر استفاده از تراشه‌های اگزینوس (احتمالا اگزینوس 2400) در برخی مدل‌های گلکسی زد فلیپ 6، نظیر آن‌چه در گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس شاهدش بودیم، به گوش می‌رسد. با این وجود هر دوی این تراشه‌ها عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای داشته و مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای هم خواهند داشت.

علاوه بر این، میزان رم Galaxy Z Flip 6 احتمالا در نسخه‌های مختلف 8 یا 12 گیگابایت بوده و حافظه داخلی هم بین 256 گیگ تا 512 گیگ در تغییر خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید که نسل قبلی این گوشی حافظه داخلی مشابهی داشت؛ اما تنها در ظرفیت رم 8 گیگابایتی به بازار عرضه شده بود.

در کنار این بخش از مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 6، اخبار جدید همچنین حاکی از تجهیز گوشی گلکسی زد فلیپ 6 به یک حسگر جدید 50 مگاپیکسلی در پشت هستند که ارتقای قابل توجهی نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی نسل قبل به شمار می‌رود. البته شایعات دیگری هم هستند که به عدم ارتقای دوربین در این گوشی اشاره دارند؛ اما به نظر می‌رسد استفاده از حسگر 50 مگاپیکسلی در Galaxy Z Flip 6 منطقی‌تر باشد!

دوربین Galaxy Z Flip 6

از سوی دیگر به نظر می‌رسد دوربین ثانویه این گوشی همچنان 12 مگاپیکسلی و فوق عریض خواهد بود و تغییری در این زمینه نخواهیم دید. البته باید توجه کرد که تا به این لحظه در خصوص دوربین سلفی پرچمدار تاشوی آتی سامسونگ خبری به بیرون درز نکرده است. بنابراین احتمالا دوربین سلفی هم نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده و همان رزولوشن 10 مگاپیکسل را خواهد داشت.

همچنین پایان‌بخش مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فلیپ 6 هم مربوط به باتری آن خواهد بود؛ جاییکه چندین منبع مختلف به ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی باتری در این پرچمدار تاشو اشاره کرده‌اند. در صورتی که این مساله صحت داشته باشد، شاهد افزایش حدود 8 درصدی باتری نسبت به نسل قبل هستیم؛ چراکه گلکسی زد فلیپ 5 از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

در گجت نیوز بخوانید:
از ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ سامسونگ چه می‌دانیم؟ از طراحی تا قابلیت‌ها و زمان رونمایی از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم 5 گوشی اندرویدی جذاب که می‌توانید به جای گلکسی S24 خریداری کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*