گلکسی واچ 7

از ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 سامسونگ چه می‌دانیم؟ از طراحی تا قابلیت‌ها و زمان رونمایی

ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 سامسونگ – Samsung Galaxy Watch 7 پیشرفت‌های زیادی خواهد داشت. از مشخصات، قابلیت‌ها و سایر مشخصات آن چه می‌دانیم؟

گلکسی واچ 6 سامسونگ انصافا یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار به شمار می‌رود که خصوصا اگر از گوشی‌های گلکسی سامسونگ استفاده کنید، ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد. با این وجود حتی علیرغم این عملکرد فوق‌العاده نمی‌توان منکر تغییرات جزیی آن در مقایسه با نسل قبلی ساعت‌های سامسونگ شد! بنابراین زمان آن رسیده که سامسونگ پیشرفتی بزرگ را در تاریخ ساعت های هوشمند خود رقم بزند.

به نظر می‌رسد گلکسی واچ 7 قرار است همان گجت پوشیدنی پیشرفته سامسونگ باشد که علاقمندان دنبال آن هستند! در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به معرفی و بررسی برخی از بهترین مشخصات و قابلیت‌های احتمالی نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ بپردازیم.

همه آنچه در مورد ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 سامسونگ می‌دانیم

پیش از ارائه توضیحات بیشتر در خصوص Galaxy Watch 7 باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی اطلاعات کنونی ما صرفا بر اساس اطلاعات و اسناد لو رفته از این دستگاه و گزارش‌های افشاگران است. بنابراین ممکن است برخی از این جزئیات احتمالی جایی در طراحی نسل آتی ساعت‌های سامسونگ نداشته باشند.

طراحی Galaxy Watch 7

برخی گزارش‌های موجود از طراحی مربعی یا مستطیلی نسل آتی ساعت‌های هوشمند سامسونگ حکایت می‌کنند که در مقایسه با طراحی دایره‌ای نسل‌های اخیر این دستگاه پیشرفتی بزرگ به شمار می‌رود.

گلکسی واچ 7

صفحه نمایش مربعی برای نخستین بار در سال 2013 و در ساعت هوشمند Galaxy Gear سامسونگ به کار گرفته شد. گلکسی گیر با قیمت 300 دلاری خود از یک صفحه نمایش مربعی 1.63 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 320 در 320 پیکسل بهره می‌برد و به قابی فلزی، گستره متنوعی از بندها و یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی مجهز بود. بر این اساس می‌توان متوجه شد که کره‌ای‌ها با طراحی مربعی ساعت‌های هوشمند به هیچ وجه غریبه نیستند.

در عین حال با وجود این که اخبار متعدد به گرایش مجدد سامسونگ به این صفحه نمایش‌ها اشاره دارند، دقیقا مشخص نیست که آیا این تغییرات برای سری گلکسی واچ 7 برنامه‌ریزی شده تا این کمپانی برنامه‌ای برای رونمایی از نسل دیگری از ساعت‌های هوشمندش دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ

به جز این مورد، برخی اخبار و شایعات دیگر نیز به احتمال رونمایی سری گلکسی واچ 7 در سه نسخه مختلف اشاره کرده‌اند. به این ترتیب علاوه بر نسخه استاندارد یا کلاسیک و نسخه پرو احتمالا نسخه سومی هم در سال جاری در کار خواهد بود! در سال‌های اخیر سامسونگ معمولا نسخه‌های کلاسیک و پرو ساعت هوشمند خود را به مشتریان عرضه می‌کرده است. با توجه به این که در Galaxy Watch 6 شاهد حضور نسخه کلاسیک بودیم، این احتمال وجود دارد که امسال شاهد رونمایی از نسخه Pro این دستگاه باشیم. به این ترتیب می‌توان نسخه‌های «معمولی»، «کلاسیک» و «پرو» را برای گلکسی واچ 7 متصور بود! با این وجود تا زمان درز اخبار تکمیلی در این خصوص نمی‌توان چندان به شایعات موجود اتکا کرد.

مشخصات فنی گلکسی واچ 7

اگر اخبار منتشر شده در خصوص Galaxy Watch 7 صحت داشته باشند امسال سامسونگ ساعت‌های هوشمند خود را با پیشرفتی چشمگیر در پردازنده‌ها روبرو خواهد کرد. طبق اسنادی که اکانت توییتر TheGalox@ منتشر کرده، نسل آتی اسمارت واچ های سامسونگ از تراشه اگزینوس W940 بهره خواهد برد که در مقایسه با نسل قبل 30 درصد سریعتر بوده و 50 درصد مصرف انرژی پایین‌تری خواهد داشت. این تراشه احتمالا با استفاده از معماری سه نانومتری تولید خواهد شد که پیشرفتی بزرگ در مقایسه با لیتوگرافی 5 نانومتری چیپست اگزینوس W930 به کار رفته در سری گلکسی واچ 6 به شمار می‌رود.

ساعت هوشمند Galaxy Watch

به جز تراشه، ارتقا حافظه نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز دیگر توقعی است که از این محصولات می‌رود. در حال حاضر Galaxy Watch 6 از حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برد. این حافظه می‌تواند در نسل بعدی دو برابر شده و به 32 گیگابایت برسد.

قابلیت‌های نرم افزاری Galaxy Watch 7

در حال حاضر ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 6 به سیستم عامل Wear OS 4 مجهز بوده و رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ را اجرا می‌کنند. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که در نسل بعدی هم نسخه اندروید ارتقا پیدا کند و هم نسخه رابط کاربری وان یو آی. بنابراین طبیعی است که Galaxy Watch 7 به سیستم عامل Wear OS 5.0 و رابط کاربری One UI 6.0 استفاده کند. طبیعتا Wear OS 5.0 بر پایه اندروید 14 طراحی خواهد شد.

رابط کاربری ساعت وان یو آی

در حال حاضر سامسونگ ساعت‌های هوشمند خود را با وعده چهار سال ارائه آپدیت‌های سیستم عامل و بروزرسانی‌های امنیتی روانه بازار می‌کند. با این وجود درخشش خانواده گلکسی اس 24 در بخش آپدیت‌های نرم افزاری ممکن است باعث شود بازه پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند آتی سامسونگ نیز به‌طور مشابه به هفت سال ارتقا یابد. در عین حال هفت سال، زمان بسیار زیادی برای پشتیبانی از یک ساعت هوشمند است. بنابراین تا زمانی که این خبر توسط خود سامسونگ تایید نشود، نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر کرد!

ظرفیت باتری و سرعت شارژ گلکسی واچ 7

بررسی‌های انجام شده روی باتری گلکسی واچ 6 سامسونگ از شارژدهی فوق‌العاده این ساعت هوشمند حکایت می‌کردند؛ به‌گونه‌ای که به‌طور میانگین شاهد شارژدهی حداقل یک روز و نیم یا دو روزه این ساعت‌ها تحت استفاده معمولی بودیم!

گلکسی واچ 7

با این وجود، بر اساس شواهد و قراین موجود، نسل جدید این ساعت‌های هوشمند ممکن است شارژدهی باتری را حتی نسبت به نسل کنونی هم ارتقا دهد! با توجه به این اخبار موجود پیرامون مصرف 50 درصد بهینه‌تر تراشه W940 احتمالا مصرف باتری در نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ فوق‌العاده خواهد بود. البته منظور این نیست که می‌توان انتظار شارژدهی یک هفته‌ای را از باتری گلکسی واچ 7 داشت؛ اما مطمئنا افزایش میزان شارژدهی در این ساعت هوشمند کاملا محسوس خواهد بود!

زمان رونمایی و معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ

در سال‌های اخیر تقریبا تمامی کمپانی‌های بزرگ عرصه تکنولوژی از جمله سامسونگ زمان تقریبا مشخصی برای رونمایی از محصولات جدید خود داشته‌اند. طی سال‌های گذشته، نسل‌های جدید ساعت های هوشمند سامسونگ همواره همراه با گوشی‌های پرچمدار تاشو این کمپانی، گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، رونمایی می‌شده‌اند. این زمان معمولا در ماه آگوست هر سال میلادی بوده و عرضه آن‌ها به بازار نیز حدودا دو هفته بعد انجام می‌شده است.

ساعت هوشمند Galaxy Watch 7

با این وجود به نظر می‌رسد امسال رونمایی از تاشوهای جدید و ساعت هوشمند سامسونگ اندکی زودتر از موعد اتفاق خواهد افتاد! شایعات حاکی از آن هستند که رویداد آنپکد بعدی کره‌ای‌ها اوایل ماه جولای یعنی حدودا یک ماه زودتر از سال‌های اخیر رخ خواهد داد. این اتفاق به دلیل برگزاری المپیک تابستانی در اواخر ماه جولای رخ خواهد داد. بر اساس اسناد موجود، سامسونگ قصد دارد بخش عمده‌ای از تبلیغات محصولات جدیدش را در المپیک 2024 انجام دهد و به همین دلیل حتی رویداد آنپکد خود را نیز در شهر پاریس انجام خواهد داد. طبق روند سال‌های اخیر، رونمایی از ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 در همین رویداد انجام خواهد شد.

قیمت گلکسی واچ 7 سامسونگ

نسل جدید محصولات سرشناس تکنولوژیک بازار معمولا با قیمتی مشابه نسل قبل یا افزایش‌های جزیی رونمایی می‌شوند. بر این اساس نمی‌توان تغییرات قیمت چندانی را برای نسل جدید Galaxy Watch متصور شد!

ساعت هوشمند Galaxy Watch

سال گذشته سری گلکسی واچ 6 با شروع قیمت 300 دلار برای نسخه وای فای روانه بازار شد؛ درحالیکه نسخه 4G/LTE آن 50 دلار گران‌تر قیمت‌گذاری شده و با قیمت 350 دلار رونمایی شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت نسل هفتم این ساعت‌های هوشمند نیز با همین قیمت به بازار عرضه شود.

از طرف دیگر، مدل کلاسیک گلکسی واچ 6 هم در نسخه 43 میلیمتری وای فای، 400 دلار قیمت خورده بود. بنابراین احتمالا نسخه‌های گران‌تر Galaxy Watch 7 هم با قیمتی تقریبا مشابه روانه بازار خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا شیائومی واچ S3 محصولی متفاوت از تمام ساعت های هوشمند بازار است؟ آشنایی با قابلیت های گلکسی واچ ۶ سامسونگ که باعث کمک به سلامتی کاربران می‌شود شیائومی واچ 2 در قامت رقیب ارزان قیمت گلکسی Watch 6 به میدان آمد