شیائومی واچ 2

شیائومی واچ 2 در قامت رقیب ارزان قیمت گلکسی Watch 6 به میدان آمد

ساعت هوشمند شیائومی واچ 2 – Xiaomi Watch 2 مجهز به تراشه اسنپدراگون، سیستم عامل Wear OS و قیمت رقابتی حریفی سرسخت برای گوگل و سامسونگ خواهد بود.

شیائومی گجت‌های متعددی را با خود به رویداد MWC 2024 که هم‌اکنون در بارسلونا اسپانیا در حال برگزاری است آورده است. یکی از این محصولات جذاب، شیائومی واچ 2 است که نسل دوم ساعت‌های هوشمند Xiaomi Watch به شمار رفته و قصد رقابت با محصولات بزرگ و شناخته شده بازار را دارد. البته ساعت های هوشمند شیائومی به اندازه سایر گجت‌های این کمپانی محبوب نیستند و Xiaomi Watch 2 نیز کاری سخت برای رقابت با بزرگان این عرصه خواهد داشت.

بازار ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS به‌طور کلی توسط دو برند سامسونگ و گوگل پیکسل قبضه شده است. دلیل این مساله کاملا واضح است. اندروید به‌عنوان سازنده سیستم عامل Wear OS بیشترین تبحر را در زمینه ساعت‌های هوشمند مجهز به این سیستم عامل داشته و طبیعی است که بهترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی بازار محصولات این کمپانی خواهند بود.

سیستم عامل Wear OS

از سوی دیگر سامسونگ نیز حضوری طولانی‌مدت در بازار گجت‌های پوشیدنی داشته و حتی در سال 2022 نیز به‌طور رسمی اقدام به همکاری با گوگل نمود تا به بهبود پلتفرم Wear OS کمک کند. این همکاری به‌خوبی در نسل‌های جدید گلکسی واچ پیداست؛ چراکه این محصولات بهترین تجربه کاربری و قابلیت‌های فنی ممکن را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس از ساعت هوشمند واچ ۲ با باتری ۱۰۰ ساعتی رونمایی کرد گجت جدید موتورولا به صورت همزمان، موبایل، مچ‌بند و ساعت هوشمند است اپل واچ در آینده‌ای نزدیک و با این ویژگی، ساعت هوشمند سامسونگ را به زیر می‌کشد

این مساله البته به معنای آن نیست که برندهای دیگری مثل شیائومی هیچ مجالی برای درخشش ندارند؛ بلکه برعکس؛ برخی کمپانی‌های دیگر حاضر در بازار نیز در ماه‌ها و سال‌های گذشته با ارائه پوشیدنی‌هایی جذاب توانسته‌اند رضایت مشتریان را جلب کرده و سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار بگیرند. در این خصوص، شیائومی واچ 2 تازه‌ترین تلاش چینی‌ها برای ارائه محصولی خوش‌قیمت و پرامکانات به علاقمندان متعدد به ساعت‌های هوشمند در بازار به شمار می‌رود. آنچه ارزش این گجت را به‌شدت بالا می‌برد، قیمت بسیار مناسب آن است. در حال حاضر پیکسل واچ 2 با حداقل قیمت 350 دلار و گلکسی واچ 6 با حداقل قیمت 50 دلار در بازار حضور دارند. این در حالی‌ست که شیائومی قیمت پایه ساعت هوشمند جدیدش را تنها 215 دلار اعلام کرده است.

ساعت هوشمند شیائومی واچ 2 چه قابلیت‌هایی دارد؟

نسل دوم ساعت‌های هوشمند Xiaomi Watch علیرغم قیمت مناسب‌تر خود در مقایسه با پرچمداران بازار، قابلیت‌های فنی ایده‌آلی داشته و به‌خوبی از پس فعالیت‌های پایه‌ای ساعت‌های هوشمند بر خواهد آمد. در ادامه برخی ویژگی‌های فنی ارزشمند این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

سیستم عامل Wear OS پشتیبانی از صدها اپلیکیشن را فراهم می‌کند

شیائومی واچ 2

ساعت هوشمند شیائومی واچ 2 همانند بزرگانی چون پیکسل واچ 2 و گلکسی واچ 6 به سیستم عامل Wear OS گوگل مجهز است. این اتفاق باعث ارائه کاربری روان و پایداری توسط گجت جدید شیائومی شده است. چینی‌ها همچنین با هدف ارتقای تجربه کاربری، واچ 2 را به‌طور پیش‌فرض به پنج‌تا از مجبوب‌ترین اپلیکیشن‌های حال حاضر پلتفرم Wear OS مجهز کرده‌اند.

البته طبیعتا شما محدود به این پنج برنامه نبوده و می‌توانید به مجموعه گسترده اپلیکیشن‌های سازگار با این دستگاه دسترسی داشته باشید. Xiaomi Watch 2 به لطف استفاده از سیستم عامل Wear OS از بیش از دویست اپلیکیشن مختلف شخص ثالث پشتیبانی کرده و امکان نصب هریک را در تنها چند گام ساده فراهم می‌کند.

عملکرد قدرتمند و مطمئن با استفاده از تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1

شیائومی در ساعت هوشمند جدیدش از تراشه قدرتمند اسنپدراگون W5+ نسل 1 استفاده کرده که در کنار دو گیگابایت رم تعبیه شده در آن عملکردی عالی را در تمامی اپلیکیشن‌ها ارائه می‌کنند.‌ تراشه اسنپدراگون همچنین با ارائه بهینه‌سازی‌های فراوان، مصرف انرژی بسیار پایینی هم خواهد داشت.

ساعت هوشمند شیائومی واچ 2 از یک باتری 495 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که قادر است در استفاده معمولی شارژدهی 65 ساعته داشته باشد. شیائومی البته حافظه دستگاه را نیز فراموش نکرده و آن را به 32 گیگ حافظه eMMC مجهز نموده که امکان ذخیره موزیک‌های فراوان، تعداد زیادی اپلیکیشن و واچ فیس‌های مختلف را به کاربران می‌دهد.

طراحی شیک و استفاده راحت

طراحی شیائومی واچ 2

شیائومی ساعت هوشمند جدیدش را با وعده ارائه «تجربه پرچمدار» از ساعت‌های هوشمند روانه بازار کرده است. در همین راستا شیائومی واچ 2 توانسته با توازنی منطقی بین راحتی، شخصی‌سازی و استایل دست پیدا کند. صفحه نمایش این ساعت هوشمند 1.43 اینچی بوده و از پانل‌های امولد بهره می‌برد. این صفحه نمایش باکیفیت درون قابی از آلومینیوم سبک‌وزن قرار گرفته و وزن نهایی 37 گرمی را برای این دستگاه رقم زده که باعث می‌شود استفاده از آن در حین تمرین، خواب و یا استفاده روزمره بسیار لذت‌بخش باشد.

چینی‌ها همچنین 33 واچ فیس مختلف را نیز برای این دستگاه در نظر گرفته‌اند که برخی از آن‌ها قابل شخصی‌سازی بوده و می‌توانند بنا به استیل کاربر تنظیم شوند. علاوه بر این، ساعت هوشمند Xiaomi Watch 2 همچنین در دو رنگ بند سبز و مشکی رونمایی شده و گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوانی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد.

قابلیت‌های پایش سلامتی پیشرفته

پایش ورزشی ساعت هوشمند

شیائومی واچ 2 از بیش از 160 مد ورزشی مختلف پشتیبانی کرده و به کاربر اجازه می‌دهد که هر نوع فعالیتی از پیاده‌روی روزانه تا شنا و دوچرخه سواری را ثبت کرده و بر آن نظارت داشته باشد. این دستگاه همچنین ضدآب بوده و استاندارد 5ATM را نیز در این خصوص کسب کرده و می‌توان بدون هیچ دغدغه‌ای آن را حین شنا هم روی دست بست.

نسل دوم ساعت هوشمند شیائومی واچ همچنین تدابیر ویژه‌ای نیز برای اسکی‌سواران داشته و به‌جز ردیابی پایه قادر است مسافت پیموده شده و سرعت متوسط ورزشکار در هر دور اسکی کردن را اندازه‌گیری کرده و حتی نقشه‌ای مسیر پیموده شده را نیز ترسیم نماید. علاوه بر این، سیستم مسیریابی دو بانده L1+L5 GNSS باعث مکان‌یابی بسیار دقیق کاربر شده و تخمین دقیق‌تری از عملکرد او در ورزش‌های مختلف را ارائه می‌کند.

شیائومی واچ 2

شیائومی همچنین اکوسیستم سلامتی خود را با همکاری با برندهای خوشنامی مثل Strava به‌طور چشم‌گیری تقویت کرده؛ به‌طوری که اکنون داده‌های ثبت شده از فعالیت‌ها و ورزش‌های گوناگون به‌سادگی با اپلیکیشن‌های Mi Fitness شیائومی و Strava قابل همسان‌سازی بوده و نگرانی‌های بابت از دست رفتن داده‌ها به‌طور کامل برطرف می‌شود.

همکاری شیائومی با سایر برندها البته محدود به Strava نبوده و اسامی دیگری مثل Suunto را نیز شامل می‌شود. همکاری با Suunto باعث تسهیل همسان‌سازی داده‌های مربوط به ورزش شده و نمایش نمودارهای جذاب مربوط به فعالیت‌های کاربر را هم امکان‌پذیر می‌سازد.

همکاری Xiaomi و Suunto

شیائومی واچ 2 همچنین قابلیت‌های پایش سلامت گسترده‌ای را نیز در اختیار علاقمندان به حفظ سلامتی قرار خواهد داد. به‌عنوان مثال، ماژول ارتقا یافته 12 کاناله سنجش ضربان قلب دقیق‌ترین اندازه‌گیری ضربان را برای کاربر به ارمغان آورده و سیستم پایش کیفیت خواب هم با ادغام داده‌های مربوط به سطح اکسیژن خون و تنفس، دید بسیار جامع‌تری از چگونگی خواب کاربر را به او ارائه خواهد کرد.

MWC 2024 در گجت نیوز:
گلکسی رینگ رسما معرفی شد؛ خاص‌ترین محصول سامسونگ لنوو از اولین لپ تاپ شفاف جهان رونمایی کرد + ویدیو کنسول بازی دستی، عینک واقعیت افزوده و یک سگ رباتیک جذاب؛ محصولات جدید تکنو در MWC 2024

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*