مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش تعرفه اسنپ و تپسی

نمایندگان مجلس، مخالف افزایش تعرفه اسنپ و تپسی

در حالی که قرار است با افزایش تعرفه تاکسی های اینترنتی نظیر اسنپ و تپسی از مردم مالیات گرفته شود، نمایندگان مجلس مخالفت خود با این موضوع را ابراز کرده‌اند.

جدیدترین اخبار داخلی حکایت از این دارند که در پی تصویب طرح مالیات بر ارزش افزوده 10 درصدی، سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت این مبلغ از تاکسی‌ های آنلاین نظیر اسنپ و تپسی شد. با این حال، برخی از نمایندگان مجلس در راستای حمایت از معیشت مردم و اقتصاد دیجیتال در کشور، نسبت به افزایش تعرفه اسنپ و تپسی جهت اخذ مالیات مذکور ابراز مخالفت کرده‌اند.

مخالفت با افزایش تعرفه تاکسی های اینترنتی تپسی و اسنپ

بیش از 30 نماینده مجلس در نامه‌ای مشترک به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نسبت به دریافت مالیات بر ارزش افزوده 10 درصدی از کاربران تاکسی های اینترنتی ابراز مخالفت کردند. در واقع محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت این اقدام که بیش از 70 میلیون کاربر این تاکسی ها در کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خلاف قانون مصوب مجلس در سال 1387 در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده است. قانون مذکور، خدمات حمل و نقل عمومی مسافری درون و برون شهری، جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌کند.

میرتاج‌الدینی ضمن «غیرقانونی» خواندن افزایش تعرفه تاکسی های آنلاین از جمله اسنپ و تپسی، هشدار داد که این کار به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به تورم و گرانی دامن می‌زند و در نتیجه همین، خیلی از افرادی که پیش‌تر برای رفت و آمد از تاکسی آنلاین استفاده می‌کردند ممکن است مجددا به استفاده از خودروهای شخصی روی بیاورند.

مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش تعرفه اسنپ و تپسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ظرفیت تاکسی های اینترنتی برای کمک به مدیریت کلان کشور، توسعه اقتصاد دیجیتال و ساماندهی کسب‌وکارها گفت. او اشاره کرد که با افزایش سهم تاکسی های اینترنتی، از سفرهای بدون دستورالعمل و نظارت که با خودروهای شخصی صورت می‌گیرند کاسته می‌شود. به‌گفته او، 70 تا 75 درصد از سفرها به خودروهای شخصی و 20 تا 25 درصد سفرها به سیستم حمل و نقل عمومی تعلق دارند و تاکسی های اینترنتی هم در این بین 5 تا 10 درصد سفرها را به خود اختصاص داده‌اند؛ یعنی معادل بیش از 5 میلیون سفر روزانه.

افزایش تعرفه، تنها مسئله تاکسی های آنلاین و کاربران این تاکسی ها طی چند وقت اخیر نیست. اواخر سال قبل، حذف گزینه عجله دارم از اسنپ و تپسی سر و صدای زیادی به پا کرد و پس از آن با شروع سال جدید، حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی رسانه‌ای شد و حتی واکنش مدیرعامل اسنپ به حذف سهمیه رانندگان را در پی داشت. همه این اتفاقات به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم، مشکلاتی از جمله افزایش کرایه‌ها را برای کاربران تاکسی های آنلاین به‌وجود آورده‌اند.

از دست ندهید:
سازمان تعزیرات خطاب به اسنپ و تپسی؛ دلتان برای راننده ها می‌سوزد، از کمیسیون خود کم کنید کار به جایی رسیده که مردم برای کار در اسنپ و تپسی ماشین اجاره می‌کنند خودروهای فاقد بیمه از سهمیه سوخت محروم می‌شوند خط و نشان جدید برای دیوار و شیپور؛ این بار تهدید به تعطیلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*