پیش گویی جدید زمین لرزه شناس هلندی

پیش گویی جدید زمین لرزه شناس هلندی؛ زلزله‌ای بزرگ در راه است

زلزله پژوه هلندی پس از پیش‌بینی‌های درستش از وقوع زمین لرزه به شهرت رسید. آیا پیش گویی جدید زمین لرزه شناس هلندی به حقیقت می‌پیوندد؟

واقعیت این است که دانشمندان تا چند دهه قبل نمی‌توانستند زمان تقریبی وقوع زلزله را مشخص کنند و هنوز هم که هنوز است، پیش بینی زمان دقیق زلزله میسر نیست؛ اما می‌توان با بررسی عوامل گوناگون و بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمند، به‌صورت حدودی، زمان و مکان وقوع زمین لرزه‌ها را معین کرد.

پیش گویی جدید زمین لرزه شناس هلندی

از قدیم تا به امروز، برخی افراد سعی کرده‌اند وقوع زلزله های بزرگ و چند ریشتری را پیش‌بینی کنند که گاهی موفق بوده و اغلب شکست خورده‌اند. حالا یکی از زمین لرزه شناسان هلندی به نام هوگربیتس که پیش‌تر پیش‌بینی‌های موفقی در کارنامه خود به ثبت رسانده، اعلام کرده به‌زودی زمین لرزه بزرگی رخ خواهد داد.

پیش گویی جدید زمین لرزه شناس هلندی

هوگربیتس پس از پیش‌بینی‌های درستی که در خصوص زلزله ترکیه، اندونزی، زمین لرزه افغانستان و ژاپن داشت، به شهرت رسید و نامش بر سر زبان‌ها افتاد. حالا این زلزله‌پژوه هلندی با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس احتمال داده در تاریخ 18 الی 20 اردیبهشت ماه سال 1403، زلزله بزرگی رخ خواهد داد. وی در پیامی نوشته:

عطارد و زهره روز هفتم ماه مه (17 اردیبهشت) و درست پیش از آغاز ماه جدید با اورانوس در یک راستا قرار می‌گیرند. این وضعیت ممکن است به یک‌سری لرزش‌های قوی‌تر و احتمالا زمین لرزه‌ای قدرتمندتر در روزهای هشتم تا دهم مه (18 الی 20 اردیبهشت) منجر شود.

پیش گویی جدید زمین لرزه شناس هلندی

پس از موفقیت‌هایی که هوگربیتس به‌دست آورده، هر جا که خبری از زمین لرزه جدید به میان می‌آید، صحبت از پیش‌بینی‌های درست و دقیق او می‌شود. او به ما یادآوری می‌کند که: «من انتظار این زلزله را داشتم و نسبت به آن هشدار دادم». طی ماه‌های اخیر این زلزله‌پژوه هلندی توانسته بود چندین زمین لرزه را شناسایی کرده و اعلام کند. مهم‌ترین زلزله‌ای که هوگربیتس پیش‌بینی کرده، زمین لرزه ترکیه با 50 هزار کشته بود.

هوگربیتس همچنین ماه گذشته اعلام کرده بود که به‌زودی در مراکش زمین لرزه نسبتا بزرگی رخ خواهد داد. طبق اعلام او مراکش با زلزله‌ای نسبتا شدید روبه‌رو شد و جان 3 هزار نفر را گرفت. آیا برای چندمین بار پیش بینی این زمین لرزه شناس به حقیقت می‌پیوندد یا خیر؟

بیشتر بخوانید:
زلزله ژاپن، زمین را ۴ متر جابه‌جا کرده است محقق جنجالی هلندی زلزله شدید مراکش را پیش بینی کرده بود؟ ماهواره ایرانی «آیات» برای پیش بینی زلزله ساخته می‌شود