پیشرانه موتور 16 سیلندر جدید بوگاتی

پیشرانه جدید بوگاتی معرفی شد؛ یک هیولای 8.3 لیتری با طول 1 متر

بوگاتی از پیشرانه جدید 16 سیلندر خود با حجم، طول و خروجی استثنائی رونمایی کرد. این موتور جدید در جانشین هایپرکار شیرون به کار خواهد رفت.

بوگاتی که بنا به جدیدترین اخبار خودرو قرار است جانشین بوگاتی شیرون را عرضه کند، از پیشرانه جدید خود پرده برداشت. این خودروساز فرانسوی پیشرانه W16 معروف خود را بعد از اتمام تولید بوگاتی میسترال و بوگاتی بولاید بازنشسته می‌کند تا یک پیشرانه با همان تعداد سیلندر ولی با آرایش V16 جایگزین آن شود. هایپرکار جدید این شرکت ماه آینده میلادی با همین پیشرانه جدید تنفس طبیعی از راه می‌رسد و اخیراً جزئیاتی درباره این پیشرانه در دسترس قرار گرفته است.

پیشرانه جدید 16 سیلندر تنفس طبیعی بوگاتی

«میت ریماک» (Mate Rimac)، مدیرعامل بوگاتی ریماک طی کنفرانسی با عنوان Future of the Car Summit در لندن جزئیاتی را درمورد پیشرانه جدید بوگاتی به اشتراک گذاشت. او اشاره کرد این ساخته جدید آن‌ها بر خلاف پیشرانه‌های شیرون، ویرون و EB110 که به چهار توربوشارژر مجهز بودند به کل مبتنی بر تنفس طبیعی کار می‌کند.

نکته جالب دیگر درباره این موتور تازه معرفی شده طول بالای آن است که به گفته میت ریماک، به حدود 1 متر می‌رسد. این یعنی این موتور تقریباً 406 میلی‌متر طول بیشتری نسبت به موتور W16 قبلی بوگاتی دارد یه به عبارتی دیگر طول آن حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین بوگاتی رسماً تایید کرده است که موتور 16 سیلندر جدید آن‌ها از سیستم هیبرید بهره خواهد گرفت.

پیشرانه موتور 16 سیلندر جدید بوگاتی

در مقطع کنونی جزئیات رسمی بیشتری درباره این پیشرانه موجود نیست، ولی به ادعای مجله آلمانی Auto Motor und Sport، این پیشرانه هیبرید 16 سیلندر با مشارکت شرکت بریتانیایی «کازوورث» (Cosworth) توسعه پیدا کرده است و با 8.3 لیتر حجم و سه موتور الکتریکی توانایی تولید 1800 اسب بخار قدرت را دارد. از این میزان حدود 1000 اسب بخار را موتور بنزینی تولید می‌کند. دو موتور الکتریکی مسئولیت به حرکت در آوردن چرخ‌های جلو را بر عهده دارند و یک موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب اختصاص داده شده است. این مجله همچنین اشاره کرد که دور موتور ساخته جدید بوگاتی به 9 هزار بر دقیقه می‌رسد.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که این پیشرانه هیبرید برای انتقال نیرو محرکه از یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 8 سرعته بهره می‌گیرد و پیشرانه و گیربکس روی هم رفته تقریباً 2 متر طول دارند. همچنین یک باتری 24.8 کیلووات ساعتی انرژی مورد نیاز سه موتور الکتریکی این پیشرانه هیبرید را تامین می‌کند و تخمین زده می‌شود با استفاده از این باتری بتوان مسافت حدود 60 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کرد.

جانشین شیرون با موتور جدید V16 بوگاتی

بر اساس گزارشی دیگر از AMS، جانشین بوگاتی شیرون با اتکا به موتور V16 بوگاتی می‌تواند طی 2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و در کمتر از 5 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت برسد. مدت زمان شتاب‌گیری این هایپرکار تا 300 کیلومتر بر ساعت و 400 کیلومتر بر ساعت هم به ترتیب کمتر از 10 ثانیه و زیر 25 ثانیه گزارش شده است. به نظر می‌رسد سرعت جانشین شیرون به‌صورت الکترونیکی تا 445 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

در ضمن گفته می‌شود که فقط 250 دستگاه از جایگزین Chiron با قیمت احتمالی 3.6 میلیون یورو برابر با 3.68 میلیون دلار آمریکا تولید خواهد شد. این در حالی است که از ویرون و شیرون به ترتیب 450 و 500 دستگاه به تولید رسیده بود. اولین دستگاه‌ها از این هایپرکار جدید بوگاتی از سال 2026 به خریداران تحویل داده خواهد شد.

از دست ندهید:
پروسه بسیار دیدنی ساخت پیشرانه W16 بوگاتی ویرون با 4 توربو شارژر + ویدیو فراری 12Cilindri از راه رسید؛ بازگشت به ریشه‌ها با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای لامبورگینی تمراریو (Temerario) جانشین بر حق هوراکان در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*