کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X

کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X با ویندوز ١١ سخت‌افزار قدرتمند رونمایی شد

کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X با سیستم عامل ویندوز ۱۱، پردازنده پیشرفته AMD، نمایشگر خیره‌کننده و عملکرد عالی رونمایی شد.

شرکت ایسوس به تازگی از نسخه ارتقا یافته کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X رونمایی کرده است. این محصول با استفاده از همان پردازنده‌های مرکزی شتاب‌دهنده (APU) قدرتمند سری AMD Ryzen Z1، تجربه‌ای به مراتب بهتر از نسل قبل ارائه می‌دهد؛ البته با قیمتی بالاتر.

سال گذشته شاهد معرفی ASUS ROG Ally بودیم، اولین کنسول دستی که از پردازنده‌های مرکزی APU جدید AMD بر پایه معماری هسته Zen 4 بهره می‌برد. حال پس از گذشت یک سال، ایسوس با ارائه مدل قدرتمندتر ROG Ally X، به استقبال نیاز کاربران این کنسول‌های دستی رفته است.

مشخصات فنی کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X

کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X

هرچند هر دو مدل این کنسول بازی دستی از سری پردازنده‌های مرکزی شتاب‌دهنده AMD Ryzen Z1 استفاده می‌کنند، اما بر خلاف نسل قبل که دو مدل داشت، ROG Ally X تنها با نسخه قدرتمند یعنی Ryzen Z1 Extreme عرضه خواهد شد. این قوی‌ترین APU حال حاضر برای کنسول‌های دستی است که از ۸ هسته، ۱۶ رشته پردازشی، فرکانس تا ۵.۱ گیگاهرتز، ۱۲ واحد محاسباتی RDNA 3 و ۲۵ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. این پردازنده مرکزی شتاب‌دهنده قابلیت تنظیم بین ۹ وات تا ۳۰ وات را دارد و با توجه به سیستم خنک‌کننده ارتقایافته ROG Ally X، می‌توانید انتظار عملکرد به مراتب بهتری را از این تراشه فوق‌العاده کم‌مصرف داشته باشید.

تغییرات اصلی در ROG Ally X مربوط به بخش باتری و حافظه است. ظرفیت باتری ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته (ایسوس این ارتقا را بسیار چشمگیر می‌داند) که در مقایسه با نسل قبل، تقریبا دو برابر زمان بیشتری را برای بازی کردن فراهم می‌کند. حافظه داخلی حالا از اس اس دی NVMe M.2 با اندازه ۲۲۸۰ پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید حافظه‌هایی با ظرفیت ۴ تا ۸ ترابایت را روی آن نصب کنید. همچنین، ارتقای رم به نسخه LPDDR5X-7500، خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به کارایی بالا است.

کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X

کنسول بازی دستی ASUS ROG Ally X

از لحاظ ابعاد، به نظر می‌رسد شاسی و صفحه نمایش ROG Ally X نسبت به نسل قبل تغییری نداشته باشد. بنابراین می‌توانید انتظار همان صفحه نمایش ۷ اینچی Full HD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت را داشته باشید. یکی از مشکلات اصلی مدل قبلی، کارت حافظه جانبی بود که با مشکلات داغ‌کردن مواجه می‌شد. ایسوس برای حل این مشکل، جایگاه کارت حافظه را از محل قبلی دور کرده و حالا دیگر نباید نگران بروز این ایراد باشید. همچنین تغییرات فیزیکی دیگری نیز در این کنسول دستی اعمال شده است، اما شرکت ایسوس تنها به این موارد اشاره کرده است.

در نهایت، رنگ‌بندی ASUS ROG Ally X مشکی خواهد بود و با توجه به اینکه این محصول برای علاقه‌مندان به بازی طراحی شده، انتظار می‌رود قیمت آن کمی بالاتر از نسخه Z1 Extreme نسل قبل (با قیمت ۶۹۹ دلار) باشد. نیازی به گفتن ندارد که این کنسول بازی قابل حمل از سیستم عامل ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند؛ یعنی می‌تواند تمام بازی‌های ویندوزی را اجرا کند.

در گجت نیوز بخوانید:
کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت در راه است ۸ قابلیت که پلی استیشن پرتال ۲ را به یک کنسول دستی ایده‌آل تبدیل می‌کنند کامپیوتر گیمینگ دستی MSI Claw با پردازنده نسل ۱۴ اینتل رقبا را می‌بلعد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*