فروش PS5 سونی ۵ برابر ایکس باکس

فروش PS5 سونی در فصل اخیر پنج برابر ایکس باکس بوده است!

فروش PS5 سونی طی سه ماهه گذشته نسبت به ایکس باکس، ۵ برابری بوده است. این از عمق شکست کنسول‌های بازی Xbox توسط پلی استیشن خبر می‌دهد.

فروش کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت همچنان با اختلاف قابل توجهی به نفع پلی استیشن 5 در جریان است. بر اساس گزارش یک تحلیلگر، سونی در آخرین سه ماهه مالی تقریباً پنج برابر ایکس باکس سری ایکس و اس، کنسول پلی استیشن 5 فروخته است.

این هفته، سونی اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به 31 مارس 2024، موفق به فروش 4.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 شده است که نسبت به 6.3 میلیون دستگاه فروخته شده در همین دوره در سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.

از طرف دیگر، مایکروسافت اعلام کرده که درآمد بخش سخت افزار ایکس باکس در این سه ماهه 31 درصد کاهش یافته و پیش‌بینی می‌کند این روند نزولی ادامه داشته باشد. با این حال، این شرکت برخلاف سونی، آمار فروش کنسول‌های خودش را اعلام نمی‌کند.

بعد از هر 5 فروش PS5، یک ایکس باکس فروخته می‌شود

فروش PS5 سونی ۵ برابر ایکس باکس

اما یک تحلیلگر با تخمین نسبت فروش پلی استیشن 5 به ایکس باکس سری ایکس و اس، تصویری از میزان عقب افتادگی مایکروسافت در زمینه فروش کنسول ارائه داده است.

دانیل احمد، مدیر تحقیقات و بینش در Niko Partners، در توییتر اعلام کرده که تخمین‌های این شرکت در سه ماهه گذشته نشان می‌دهد که نسبت فروش پلی استیشن 5 به ایکس باکس سری ایکس و اس را در این سه ماهه، ۵ به ۱ بوده است. با توجه به اینکه سونی 4.5 میلیون پلی استیشن 5 فروخته است، این بدان معناست که مایکروسافت در مجموع حدود 900 هزار دستگاه ایکس باکس سری ایکس و اس را به فروش رسانده است.

احمد در ادامه اشاره می‌کند که این اختلاف بزرگ در فروش، نسبتاً جدید است و مجموع فروش مادام‌العمر ایکس باکس سری X و سری S، همچنان به نسبت 2 به 1 از PS5 عقب‌تر است. اما این شکاف به‌طور واضح در حال افزایش است.

اگر این نسبت 2 به 1 دقیق باشد، با توجه به فروش 59.3 میلیون واحدی پلی استیشن 5 تاکنون، کل فروش ایکس باکس سری ایکس و اس در بهترین حالت به حدود 29 میلیون واحد می‌رسد. برای درک بهتر، ایکس باکس وان در نهایت موفق به فروش 58 میلیون دستگاه شد. با توجه به این آمار، بعید به نظر می‌رسد که کنسول‌های بازی مایکروسافت بتوانند از این رقم عبور کنند.

مایکروسافت شکست ایکس باکس از پلی استیشن را پذیرفته است

فروش PS5 سونی ۵ برابر ایکس باکس

شاید اختلاف عظیم بین فروش PS5 و Xbox Series X/S چندان هم دور از انتظار نباشد، چرا که مایکروسافت به‌طور واضح از تمرکز صرف بر کنسول به‌عنوان تنها پلتفرم بازی‌های خود فاصله گرفته است. مایکروسافت اذعان کرده است که ایکس باکس در نبرد کنسول‌ها شکست خورده و نشانه‌های کمی وجود دارد که Xbox بتواند در این نسل به Playstation برسد. در واقع، مایکروسافت در حال حاضر برخی از بازی‌های ایکس باکس را روی پلتفرم‌های رقیب، از جمله PS5، به فروش می‌رساند و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

با این وجود، مایکروسافت ساخت یک سخت‌افزار قدرتمندتر را برای آینده تایید کرده است و همچنین زمزمه‌هایی در مورد عرضه یک کنسول دستی ایکس باکس نیز به گوش می‌رسد. در عین حال از شرکت سونی نیز خبر می‌رسد که نسخه قدرتمندتر کنسول محبوب خود، پلی استیشن ۵ پرو را عرضه خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
رایج‌ترین مشکلات کنسول ایکس باکس سری اس + راه حل آن‌ها شایع ترین مشکلات ایکس باکس سری ایکس + راه حل بازی‌های ایکس باکس به پلی استیشن ۵ می‌آیند؟ سرویس پلی استیشن پلاس سونی برای رقابت با گیم پس به کامپیوترها و موبایل می‌آید اصطلاحات گرافیکی که هر گیمری باید آن‌ها را بداند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*