مشکلات ایکس باکس سری ایکس

شایع ترین مشکلات ایکس باکس سری ایکس + راه حل

با وجود کیفیت بالای ساخت کنسول ایکس باکس سری ایکس – Xbox Series X، این دستگاه هم از مشکلات و ایرادات مصون نیست. در اینجا به بررسی و ارائه راه حل برخی از مهم‌ترین ایرادات کنسول نسل نهمی مایکروسافت خواهیم پرداخت.

بیش از سه سال از عمر کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، می‌گذرد. رقابت این کنسول‌های قدرتمند با سونی و کنسول پلی استیشن 5 آن طی چند سال گذشته توانست صنعت ویدیوگیم را وارد فاز جدیدی کرده و ابزار سرگرمی میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا را فراهم کند.

در این میان، ایکس باکس سری ایکس پرچمدار کنسول‌های مایکروسافت به شمار می‌رود که با ارائه مشخصات فنی بسیار قدرتمند و استفاده از پردازنده و کارت گرافیک فوق‌العاده قوی در کنار حافظه‌های اس اس دی بسیار سریع قادر به پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته‌ای اعم از رهگیری پرتو بوده و با امکان اجرای بازی‌های پرجزئیات با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه، استاندارد جدیدی را در عرصه بازی‌های ویدیویی پایه‌ریزی کرده است.

مایکروسافت همچنین در کنار این کنسول، ایکس باکس سری اس را هم به‌عنوان محصولی اقتصادی‌تر در اختیار گیمرهایش قرار می‌دهد. این کنسول جمع و جورتر، اقتصادی‌تر و اندکی ضعیف‌تر از سری ایکس بوده و با هدف ارائه گیمینگ نسل نهم به محدوده گسترده‌تری از کاربران به بازار عرضه شده است. این کنسول البته علیرغم جثه کوچک‌تری که دارد قادر است به‌خوبی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها برآمده و عملکردی بسیار خوب در اجرای آن‌ها ارائه کند. ایکس باکس سری اس با ارائه قابلیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای مثل HDR یا پشتیبانی از رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی 120 فریم بر ثانیه توانست به گزینه اول بسیاری گیمرها که قصد برخورداری از تجربه گیمینگ نسل نهم با حداقل قیمت را داشتند تبدیل شود.

کنسول‌های مایکروسافت به‌طور کلی محصولات خوش‌ساخت و باکیفیتی به شمار رفته و تا به امروز با مشکلات کمی همراه بوده‌اند. علاوه بر این، مایکروسافت نیز در تمامی این سال‌ها پشتیبانی فوق‌العاده‌ای از کنسول‌هایش انجام داده و با رفع مشکلات نرم افزاری و ارائه دائمی قابلیت‌های جدید همواره در صدد ارائه بهترین تجربه از بازی‌های ویدیویی برآمده است. با این وجود کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس هم مثل هر گجت دیگری از ایرادات و مشکلات متعدد در امان نبوده و هر از گاهی کاربرانشان را به دردسر می‌اندازند. در ادامه در گجت نیوز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از پرتکرارترین مشکلات کنسول ایکس باکس سری ایکس و راه حل های موجود برای رفع هریک را معرفی خواهیم نمود.

مراجعه به مایکروسافت؛ نخستین اقدام برای رفع مشکلات کنسول ایکس باکس سری ایکس

پشتیبانی Xbox

اگر شما هم با یکی از مشکلات مورد اشاره در بالا روبرو هستید، نخستین اقدام مراجعه به وبسایت پشتیبانی مایکروسافت برای دریافت اطلاعات تکمیلی است. این احتمال وجود دارد که مشکل شما قبلا برای کس دیگری رخ داده باشد و بتوان از طریق انجمن‌های مجازی رفع مشکل مایکروسافت به راه حل مشکل دست یافت. ارتباط برقرار کردن با مایکروسافت از روش‌های زیر امکان‌پذیر است.

وبسایت پشتیبانی مایکروسافت

با مراجعه به وبسایت پشتیبانی مایکروسافت می‌توانید راهنمایی عیب‌یابی و تعمیر دستگاه‌های مختلف این کمپانی اعم از کنسول ایکس باکس را مشاهده کنید. وبسایت این کمپانی دربرگیرنده راهنمایی‌ها و انجمن‌های مختلفی است که از طریق هریک می‌توان به رفع مشکل کنسول ایکس باکس پرداخت.

وبسایت پشتیبانی ایکس باکس

علاوه بر وبسایت پشتیبانی کلی مایکروسافت، این کمپانی همچنین یک وبسایت مخصوص را هم برای پشتیبانی از کنسول ایکس باکس، بازی‌های این کنسول و سرویس‌های مرتبط با آن راه‌اندازی کرده که دربرگیرنده اطلاعات مفید در خصوص نسل‌های مختلف این کنسول است. وبسایت مورد بحث مجموعه‌ای از منابع، راهنمایی‌ها، انجمن‌ها و ارتباطات مرتبط با کنسول Xbox را در اختیار گیمرهای این پلتفرم قرار می‌دهد.

توییتر

اگر مشکلی کوچک در خصوص کنسول ایکس باکس دارید که به‌سادگی قابل رفع شدن است، می‌توانید از طریق توییتر با بخش پشتیبانی مایکروسافت ارتباط برقرار کنید. برای این کار می‌توانید مشکل خود را در قالب یک سوال نوشته و با اضافه کردن عبارت  @XboxSupport از مایکروسافت کمک بخواهید. تیم پشتیبانی ایکس باکس معمولا در این شرایط در اسرع وقت به سوال شما پاسخ خواهند داد.

سایر روش‌های ارتباط

به جز سه روش گفته شده، کانال‌های ارتباطی دیگر مایکروسافت اعم از تلفن، چت یا ایمیل پشتیبانی نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. توصیه می‌کنیم وبسایت مایکروسافت را در این زمینه چک کنید تا در جریان روش‌های مختلف درخواست کمک از مایکروسافت در خصوص ایکس باکس قرار بگیرید.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و سری اس که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید! 8 دلیل برای اینکه در سال 2023 ایکس باکس سری ایکس را به جای PS5 خریداری کنید ۹ کاری که ایکس باکس سری ایکس قادر به انجام آن‌هاست اما پلی استیشن ۵ خیر!

بزرگترین مشکلات کنسول ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت

بزرگترین مشکلات کنسول ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت را به‌طور کلی می‌توان در دسته‌های زیر طبقه‌بندی کرد:

  • مشکلات مربوط به دیسک اعم از گیر کردن دیسک در دیسک درایو، صدای کلیک مانند از داخل دیسک درایو یا فن یا اجرا نشدن دیسک به‌طور کلی
  • روشن نشدن ایکس باکس سری ایکس
  • عدم ارسال سیگنال به تلویزیون یا تصویر خروجی خراب
  • رزولوشن نامناسب تصویر روی تلویزیون
  • مشکلات پخش صدا هنگام بازی
  • عدم اجرای بازی‌های ایکس باکس 360
  • ناتوانی در اتصال دسته به کنسول

در ادامه هریک از این مشکلات را به تفصیل بررسی کرده و راهکار برطرف کردن آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مشکل گیر کردن دیسک داخل دیسک درایو

مشکلات ایکس باکس سری ایکس

برخی از ایکس باکس سری ایکس های موجود در بازار با مشکل گیر کردن دیسک بازی در میانه راه روبرو می‌شوند. این مساله معمولا با صدای تق تق یا ساییدگی بلندی همراه می‌شود که در برخی مواقع کاربران را نگران می‌کند. منشا این مشکل معمولا دیسک درایو خود کنسول است و نه دیسکی که در آن قرار داده‌اید. بنابراین در این شرایط باید از مایکروسافت درخواست تعویض دیسک درایو یا تعمیر آن را بکنید. این مساله البته در کشور ما چندان کارساز نیست و در عوض باید در صورت گارانتی بودن دستگاه، آن را به سرویس‌دهنده منتقل کنیم.

خوشبختانه در بسیاری مواقع مشکل گیر کردن دیسک داخل درایو به‌سادگی حل شده و هیچ نیازی به گشتن دنبال راه حل های پیچیده نخواهد بود. بر اساس گزارش‌های موجود، گیر کردن دیسک داخل درایور عمدتا مرتبط با لایه محافظ ورود گرد وغبار است. در این خصوص بسیاری کاربران گزارش داده‌اند که هنگام گیر کردن دیسک داخل درایو، در بسیاری مواقع لازم است فشار کوچکی با کف دست به دیسک وارد شود تا لایه محافظ کنار زده شده و دیسک به‌طور کامل وارد درایو شود.

این روش البته صرفا توسط بسیاری کاربران پیشنهاد شده و مایکروسافت هرگز آن را به‌عنوان یکی از روش‌های رسمی رفع مشکل گیر کردن دیسک داخل درایو اعلام نکرده است. به همین دلیل توصیه ما این است که اگر قصد امتحان کردن آن را دارید، فشار دستتان را کاملا کنترل‌شده وارد کنید تا به‌طور ناخواسته به دیسک درایو آسیب نزنید. این اتفاق ضمن باطل کردن گارانتی دستگاه ممکن است دیسک را هم خراب کند.

اجرا نشدن دیسک‌های بازی ایکس باکس

برخی نمونه‌های ایکس باکس سری ایکس هم با مشکل عدم شناسایی کلی دیسک بازی و در نتیجه اجرا نشدن آن روبرو هستند. این عدم شناسایی البته تنها مختص دیسک‌های بازی ایکس باکس سری ایکس نبوده و ممکن است دیسک‌های ایکس باکس وان، بلوری یا دی وی دی هم به آن دچار شوند. نخستین راهکاری که برای رفع این مشکل Xbox Series X باید انجام دهید آن است که ابتدا دیسک را با یک دستمال نرم و نمناک تمیز کرده و سپس اندکی صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن دیسک می‌توانید آن را مجددا در دیسک درایو قرار دهید.

از سوی دیگر اگر در شرایطی که دیسک را درون درایو قرار داده‌اید با پیغام عدم شناسایی دیسک روبرو می‌شوید احتمالا با یکی از دو مشکل زیر روبرو هستید:

  • مشکل مد توان (Power Mode) در کنسول ایکس باکس سری ایکس که گریبانگیز چندین مدل از این دستگاه‌ها شده است.
  • مشکل سخت افزاری در دیسک درایو

خوشبختانه مشکل مد توان کنسول از طریق پیمودن مراحل زیر امکان‌پذیر است:

  • کلید Xbox روی دسته کنسول ایکس باکس سری ایکس را فشار دهید.
  • کلید Settings با آیکون شبیه به یک چرخ دنده را انتخاب کنید.
  • وارد قسمت Profile & System شده و از بخش تنظیمات (Settings) به قسمت تنظیمات کلی (General) رفته و در نهایت  بخش Power Mode & Startup را انتخاب کنید.
  • زیر قسمت Power Mode گزینه Energy Saving را انتخاب نمایید.
  • کلید ایکس باکس را به مدت ده ثانیه پایین نگاه دارید تا کنسول به‌طور کامل خاموش شود.
  • کنسول Xbox Series X را بار دیگر روشن کرده و سعی کنید دیسک را دوباره درون درایو قرار دهید.

در صورتی که این راه حل نتوانست مشکلتان را حل کند، احتمالا دیسک درایو دچار مشکل است. در این شرایط توصیه می‌شود از طریق مراجع رسمی اقدام کرده و از گارانتی استفاده کنید تا دیسک درایور معیوب تعمیر یا تعویض شود.

مشکلات مربوط به روشن نشدن ایکس باکس سری ایکس

روشن نشدن Xbox

اگر کنسول ایکس باکس سری ایکس شما روشن نمی‌شود، احتمالا مشکل از منبع تغذیه داخلی آن است. مایکروسافت ادعا کرده که این مشکل زمانی به وجود می‌آید که جریانی ناگهانی در سیستم برقرار شده و منبع تغذیه ناچار به ریست کردن خود شود. این مشکل البته در ظاهر حل‌نشدنی به نظر می‌رسد؛ اما مایکروسافت ادعا کرده که می‌توان با انجام چندین گام ابتدایی، پیش از مراجعه به تعمیرکار، این مشکل را برطرف کرد.

پیش از همه مطمئن شوید که پریزی که کنسول را به آن متصل کرده‌اید، سالم است. برای این کار، وسیله برقی دیگری را به این پریز متصل کرده و روشن کنید.‌ در صورتی که مشکل از پریز نباشد، اقدام بعدی، ریست کردن منبع تغذیه کنسول است. روش انجام این کار به‌صورت زیر خواهد بود:

  • دوشاخه کنسول را از پریز خارج کنید.
  • ده ثانیه صبر کنید.
  • مجددا کابل را به پریز متصل کنید.

اگر در این شرایط نیز ایکس باکس شما روشن نشد و از سالم بودن دوشاخه هم مطمئن هستید، راهکار بعدی استفاده از کابل‌های دیگر است. در صورتی که استفاده از کابل‌های دیگر هم مشکلتان را حل نکرد احتمالا ایراد منبع تغذیه داخلی کنسول جدی‌تر بوده و نیازمند مراجعه به تعمیرکار است.

نبود سیگنال یا نمایش تصاویر خراب روی تلویزیون

مشکلات ایکس باکس سری ایکس

برخی کاربران ایکس باکس سری ایکس نیز از عدم دریافت سیگنال یا نمایش تصاویر عجیب و غریب روی تلویزیون هنگام اتصال آن به کنسول نسل نهمی مایکروسافت خبر داده‌اند.‌ این مشکل به‌طور خاص زمانی که قابلیت‌هایی مثل 4K و HDR در نرخ فریم 120 هرتز فعال می‌شوند یا نرخ رفرش متغیر و HDMI 2.1 مورد استفاده قرار می‌گیرند مشهودتر است. بخش بزرگی از مشکلات مربوط به پخش تصاویر خروجی ایکس باکس سری ایکس مربوط به ناسازگاری کابل‌های HDMI 2.1 با برخی مدل‌های تلویزیون‌هاست. به‌طور خاص مدل‌های مختلفی از سامسونگ یا ال جی از جمله دستگاه‌هایی هستند که گزارشات متعددی در این خصوص دریافت کرده‌اند.

مطمئن شوید که فریمور تلویزیون شما به آخرین نسخه ممکن آپدیت شده؛ چرا که پشتیبانی از برخی دستگاه‌های خارجی نظیر ایکس باکس سری ایکس بعضا در بروزرسانی‌ها به مدل‌های مختلف تلویزیون‌ها افزوده می‌شود.‌ اگر پس از آپدیت تلویزیون مشکل هنوز پابرجا بود، گام بعدی روشن کردن تلویزیون در مد Safe Mode و قرار دادن رزولوشن و نرخ رفرش کنسول در اعدادی مشابه با تلویزیون است. اگر این کار نیز حلال مشکل شما نبود، چاره کار غیرفعال کردن نرخ رفرش متغیر در تنظیمات تلویزیون است. برای این کار می‌توانید دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مشاهده نمایید.

نمایش رزولوشن نامناسب از سوی تلویزیون

سیگنال Xbox Series X

یکی دیگر از مشکلات پرتکرار کنسول ایکس باکس سری ایکس، نمایش محتوای ویدیویی با رزولوشن نامناسب است که یا باعث عدم نمایش تصویر شده و یا تصاویری با رزولوشن بسیار پایین‌تر را پخش می‌کند که کیفیت بصری تجربه بازی را به‌شدت کاهش می‌دهد. راهکار کنونی رفع این مشکل، ریستارت کردن کنسول است. برای این کار کلید Xbox را چند ثانیه پایین نگه دارید و پس از انتخاب گزینه Shut Down، آن را خاموش کنید. پس از چند ثانیه مجددا کنسول را روش کنید تا احتمالا شاهد رفع مشکل رزولوشن نامناسب در کنسول خود باشید.

مشکلات صدا در حین تجربه بازی‌های ایکس باکس سری ایکس

برخی گیمرهای ایکس باکس از شنیدن صداهای ناخوشایند در حین انجام بازی، خصوصا زمان استفاده از هدفون یا شرکت در چت‌های صوتی خبر داده‌اند. این مساله علاوه بر تاثیر منفی بزرگی که در کیفیت بازی دارد، می‌تواند تعامل با سایر گیمرها در بازی‌های آنلاین را نیز مختل کند. مشکلات صدای کنسول ایکس باکس سری ایکس عموما در دو دسته قرار می‌گیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

مشکل در تنظیمات صدا

اگر مشکل از تنظیمات نرم افزاری صدا در کنسول Xbox Series X باشد، راهکار رفع آن به‌صورت زیر است:

  • کلید ایکس باکس را فشار دهید تا منوی Guide نمایش داده شود.
  • وارد بخش Profile & System شوید و سپس به بخش Settings بروید. در گام بعدی منوی General را انتخاب کرده و سپس Volume & Audio Output را برگزینید.
  • در بخش «Other Sound» صدای سایر بخش‌های کنسول را به حدود 50 درصد کاهش دهید. این کار می‌تواند صداهای ناخوشایند حین انجام بازی را به حداقل برساند.

مشکل سخت افزاری

اگر با تغییر تنظیمات صدای کنسول مشکلتان برطرف نشد، راهکار دوم قطع کردن و اتصال مجدد کابل هدست به کنسول خواهد بود. پس از اتصال مطمئن شوید که هدفون به‌خوبی درون سوکت جای گرفته است. بسیاری مواقع مسدود شدن فضای داخل سوکت میکروفون کنسول دلیل اصلی برقرار نشدن اتصال مناسب و در نتیجه شنیدن صداهای ناخوشایند حین انجام بازی است.

در صورتی که هیچ یک از روش‌های بالا مشکل شما را برطرف نکرد، احتمالا هدست شما دارای ایراد است. برای مطمئن شدن از این مساله سعی کنید با استفاده از یک هدست دیگر مجددا اتصال را امتحان کنید.

اجرا نشدن بازی‌های ایکس باکس 360

بازی Xbox 360

یکی دیگر از مشکلات بزرگی که گیمرهای متعدد ایکس باکس سری ایکس در سرتاسر دنیا از آن شکایت داشته‌اند، عدم اجرای مناسب بازی‌های ایکس باکس 360 است. بر اساس گزارش‌ها در بسیاری موارد بازی‌ها یا به‌طور کلی اجرا نشده یا بلافاصله پس از اجرا کاربر را به صفحه اصلی ایکس باکس برمی‌گردانند! البته این مساله ظاهرا تنها مربوط به بازی‌های دو نسل قبل ایکس باکس بوده و به عناوین ایکس باکس وان مربوط نمی‌شوند.

علیرغم این که تا کنون دلیل خاصی برای بروز این مشکل پیدا نشده اما بسیاری افراد آن را مرتبط با اجرای بازی‌های Xbox 360 از روی هارد درایوی که قبلا به ایکس باکس وان متصل شده بود می‌دانند. راهکار اصلی رفع این مشکل، پاک کردن حافظه محلی ایکس باکس 360 است. پیش از انجام این کار مطمئن شوید که اکانت ایکس باکس لایو شما معتبر و قابل استفاده است. در این میان همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات ذخیره شده بازی‌های Xbox 360 مثل سیو گیم‌ها به‌طور کامل بکاپ تهیه کرده‌اید.

پس از آن که از سیو گیم‌های خود بکاپ گرفتید، مراحل زیر را برای خالی کردن حافظه مربوط به ایکس باکس 360 طی کنید:

  • منوی تنظیمات ایکس باکس سری ایکس را باز کنید.
  • وارد بخش System و سپس Storage شوید.
  • گزینه «Clear Local Xbox 360 Storage» را انتخاب کنید.

انجام مراحل بالا به احتمال بسیار زیاد مشکلات مربوط به ایکس باکس 360 را برطرف خواهد کرد.

مشکل در اتصال دسته ایکس باکس

مشکلات ایکس باکس سری ایکس

اگر شما هم در متصل کردن دسته بیسیم ایکس باکس خود به کنسول Xbox Series X مشکل دارید، تنها نیستید؛ چراکه بسیاری گیمرهای مختلف در دنیا نیز در خصوص این مشکل در کنسول نسل نهمی ایکس باکس اظهار ناراحتی کرده‌اند! در ادامه برخی روش‌های کلیدی رفع این دسته مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

پیش از انجام فرآیند رفع اشکال لازم است که از سالم بودن دسته خود اطمینان حاصل کنید. برای این منظور ابتدا باتری‌های آن را عوض کرده و مطمئن شوید دسته به‌درستی روشن می‌شود. علاوه بر این، توصیه ما این است که یک دسته دیگر را به کنسول وصل کنید تا مطمئن شوید ایکس باکس قادر به شناسایی صحیح دسته خواهد بود.

اساسا روش اتصال دسته به کنسول ایکس باکس سری ایکس به‌صورت زیر است:

  • با فشردن کلید Xbox روی دسته بیسیم آن را روشن کنید.
  • کلید Pair که در بالای پورت یو اس بی جلوی کنسول قرار گرفته را فشار دهید تا لوگوی ایکس باکس به شکل چشمک‌زدن درآید.
  • در این شرایط کلید Pair روی دسته که در قسمت پشت و کنار پورت USB آن قرار گرفته را هم فشار دهید تا چراغ ایکس باکس دسته هم چشمک‌زن شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، پس از چند لحظه شدت چشمک چراغ چشمک‌زن دسته و ایکس باکس اندکی آرام‌تر شده و سپس به شکل سفید ثابت درخواهد آمد تا اتصال به‌طور صحیح برقرار شود. در عین حال اگر این اتفاق رخ نداد، می‌توانید مراحل زیر را برای رفع ایراد بپیمایید.

ریست کردن کنسول

  • کلید ایکس باکس قسمت جلوی کنسول را فشار داده و حدود ده ثانیه پایین نگه دارید.
  • اندکی منتظر بمانید تا کنسول به‌طور کامل خاموش شود.
  • پس از چند ثانیه مجددا کلید ایکس باکس را فشار دهید تا کنسول مجددا روشن شود.
  • فرآیند اتصال دسته به کنسول را مجددا از سر بگیرید.

دسته را از طریق USB به کنسول متصل کنید

اگر دسته شما از هیچ طریقی به‌صورت بیسیم به کنسول متصل نمی‌شود، با استفاده از یک کابل یو اس بی آن را به درگاه واقع شده در جلوی ایکس باکس سری ایکس متصل کنید. در این شرایط به احتمال زیاد دسته به‌طور صحیح به کنسول متصل خواهد شد. با این حال اگر چنین نشد، احتمالا با یک مشکل سخت افزاری در دسته روبرو هستید.

در این شرایط می‌توانید از روش‌های گفته شده در بالا با پشتیبانی و خدمات فنی مایکروسافت تماس گرفته و مشکلتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

دیگر مشکلات ایکس باکس سری ایکس که ممکن است با آن‌ها روبرو شده باشید

مشکلات ایکس باکس سری ایکس

برخی مشکلات ایکس باکس سری ایکس نسبت به موارد گفته شده در این متن کلی‌تر یا کم‌تکرارتر هستند. با این وجود همچنان عده‌ای از گیمرهای این کنسول با آن‌ها دست به گریبانند. در ادامه دو مورد از مشکلات و سوالات پیرامون کنسول نسل نهمی مایکروسافت را مطرح کرده و بررسی می‌کنیم.

عملکرد ضعیف یا مشکل در رابط کاربری یا اجرای بازی‌ها

کنسول ایکس باکس سری ایکس به‌طور کلی محصول بسیار قدرتمند و سریعی است. بنابراین اگر با مشکلاتی نظیر کندی، اجرا نشدن مناسب بازی‌ها یا موارد این‌چنینی طرف هستید، احتمالا برخی داده‌های روی حافظه کنسول آلوده یا خراب شده و مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده‌اند. خوشبختانه راهکار ساده‌ای برای پاک کردن کش ایکس باکس سری ایکس وجود دارد. برای این کار لازم است در گام نخست کنسول را خاموش کرده و سپس دوشاخه آن را از پریز خارج کنید و سی ثانیه منتظر بمانید. در گام بعدی کابل را به پریز وصل کرده و کنسول را روشن کنید.

علاوه بر این ممکن است یک بازی یا برنامه خاص در عملکرد سیستمی کنسول تداخل ایجاد کرده و باعث کند شدن آن شود. در این شرایط، راهکار موجود، حذف و نصب مجدد بازی یا اپلیکیشن مربوطه است.

سومین مساله‌ای که می‌تواند باعث اختلال در کارآیی Xbox Series X شود حافظه‌های جانبی ناسازگار متصل به کنسول است. بنابراین هرگونه هارد دیسک اکسترنال یا درایو یو اس بی دیگری به کنسول متصل است را از آن جدا کرده و مجددا بازی مدنظرتان را اجرا کنید. اگر مشکل از این طریق برطرف شد، حافظه خارجی دارای اشکال را بار دیگر با فرمت NTFS ایکس باکس فرمت کرده و مجددا به کنسول وصل کنید.

آیا ایکس باکس سری ایکس دارای مشکلات حرارتی است؟

تهویه Xbox

در صورتی که از کنسول نسل نهمی ایکس باکس به‌طور صحیح استفاده کنید نباید با مشکلات حرارتی در آن روبرو شوید. در عین حال اگر به هر دلیل قسمت بالای کنسول که نقش خروجی فن دستگاه را بر عهده دارد مسدود شده باشد، احتمال داغ کردن وجود خواهد داشت. بنابراین همیشه سعی کنید در قسمت بالای کنسول خود فضای مناسب برای تهویه را خالی بگذارید.

جمع‌بندی

همان‌طور که مشاهده فرمودید، ایکس باکس سری ایکس علیرغم کیفیت کلی بسیار بالایی که دارد از مشکلات و ایرادات مختلف مصون نیست. برخی از این ایرادات ممکن است ساده‌تر بوده و در چند گام ابتدایی قابل حل باشند. با این وجود برخی دیگر پیچیده‌تر بوده و نیازمند مهارت هستند.

توصیه‌های ارائه شده در این متن می‌تواند گام ابتدایی مهمی برای رفع برخی ایرادات پرتکرار Xbox Series X باشد. در عین حال اگر ابعاد مشکل فراتر از موارد مورد اشاره در این متن باشد، چاره‌ای جز مراجعه به تعمیرکارهای معتبر نخواهد بود.

ایکس باکس گیم پس مایکروسافت یا پلی استیشن پلاس جدید سونی؛ کدام سرویس اشتراکی بهتر است؟ بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس که نباید از دست بدهید کارهایی که تصور نمی‌کردید ایکس باکس سری X شما انجام دهد ۵ بازی جذاب ایکس باکس ۳۶۰ که هنوز هم ارزش بازی کردن دارند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*