استانداردهای استحکام و مقاومت بدنه خودرو

استحکام و مقاومت بدنه خودرو در ایران استاندارد اجباری نیست!

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا از نبود استانداردهای استحکام و مقاومت بدنه برای خودروهای ایرانی خبر داد؛ خودروهای ایرانی بدون هیچ نظارتی بر مقاومت بدنه تولید می‌شوند!

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فرجا در مصاحبه خود با خبرنگاران از عدم وجود استاندارد اجباری برای استحکام و مقاومت بدنه خودرو در ایران گلایه کرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان این موضوع که هنوز استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجبای نیست، گفت: «تنها راه اثبات کیفیت ورق‌های استفاده شده در خودروهای داخلی، راه‌اندازی مرکز آزمون تصادفات است تا مشخص شود خودروهای داخلی، ایمنی لازم و کافی را دارند یا خیر.»

استاندارهای استحکام و مقاومت بدنه خودرو

سردار سید تیمور حسینی در ادامه سخنان خود به موضوع تاثیر افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی بر کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود پلیس تلاش دارد تا با اعمال قوانین جدید، عامل انسانی را در تصادفات مدیریت کند تا شاهد کاهش تصادفات در جاده‌ها باشیم؛ چرا که علت 60 درصد تصادفات، رانندگی پرخاشگرانه است.

از سوی دیگر، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فرجا خاطرنشان کرد که امر کاهش فوتی‌های تصادف در دستور کار این نیرو بوده و برای مدیریت این مسئله تنها به افزایش جرایم رانندگی اکتفا نمی‌کنند و سایر حوزه‌ها نیز نباید مسئولیت خود را در زمینه کاهش تصادفات فراموش کنند.

وجود استاندارهای استحکام و مقاومت بدنه خودرو می‌تواند باعث کاهش مرگ و میر جاده‌ای شود

سردار سید تیمور حسینی در خصوص بی‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی که در مرگ و میر رانندگان و سرنشینان دخیل هستند اظهار کرد به‌تازگی سازمان ملی استاندارد اعلام کرده اگر ثابت شود ورقی که خودروسازان در ساخت محصولاتشان به‌کار می‌برند استانداردهای لازم ایمنی را نداشته باشد، از تولید و شماره‌گذاری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

استاندارهای استحکام و مقاومت بدنه خودرو

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا در خصوص استاندارهای استحکام و مقاومت بدنه خودرو ایرانی بیان کرد متاسفانه هنوز هیچ استاندارد اجباری در این زمینه وضع نشده است. حسینی متذکر شد که تنها راه اثبات کیفیت ورق خودروهای ایرانی، راه‌اندازی مرکز آزمون تصادفات است که پیش‌تر هم سعید تاجیک، مدیرعامل ISQI قول راه‌اندازی اولین مرکز تصادفات خودرو در ایران را داده بود. اکنون با توجه به گفته‌های سردار حسینی، این مرکز تا شهریورماه 1403 راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه مصاحبه خود به استاندارهای 85 گانه‌ خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت استانداردهای 85 گانه بیشتر بر زیبایی و آپشن‌های خودروهای تولید داخل تمرکز دارند و توجه‌ای به استاندارهای استحکام و مقاومت بدنه خودرو ندارند.

در گجت نیوز بخوانید:
استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد در صورت اجرای استانداردهای خودرویی باید تمام خودروسازان را جمع کنیم