مشخصات امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید

پژو 207 صندوقدار جدید توسط ایران خودرو تولید می‌شود

ایران خودرو تولید پژو 207 صندوقدار جدید را در دستور کار قرار داده است. به‌تازگی حتی مشخصات فنی و امکانات نسخه سدان پژو 207 افشا شد.

پژو 207 کماکان جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار کشور است و به‌نظر می‌رسد ایران خودرو قصد دارد با عرضه مجدد مدل صندوقدار آن، موجی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این خودروساز داخلی، تولید پژو 207 صندوقدار را در دستور کار قرار داده است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور، این خودرو را روانه بازار کشور کند.

انتشار جزئیات تازه درباره پژو 207 صندوقدار جدید

مشخصات امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید

ایران خودرو اولین بار پژو 207i SD یا همان 207 صندوقدار را اواخر سال 1396 عرضه کرد؛ اما عوامل مختلف از جمله تحریم‌های شدید آن دوره به این خودرو فرصت ندادند تا سهمی از بازار کسب کند. نتیجه این شد که تولید این ماشین کمی بعد در سال 1399 متوقف شد تا ایران خودرو منابع خود را صرف پروژه­‌های دیگر کند.

پیش‌تر محسن رضائی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 به تولید دوباره پژو 207i SD اشاره کرد. همچنین به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که اطلاعاتی تازه را درباره این خودرو آشکار و در نتیجه مشخص می‌کند باید چه انتظاراتی از آن داشت.

مشخصات امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید

بنا به گزارش منتشر شده، پژو 207 صندوقدار با موتور TU5 پلاس و گیربکس‌های دستی 5 سرعته و اتوماتیک 6 سرعته عرضه می‌شود. موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر TU5 پلاس می‌تواند 110 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه و 150 نیوتن‌متر گشتاور در 4 هزار و 800 دور بر دقیقه تولید کند و استاندارد آلایندگی آن از یورو 4 به یورو 5 ارتقا پیدا کرده است. هرچند مصرف سوخت بسته به خودرو تفاوت پیدا می‌کند، باید اشاره کرد که مصرف سوخت این پیشرانه در محدوده 7 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر قرار دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی احتمالی پژو 207 صندوقدار
ترمز ضد قفل (ABS) به‌همراه توزیع الکترونیکی نیرو ترمز و دستیار ترمز
کنترل پایداری الکترونیکی
سیستم رصد باد تایرها
سیستم کمکی فرمان برقی
2 ایربگ
کروز کنترل
ترمزهای دیسکی در چرخ‌های عقب و جلو
رینگ‌های آلومینیومی
سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
نمایشگر مرکزی سیستم مولتی‌مدیا
روکش چرمی و پارچه‌ای صندلی‌ها
سانروف پانورامیک
دوربین عقب
سنسور نور و باران
تهویه مطبوع خودکار
هشدار موانع در عقب خودرو
تنظیم برقی و گرم‌کن آینه‌های بغل به‌همراه چراغ راهنما
چراغ‌های دی‌لایت
آینه الکتروکرومیک

علاوه بر این، به برخی از موارد به‌عنوان امکانات رفاهی و ایمنی پژو 207i SD اشاره شده است. در بالا لیست کامل این امکانات را مشاهده می‌کنید. واضح است که امکان حذف یا اضافه شدن برخی از امکانات به این لیست تا زمان عرضه این خودرو وجود دارد؛ ولی همین لیست حداقل می‌تواند دیدی از سطح آپشن‌های آن به ما ارائه بدهد.

باید منتظر ماند و دید پژو 207 صندوقدار در بازار سدان‌های تولید داخل چگونه عمل خواهد کرد. دست کم روی کاغذ، عرضه یک سدان با پشتوانه نام پژو 207 ایده موفقی به‌نظر می‌رسد. در این بین حتی تصویر نسخه استیشن پژو 207 با شکل و شمایل بحث‌برانگیز به بیرون درز پیدا کرد که پیش‌بینی می‌شود در صورت نهایی شدن تولید، به بعضی از ارگان‌ها اختصاص پیدا کند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره برنامه ایران خودرو برای تولید نسخه سدان یا صندوقدار 207 چیست؟

از دست ندهید:
استحکام و مقاومت بدنه خودرو در ایران استاندارد اجباری نیست! همزمان با کاهش قیمت خودرو در بازار، قیمت هایما بیش از ۱۰۰ میلیون گران شد ۳ خودرو جدید مزدا به ایران می‌آید سهند دوگانه سوز؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس