مکمل موتور شوی لیکومولی

مکمل موتور شوی لیکومولی دقیقاً چه کار می‌کند و آیا برای خودرو ما مفید است؟

مکمل موتور شوی برندهایی مثل لیکومولی نقش پررنگی در بهبود عملکرد موتور ماشین دارد. در ادامه به کاربرد و میزان تاثیر موتور شوی در خودرو می‌پردازیم.

تعویض منظم روغن موتور یکی از نکات حیاتی در حفظ سلامت و عملکرد خودرو است و در این راستا باید نسبت به بهترین برندهای روغن موتور خودرو در ایران، زمان تعویض روغن موتور و نشانه‌های رنگ روغن موتور خودرو آگاه بود. علاوه بر این‌ها برای نگهداری بهتر موتور ماشین می‌توان از مکمل‌های موتور شوی استفاده کرد که می‌توانند تاثیر محسوسی روی عملکرد خودرو هم بگذارند. در ادامه بیشتر با مکمل موتور شوی آشنا شوید.

کاربرد و میزان تاثیر مکمل موتور شوی لیکومولی

موتور شوی، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، روغن کهنه یا کربن ته‌نشین شده داخل موتور را پاکسازی می‌کند. با موتور شوی این امکان را به روغن می‌دهید که به درستی گردش پیدا کند و آن‌طور که باید روان‌کاری اجزای موتور را انجام بدهد. این افزایش توان، بازدهی و طول عمر موتور را در پی خواهد داشت.

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که مکمل موتور شوی تولید می‌کنند و شرکت آلمانی لیکومولی در این زمینه سرآمد است. بررسی مکمل موتور شوی و بقیه محصولات لیکومولی در یکی از خودروهای پورشه هم اثر آن‌ها روی عملکرد و بازدهی پیشرانه را نشان می‌دهد و می‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای تهیه چنین مکمل‌هایی باشد.

تیونر «آر اس پی موتوراسپرتس» (RSP Motorsports) در سال 2015 با استفاده از محصولات لیکومولی در یک پورشه 993 کوپه مدل 1995 آزمایشی را انجام داد. در این خودرو مکمل موتور شوی Pro-Line، روغن Leichtlauf High Tech با گرید 5W-40، مکمل ضد سایش Cera Tec و مکمل ضد روغن‌ریزی به کار گرفته شده بود که همه محصول لیکومولی بودند.

مکمل موتور شوی لیکومولی

آر اس پی موتوراسپرتس که قبل و بعد از استفاده از این مکمل‌ها خودرو را ارزیابی کرده بود، متوجه شد که قدرت و گشتاور در دور موتور بالا افزایش پیدا کرده است؛ به‌طور دقیق‌تر، قدرت 13 اسب بخار و گشتاور 21 نیوتن متر بیشتر شده بود. حتی در دور موتور پایین‌تر هم افزایش 3.3 اسب بخاری قدرت و 5.6 نیوتن متری گشتاور گزارش شد.

همچنین این آزمایش نشان داد که این ماشین پورشه در 3 هزار و 600 دور بر دقیقه بیش از 7 درصد کمتر نسبت به قبل سوخت مصرف می‌کرد، در حالی که کاهش مصرف سوخت آن در 2 هزار و 80 دور بر دقیقه به بیشتر از 8.8 درصد می‌رسید.

البته از آنجا که این آزمایش محصولات دیگر لوکومولی را هم در بر می‌گیرد، تشخیص دقیق میزان تاثیر مکمل موتور شوی لوکوملی ممکن نیست. با وجود این، می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که استفاده از این مکمل‌ها در کنار روغن و سایر مکمل‌های باکیفیت می‌تواند هم توان تولیدی و هم مصرف سوخت خودرو را بهبود ببخشد.

در گجت نیوز بخوانید:
گرم کردن خودرو در زمان صبح کار درستی است یا نه؟ راهنمای گام به گام تمیز کردن و شستشوی موتور خودرو چه می‌شود اگر موتور خودرو را بیش از حد با روغن پر کنید؟ چه می‌شود اگر روغن اشتباه در موتور خودرو بریزیم؟