قیمت گوشی اندرویدی 2025

قیمت گوشی های اندرویدی در سال 2025 افزایشی باورنکردنی خواهد داشت؛ اما چرا؟

ظاهراً صنعت تراشه‌سازی روی بدخودش را به بازار موبایل نشان می‌دهد و شاهد افزایش قیمت چشمگیر گوشی های اندرویدی در سال 2025 خواهیم بود.

ما ایرانی‌ها به افزایش قیمت روز به روز محصولات مختلف عادت داریم؛ بنابراین از شنیدن افزایش قیمت گوشی های موبایل در سال آینده چندان تعجب نمی‌کنیم! با این وجود شرایط در دنیا صد و هشتاد درجه با کشور ما متفاوت هست و هر افزایش قیمتی نیازمند دلیل منطقی و توجیهی واضح است!

شکی نیست که با آغاز پاندمی کرونا در سال 2019 کل بازارهای جهان وارد رکود شده و سایه سنگین تورم بر تمامی اجناس، کمپانی‌ها، دولت‌ها و ملت‌ها سنگینی می‌کند. با این وجود اخبار جدید حاکی از آن است که احتمالا سال 2025 سال سختی برای فعالان عرصه گوشی‌های موبایل خواهد بود؛ چراکه در این سال، افزایش قیمت شدیدی در این سال در انتظار گوشی های اندرویدی است.

جدیدترین اطلاعات از بازار تراشه‌ها و گوشی‌های موبایل حاکی از آن است که افزایش چشمگیر قیمت تمام‌شده تولید تراشه‌های پرچمدار کوالکام احتمالا باعث رشد خیره‌کننده گوشی‌های موبایل اندرویدی در سرتاسر جهان خواهد شد. در ادامه جزئیات بیشتر این مساله را در بخش گوشی های موبایل گجت نیوز مشاهده خواهید فرمود. ضمنا در صورت تمایل می‌توانید با بهترین گوشی های پرچمدار بازار در حال حاضر هم آشنا شوید.

کوالکام؛ مسبب اصلی افزایش قیمت گوشی های اندرویدی در سال 2025!

بر اساس اطلاعات جدیدی که از شبکه اجتماعی وایبو چین منتشر شده، هزینه تولید تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 که احتمالا در اکثر گوشی‌های پریمیوم اندرویدی سال 2025 حضور خواهد داشت، افزایشی چشمگیر خواهد داشت. علاوه بر این، هزینه تولید ویفر SM8750 که برای تولید این چیپست‌ها به کار می‌رود نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را در ادامه سال جاری تجربه خواهد کرد.

پرچمدار اندرویدی

البته هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که منظور از این افزایش قیمت «چشمگیر» تراشه‌های کوالکام دقیقا چقدر است. با این وجود بد نیست بدانید که حتی افزایش قیمتی 10 یا 20 درصدی هزینه تولید تراشه‌ها نیز می‌تواند منجر به افزایش محسوس قیمت تمام‌شده گوشی‌های موبایل شود. در عین حال، درصد افزایش قیمت گوشی‌های موبایل به فاکتورهای متعددی بستگی داشته و لزوما هم‌اندازه افزایش قیمت تراشه نیست!

در حال حاضر به نظر می‌رسد بازار گوشی‌های پریمیوم در دنیا به اشباع قیمتی رسیده و بعید است که هواداران و مشتریان افزایش قیمت بیشتر در پرچمداران آیفون و دنیای اندروید را تاب بیاورند. گوشی‌های پریمیوم اندرویدی و آیفون‌های اپل هم‌اکنون با قیمت‌هایی حداکثر بین 1000 تا 1200 دلار به دست مشتریان می‌رسند و گوشی‌سازان خود به‌خوبی به این مساله واقف هستند که افزایش قیمت بیشتر می‌تواند به قیمت کاهش گرایش به محصولاتشان تمام شود!

از طرف دیگر مساله حائز اهمیت در خصوص افزایش قیمت گوشی های اندرویدی در سال 2025 هم آن است که بر خلاف افزایش قیمت‌های سالیانه که کمپانی‌های گوشی‌ساز به روش‌های مختلف به توجیه آن‌ها می‌پردازند، معمولا شاهد هیچ کاهش قیمتی در نسل‌های مختلف پرچمداران نیستیم! به همین جهت هرگونه افزایش قیمت در سال جاری می‌تواند تبدیل به یک استاندارد در قیمت‌گذاری گوشی‌های اندرویدی در سال‌های آینده شود.

قیمت گوشی اندرویدی 2025

برای مقایسه البته جالب است بدانید که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام نیز حدودا 25 درصد گران‌تر از نسل قبلی خود بود! با این وجود تنها گوشی‌های انگشت‌شماری مانند گلکسی اس 24 اولترا متاثر از این اتفاق با قیمت بالاتر به دست مشتریان رسیدند! از سوی دیگر اما پرچمدارانی چون گلکسی اس 24، اس 24 پلاس و وان پلاس 12 هیچ افزایش قیمتی را در سال 2024 تجربه نکردند.

بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت چشمگیر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام احتمالا به دلیل استفاده از معماری سه نانومتری توسط TSMC در ساخت این چیپست‌هاست. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات موجود، تراشه پرچمدار آتی کوالکام همچنین از پردازنده‌های جدیدی موسوم به Oryon استفاده خواهد کرد و واحد پردازش عصبی جدیدی را نیز ارائه خواهد نمود!

این پیشرفت‌ها ضمن آن که افزایش قیمت تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 4 را در پی خواهد داشت، قدرتی فوق‌العاده به آن‌ها خواهد بخشید. جالب است بدانید که تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام که از همین پردازنده‌ها استفاده می‌کند موفق شده مک بوک ایر M3 اپل را در بسیاری بنچمارک‌ها شکست دهد!

اسنپدراگون 8 نسل 4

البته تمامی این ادعاها بر اساس حدس و گمان‌هاست و نمی‌توان به‌طور دقیق در خصوص آن اظهار نظر کرد. از سوی دیگر، تراشه‌های جدید کوالکام نیز در ماه اکتبر رونمایی خواهند شد و حتی اگر قرار به افزایش قیمت آن‌ها باشد، اولین گوشی‌های مجهز به این چیپست حدود دو ماه بعد از رونمایی آن‌ها معرفی خواهند شد.‌ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی را دارید، ظرف یکی دو ماه آینده این کار را انجام دهید!

در گجت نیوز بخوانید:
۶ گوشی ارزان قیمت اندرویدی در سال ۲۰۲۴ که ارزش خرید فوق العاده‌ای دارند ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید پردازنده گوشی های اندرویدی به زودی پردازنده آیفون ها را در هم می‌کوبند اگر قصد خرید یک کامپیوتر یا لپ تاپ جدید دارید، صبر کنید تا سیستم های مجهز به اسنپدراگون X Elite به بازار بیایند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*