رونمایی بازی ویدیویی تابستان 2024

5 رونمایی بزرگ در صنعت بازی های ویدیویی که بی‌صبرانه منتظر رخ دادن آن‌ها در تابستان هستیم

با رونمایی از عناوین بزرگ و موردانتظار در سال 2024 تابستان داغی در انتظار علاقمندان به بازی های ویدیویی است. در ادامه 5 نمونه از جذاب‌ترین بازی‌های تابستان 2024 بیشتر آشنا خواهیم شد.

فصل تابستان بدون شک بهشت گیمرها در سرتاسر دنیاست؛ چراکه تقریبا تمامی اتفاقات و رونمایی‌های مهم صنعت ویدیوگیم در این فصل سال رخ می‌دهد. کمپانی‌های ناشر بازی‌های ویدیویی و اسامی سرشناس این صنعت معمولا رویدادهای کلیدی و مهم خود را در فصل تابستان برگزار می‌کنند و به همین دلیل، گیمرها در این فصل بی‌صبرانه انتظار برگزاری مراسم‌های جذابی مثل Summer Game Fest یا Xbox Game Showcase و Nintendo Direct را می‌کشند. حتی احتمال عرضه کنسول میان‌نسلی پلی استیشن ۵ پرو نیز در این فصل وجود دارد.

در خلال این رویدادها بدون شک شاهد رونمایی عناوین بسیار محبوبی خواهیم بود که برخی از آن‌ها چندین سال صبوری علاقمندان را پشت سر خود می‌بینند. از میان عناوین بزرگ و مهم تابستان سال جاری، کال آف دیوتی بلک اپس 6 تنها عنوانی‌ست که تا کنون رسما معرفی شده است. با این حال تقریبا تمامی گیمرها معتقدند که انتظار برای رونمایی برخی بازی‌های مطرح سال بعضا از تجربه آن‌ها نیز لذت‌بخش‌تر است!

به همین بهانه در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از رونمایی های بزرگ صنعت بازی های ویدیویی که انتظار رخ دادنشان در تابستان سال 2024 را داریم. این عناوین می‌توانند از میان بازی‌هایی انتخاب شوند که پیش‌تر به‌صورت جزیی تایید شده‌اند یا این که از زمان انتشار نسخه قبلی به‌طور کامل از دید علاقمندان ناپدید شدند. در هر صورت، رونمایی هریک از این عناوین می‌توانید هیجان فوق‌العاده‌ای را در بازار ایجاد کند.

ظهور مجدد Metroid Prime 4

در کشور ما کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس به‌مراتب محبوب‌تر از نینتندو و دستگاه‌های جذابش هستند. این مساله اما دلیل نمی‌شود که از تعدادی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ صنعت ویدیوگیم که نینتندو پشت آن‌ها حضور داشته غافل شویم!

متروید پرایم 4

متروید پرایم 4 یکی از این بازی‌هاست که به‌تدریج در حال از دست دادن بازه طلایی معرفی خود به بازار است و انتظار می‌رود هرچه سریعتر رونمایی و معرفی شود. سبد بازی‌های انحصاری نینتندو برای پاییز سال 2024 خالی‌تر از همیشه است و اخبار مربوط به رونمایی از نسل دوم کنسول نینتندو سوییچ در سال 2025 نیز بیش از همیشه روی نسل اول سایه انداخته است. از سوی دیگر، بیش از پنج سال از معرفی اولیه پروژه ریبوت سری Metroid و حدود هفت سال نیز از معرفی اولیه نسخه چهارم این بازی گذشته است. همچنین نیتندو نیز احتمالا به یک بازی انحصاری اوریجینال درست و حسابی برای پاییز خود نیازمند است و به نظر می‌رسد متروید پرایم 4 همان برگ برنده باشد!

اگر به کنسول‌های نینتندو علاقمند باشید احتمالا بازسازی Metroid Prime Remaster سال گذشته را تجربه کرده و اهمیت این فرنچایز در صنعت بازی‌های ویدیویی را درک کرده‌اید. به همین جهت حتما متوجه هستید که نسخه چهارم این مجموعه چگونه می‌تواند بار دیگر نام نینتندو را سر زبان‌ها انداخته و پایانی درخشان را برای یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین فرنچایز‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی رقم بزند.

نینتندو البته پیش‌تر اعلام کرده که در ماه ژوئن رویدادی اختصاصی را برگزار خواهد کرد. بنابراین اگر واقعا قرار به معرفی نسخه چهارم Metroid Prime باشد نمی‌توان زمانی بهتر از این رویداد را برای آن متصور بود.

معرفی رسمی بایوشاک 4

در ادامه روند انتظارهای طولانی برای انتشار نسخه چهارم عناوین ویدیویی محبوب، بایوشاک 4 نیز می‌تواند یکی دیگر از بزرگ ترین رونمایی های صنعت بازی های ویدیویی در تابستان 2024 باشد. کمپانی 2K در سال 2019 به‌طور رسمی تایید کرد که نسخه دوم این فرنچایز محبوب در استودیوی Cloud Chamber Games تحت توسعه قرار دارد. با این وجود از آن زمان هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در خصوص نسل بعدی بایوشاک در اختیارمان قرار نگرفته است.

رونمایی بازی ویدیویی تابستان 2024

فرنچایز BioShock از نسخه اول همواره به ارائه بهترین تجربه از گیم‌پلی روایی در بازی‌های ویدیویی شهرت داشته و نمونه بارزی از اهمیت داستان‌سرایی در موفقیت یک بازی به شمار می‌رود. البته کن لوین، خالق پرشور فرنچایز بایوشاک هم اکنون در استودیوی شخصی خود مشغول کار روی ساخت بازی Judas است. با این وجود بایوشاک 4 هنوز هم یکی از موردانتظارترین عناوین دنیا به شمار می‌رود و طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا چشم به راه خود کرده است.

البته شاید بسیاری علاقمندان به بازی‌های ویدیویی هم‌اکنون به رونمایی از بازی Judas کن لوین مشتاق‌تر باشند تا بایوشاک 4! دلیل این مساله اما عدم درز هیچ‌گونه اطلاعات از BioShock 4 به نظر می‌رسد. به همین جهت احتمالا معرفی احتمالی آن در تابستان پیش رو بتواند بار دیگر نام این مجموعه را به صدر لیست محبوب‌ترین عناوین آینده صنعت ویدیوگیم بازگرداند.

2K Games البته در تیزری که مدتی پیش منتشر کرد اعلام نمود که در رویداد Summer Game Fest پیش رو قصد دارد نسخه جدیدی از یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین فرنچایزهای خود را معرفی کند. این رونمایی البته می‌تواند عناوین بزرگی مثل مافیا 4، بوردرلندز 4، یا Sid Meier’s Civilization VII را نیز در بر بگیرد. با این حال احتمالا شما هم مثل ما بی‌صبرانه منتظرید این رونمایی به BioShock 4 اختصاص داشته باشد!

بازی Doom با تم قرون وسطا

یکی از بزرگترین شایعات دنیای بازی های ویدیویی طی چند مدت اخیر رونمایی نسخه‌ای جدید از مجموعه Doom در تابستان 2024 از id Software و بتسدا بوده است.

بازی جدید Doom

در همین خصوص سایت‌هایی نظیر Insider Gaming گزارش داده‌اند که رویداد بعدی ایکس باکس (Xbox Games Showcase) احتمالا زمان معرفی نسخه‌ای جدید از این مجموعه تحت نام Doom: The Dark Ages خواهد بود که در دنیایی آخرزمانی الهام‌گرفته از قرون وسطا جریان خواهد داشت!

ادغام دنیای جهنمی سری Doom با حال و هوای قرون وسطا ایده‌ای بسیار بکر و خلاقانه است که می‌تواند این فرنچایز را به دنیایی کاملا جدید وارد کند.

علاقمندان به بازی‌های ویدیویی حتما موافقند که هر دو نسخه اخیر فرنچایز Doom یعنی Doom 2016 و Doom Eternal 2020 در شمار عناوین جریان‌ساز دنیا بوده‌اند که سنگین‌ترین نبردهای اکشن را با المان‌های درگیرکننده حل معما از طریق پلتفورمینگ و استفاده از سلاح‌های مختلف ادغام کرده‌اند. با توجه به سابقه بسیار درخشان id Software در ساخت این مجموعه بسیاری از ما بی‌صبرانه منتظریم که ماجراجویی فرنچایز Doom در دنیای قرون وسطا را تجربه کنیم!

به نظر می‌رسد رویداد Xbox Games Showcase امسال قرار است بزرگ‌تر و جذاب‌تر از هر سال دیگری دنبال شود! مایکروسافت در رویداد بعدی خود با دست پر به استقبال هواداران تقریبا ناامید ایکس باکس خواهد رفت و با رونمایی عناوینی چون Indiana Jones and the Great Circle,، کال آف دیوتی بلک آپس 6 یا Avowed قصد دارد شبی رویایی را برای هوادارانش رقم بزند. با این وجود معرفی Doom: The Dark Ages می‌تواند این بازی را به ستاره رویداد آتی مایکروسافت تبدیل کند.

در گجت نیوز بخوانید:
بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و 10 نکته برای تازه واردها

نسخه لگو Horizon Zero Dawn

رویداد State of Play قبلی سونی حاوی اطلاعات زیادی در خصوص عناوین انحصاری مهم پلی استیشن 5 در پاییز پیش رو یعنی «Astro Bot»، «Until Dawn» و «Concord» بود. با این وجود یکی از غایبین بزرگ این رویداد که از مدت‌ها پیش شایعات فراوانی در خصوص آن در اینترنت پخش شده Lego Horizon Adventures بود.

لگو هورایزن

همان‌طور که از نام بازی پیداست، Lego Horizon Adventures یک بازی لگو است که در دنیای فرنچایز هورایزن، یعنی Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West جریان دارد. مجموعه هورایزن اکنون به یکی از پول‌سازترین و فاخرترین مجموعه‌های تحت تملک سونی تبدیل شده است. بنابراین تصمیم این کمپانی برای ساخت نسخه لگو از این مجموعه می‌تواند فوق‌العاده حیاتی و تاثیرگذار باشد.

از جمله نکات جالبی که حدس و گمان‌های زیادی در خصوص آن وجود دارد، چگونگی ساده‌سازی گیم پلی سری Horizon توسط استودیو TT Games است. این اتفاق پیش‌تر بارها رخ داده و این استودیو به‌خوبی قادر بوده تجربه‌ای کودکانه از محبوب‌ترین عناوین تاریخ ویدیوگیم ارائه کند. از طرف دیگر، احتمال استفاده از برخی عناصر منحصربفرد گیم پلی سری Horizon در قالب لگو نیز احتمال جالب دیگری است که می‌تواند لگو هورایزن را به‌عنوانی واقعا جذاب و محبوب برای گیمرها تبدیل کند.

همچنین باید در نظر داشت که عدم حضور Lego Horizon Adventures در رویداد State of Play اخیر سونی را نمی‌توان به‌عنوان عدم رونمایی آن در تابستان دانست؛ چراکه نام سونی به‌عنوان همکاری رسمی رویداد Summer Game Fest مشاهده می‌شود و همین مساله می‌تواند احتمال رونمایی از نسخه لگو بازی هورایزن را تقویت کند.

ارتقای میان نسلی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس

حدود یک سال است که شایعات مختلفی از کنسول پلی استیشن 5 پرو یا ایکس باکس سری ایکس میان‌نسلی به گوش می‌رسد. این شایعات تا جایی پیش رفته‌اند که حتی تمامی مشخصات فنی و قابلیت‌های این کنسول‌های میان نسلی را نیز افشا کرده و حتی بعضا رندرهایی از طراحی آن‌ها را نیز ارائه کرده‌اند!

رونمایی بازی ویدیویی تابستان 2024

در این شرایط و با در نظر گرفتن آن که اکنون حدود چهار سال از معرفی نسل جدید کنسول‌های سونی و مایکروسافت می‌گذرد به نظر می‌رسد باید رونمایی از مدل‌های میان‌نسلی این کنسول‌ها را قطعی دانست! این کنسول‌ها قرار است اندکی قدرتمندتر از مدل‌های پایه PS5 و Xbox Series X باشند و خلاء میان این کنسول‌ها و نمونه‌های نسل بعدی، یعنی پلی استیشن 6 و ایکس باکس نسل آینده را پر کنند.

اگر قرار به انتشار این کنسول‌ها در پاییز سال جاری باشد، بهترین زمان برای معرفی اولیه آن‌ها فصل تابستان است. از این طریق علاوه بر این که سونی و مایکروسافت می‌توانند بازخوردهای اولیه به کنسولشان را مشاهده کنند، گیمرهای علاقمند به آن‌ها نیز قادر خواهند بود برای خرید آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

رویداد Xbox Games Showcase مایکروسافت می‌تواند مناسب‌ترین زمان برای معرفی کنسول میان‌نسلی ایکس باکس سری ایکس باشد؛ به‌خصوص با در نظر گرفتن آن‌که بسیاری افراد اکنون در خصوص آینده این کمپانی در بخش سخت افزارها اندکی ناامید هستند! علاوه بر این، سونی نیز احتمالا PS5 Pro خود را ظرف یکی دو ماه آینده به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد و عرضه آن به بازار را در فصل پاییز یا زمستان تکمیل خواهد نمود.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین بازی های ویدیویی سال ۲۰۲۴ تا کنون ۵ تا از بهترین بازی های جهان باز که تا انتشار GTA 6 شما را سرگرم می‌کنند بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و سری اس که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید! 5 تا از بهترین بازی های PS2 که هنوز ارزش بازی کردن دارند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*