خرید آیفون 15 پرو

به این 4 دلیل خرید آیفون 15 پرو را توصیه نمی‌کنیم

علیرغم اینکه آیفون 15 پرو – iPhone 15 Pro اپل یکی از بهترین پرچمداران کنونی دنیاست، برخی نواقص این گوشی ممکن است شما را از خرید آن منصرف کنند! اینجا به معرفی این نواقص و ایرادات خواهیم پرداخت.

شکی نیست که آیفون 15 پرو یکی از بهترین گوشی های پرچمدار حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. قابلیت‌های برجسته‌ای مثل پردازنده قدرتمند A17 Pro، دوربین سه‌گانه فوق‌العاده و البته کلید جدید اکشن باتن از جمله ویژگی‌هایی هستند که iPhone 15 Pro را به یک محصول فوق العاده کارآمد و جذاب تبدیل کرده‌اند.

در عین حال هرچقدر هم که عاشق آیفون 15 پرو باشید، نمی‌توانید چشم خود را روی برخی از ایرادات آن ببندید!

چرا نباید آیفون 15 اپل را خرید؟

برخی از این نواقص و کمبودهای آیفون 15 پرو اپل با در نظر گرفتن قیمت بسیار بالای این گوشی، حضور رقبای سرسخت اندرویدی و البته نزدیک شدن زمان رونمایی خانواده آیفون 16 باعث می‌شوند که علاقمندان به این گوشی اندکی در خرید آن محتاط شوند. به همین جهت در ادامه قصد داریم تعدادی از دلایلی که ممکن است نظر شما را برای خرید آیفون 15 پرو تغییر دهند را بررسی کنیم.

شارژدهی متوسط باتری

یکی از بزرگترین نواقص آیفون 15 پرو در مقایسه با رقبا، باتری بسیار کوچک 3274 میلی آمپر ساعتی آن است. برای مقایسه بد نیست بدانید که اصلی‌ترین رقیب این گوشی، گلکسی S24 یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی داشته و دیگر پرچمدارانی چون وان پلاس 12 و گوگل پیکسل 8 پرو نیز به‌ترتیب باتری‌هایی 5400 و 5050 میلی آمپر ساعتی دارند.

شارژدهی باتری iPhone 15 Pro

میزان شارژدهی باتری آیفون 15 پرو در مقایسه با نسل قبلی افت چندانی نداشته و با استفاده معمولی قادر است یک روز کامل شمار را همراهی کند. با این وجود برای یک گوشی پرچمدار در عیار iPhone 15 Pro، یک روز شارژدهی کامل عدد چندان قابل قبولی نیست؛ خصوصا با توجه به آن‌که رقبای اندرویدی این گوشی اکنون در آستانه دستیابی به شارژدهی حدودا دو روزه هستند.

از سوی دیگر، بررسی‌های وبسایت معتبر Digital Trends نیز حاکی از آن بود که میزان ظرفیت (سلامتی) باتری آیفون 15 پرو پس از گذشت حدود 240 چرخه شارژ به 96% کاهش پیدا کرد! این مساله نیز دیگر عاملی است که می‌تواند در افت شارژدهی این گوشی در میان‌مدت تاثیر منفی داشته باشد.

عملکرد نه‌چندان خوب لنز تله فوتو

برای مدت‌های طولانی هر دو مدل Pro و Pro Max از پرچمداران اپل از ماژول دوربین یکسانی بهره می‌بردند. این روند اما اخیرا دستخوش تغییر شده و کوپرتینویی‌ها بهترین دوربین‌های خود را در مدل پرو مکس تعبیه می‌کنند!

خرید آیفون 15 پرو

برای مثال، آیفون 15 پرو مکس اکنون از یک لنز تله فوتو چهار منشوری با قابلیت ارائه بزرگنمایی پنج برابری بهره می‌برد که تصاویر زوم بسیار باکیفیت و پرجزئیاتی را ثبت می‌کند. در عین حال، مدل پرو به دلیل اندازه کوچک‌تر و محدودیت‌های فضا فاقد این لنز جدید و جذاب بوده و از همان دوربین تله فوتو به کار رفته در نسل قبلی با بزرگنمایی نوری سه برابری بهره می‌برد!

البته شاید دوربین تله فوتو برای بسیاری افراد کاربرد چندانی نداشته باشد؛ اما همین تفاوتی که اپل به‌تازگی بین پرچمداران پریمیوم خود گذاشته احتمالا برای بسیاری از ما آزاردهنده است!

سرعت شارژ پایین

خانواده آیفون 15 اپل به‌عنوان نخستین آیفون‌های مجهز به درگاه USB-C رونمایی شدند. بسیاری افراد انتظار داشتند که جایگزینی درگاه لایتنینگ با USB-C سرعت شارژ بالاتری را برای آیفون‌ها به ارمغان آورده و آن‌ها را اندکی به برخی پرچمداران اندرویدی که اکنون با توان‌های عجیبی مثل 100 یا 120 وات شارژ می‌شوند نزدیک کند! با این وجود در عمل هرگز چنین نشد!

سرعت شارژ پایین iPhone 15 Pro

البته آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به‌واسطه تجهیز به پورت‌های USB-C از سرعت‌های انتقال داده بسیار بالاتری نسبت به قبل بهره‌مند شدند؛ اما حداکثر سرعت شارژ آن‌ها همانند دیگر مدل‌های خانواده آیفون 15 روی 27 وات ثابت ماند!

این سرعت شارژ برای یک پرچمدار سال 2024 ناامیدکننده بوده و اپل را از تمامی رقبای خود در این زمینه عقب می‌اندازد! برای مقایسه، گلکسی اس 24 پلاس از سرعت شارژ 45 واتی بهره برده و وان پلاس 12 نیز رکورد سرعت شارژ شگفت‌انگیز سیمی 100 واتی و بیسیم 50 واتی را به ثبت رسانده است!

بر این اساس اگر دنبال شارژ سریع گوشی خود هستید، خرید آیفون 15 پرو اپل به هیچ وجه به شما توصیه نمی‌شود!

رجیستر نشدن آیفون 15 پرو در کشورمان

دیگر دلیل عمده‌ای که احتمالا بسیاری از شما را از خرید آیفون 15 پرو پشیمان خواهد کرد رجیستر نشدن آن در کشورمان ایران است!

رجیستر iPhone 15

سیاست‌های عجیب و ضد و نقیض مسئولین کشور در قبال گوشی‌های آیفون باعث شده که طی دو سال گذشته هیچ‌یک از محصولات سری iPhone 14 یا iPhone 15 رجیستر نشده و قادر به دریافت خدمات مخابراتی در کشورمان نباشند! بر این اساس، سری آیفون 13 آخرین محصولات اپل هستند که در کشورمان قابل رجیستر شدن خواهند بود.

البته انتشار اخبار متفاوت در خصوص احتمال رجیستر شدن مدل‌های کنونی، قبلی یا آینده پرچمداران اپل در کشورمان همچنان ادامه دارد. با این وجود تا زمان تایید رسمی خبر رجیستر شدن خانواده آیفون 15 نمی‌توانیم خرید نسخه پرو را به شما پیشنهاد کنیم!

در گجت نیوز بخوانید:
آخرین اخبار از رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵؛ تکلیف خریداران گوشی های آیفون چه می‌شود؟ آیفون ۱۴ و ۱۵ اپل چگونه بدون رجیستر کردن در ایران آنتن می‌دهند

جایگزین‌های جذاب آیفون 15 پرو

پیش‌تر در گجت نیوز در خصوص بهترین گوشی‌های جایگزین آیفون 15 پرو صحبت کرده‌ایم!

خرید آیفون 15 پرو

اگر به‌خاطر اندازه کوچک آیفون 15 پرو جذب آن شده‌اید، مدل پایه گلکسی S24 محصولی فوق‌العاده برای شماست. این گوشی هم از آیفون 15 پرو ارزان‌تر بوده و هم با استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اگزینوس 2400 عملکرد فنی خیره‌کننده‌ای دارد. از طرفی شارژدهی باتری و ماژول دوربین به کار رفته در آن نیز بهتر از آیفون 15 پرو ارزیابی می‌شود.

همچنین وان پلاس 12 نیز دیگر جایگزین ایده‌آل آیفون 15 پرو است. این گوشی همان‌طور که اشاره شد شارژدهی فوق‌العاده‌ای داشته و سرعت شارژ آن در میان تمامی پرچمداران سرآمد است. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در کنار 16 گیگ رم و دوربین‌های تنظیم‌شده توسط هاسلبلاد آن را به یک هیولای رام‌نشدنی اندرویدی تبدیل می‌کنند!

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس ۱۲ در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس؛ قاتل پرچمدار چینی به آیفون هم رحم نمی‌کند

آیفون 16 پرو در کمین است

دیگر دلیلی که شاید شما را از خرید آیفون 15 پرو بازدارد آن است که تنها چند ماه تا رونمایی نسل جدید این گوشی، آیفون 16 پرو باقی مانده است! بنابراین شاید بد نباشد منتظر معرفی نسل بعدی بمانید!

مقایسه iPhone 15 Pro با iPhone 16 Pro

بر اساس شایعات موجود، اندازه صفحه نمایش iPhone 16 Pro نسبت به نسل کنونی اندکی افزایش پیدا کرده و به 6.3 اینچ خواهد رسید. همین تغییر کوچک ممکن است دست اپل را برای تعبیه لنز تله فوتو پریسکوپ چهار منشوری در این گوشی باز بگذارد تا کاربران این گوشی بتوانند همانند آیفون 15 پرو مکس تصاویری با بزرگنمایی نوری پنج برابری ثبت کنند.

از سوی دیگر افزوده شدن کلید اختصاصی شاتر نیز دیگر شایع بزرگی است که مدت‌هاست در خصوص آیفون 16 پرو، آیفون 16 پرو مکس و سایر اعضای خانواده iPhone شنیده می‌شود. این کلید البته به‌طور خاص برای عکسبرداری در آیفون‌های جدید تعبیه خواهد شد؛ اما احتمالا قابلیت شخصی‌سازی آن همانند اکشن باتن در نسل کنونی فراهم خواهد بود.

در کنار این قابلیت‌های جدید، ارتقای احتمالی تراشه و میزان رم و سایر مشخصات فنی نیز دیگر دلایلی هستند که می‌توانند صبر چند ماهه برای خرید آیفون 16 پرو به جای آیفون 15 پرو را توجیه کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
۹ دلیل برای این که در سال ۲۰۲۴ آیفون بخریم بزرگ‌ترین شکست های دنیای موبایل در سال ۲۰۲۳؛ از داغ شدن آیفون ۱۵ پرو تا ارسال آی‌مسیج روی اندروید ادعای اپل به واقعیت پیوست؛ اجرای حیرت‌انگیز بازی کنسولی با آیفون ۱۵ پرو + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*