سال 2024 آیفون

9 دلیل برای این که در سال 2024 آیفون بخریم

شاید برایتان سوال باشد که آیا در سال 2024 خرید آیفون با قیمت گزاف منطقی است یا خیر؟ اگر چنین است در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل برتری آیفون بر رقبا را تشریح کنیم.

خانواده آیفون 15 اپل متشکل از مدل‌های استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس بهترین مدل گوشی‌های اپل به شمار رفته و برترین گوشی‌های اپل برای کاربران در سال 2024 به شمار می‌روند. در عین حال علاقمندان به آیفون می‌توانند مدل‌های ارزان‌تری از این سری گوشی‌ها مثل آیفون 14، آیفون 13 و آیفون SE را نیز در فروشگاه اپل پیدا کرده و خریداری کنند. علاوه بر این، مدل‌های دیگر آیفون هم به‌صورت دست دوم یا ریفربیش شده به وفور در بازار موجود هستند تا انتخاب های گسترده‌ای پیش روی کاربران علاقمند به آیفون‌های اپل قرار داشته باشد.

در این بین البته هنوز افراد بسیار زیادی هستند که نسبت به خرید یک آیفون جدید مردد بوده و یا معتقدند گوشی‌های اندرویدی با قابلیت‌های فوق‌العاده‌شان ارزش خرید بالاتری نسبت به آیفون‌های اپل دارند. روی سخن ما در این متن بیش از هرکس دیگری با این افراد است؛ چراکه در ادامه قصد داریم به بررسی دلایل مختلف خرید آیفون در سال 2024 بپردازیم و خرید هر مدل از گوشی‌های اپل را توجیه نماییم.

چرا باید در سال 2024 آیفون بخریم؟

حتما تا کنون مقایسه‌های فراوانی بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون یا سیستم عامل‌های اندروید و iOS مطالعه کرده‌اید. با این وجود بررسی ارزش خرید آیفون کمی پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. در ادامه با ده دلیل عمده خرید آیفون در سال 2024 آشنا خواهیم شد.

اپل ویژن پرو

ایردراپ

اگر کاربر آیفون باشید احتمال آن که از آیپد یا مک استفاده کنید هم زیاد خواهد بود! در صورتی که چنین است حتما موافقید که AirDrop یکی از کاربردی‌ترین و بهترین ابزارهایی‌ست که اپل تا کنون توسعه داده است!

ایردراپ سرویس اختصاصی انتقال داده‌های بیسیم اپل است که طی ده سال گذشته همراه همیشگی کاربران آیفون بوده و همچنان نیز با قدرت به فعالیتش ادامه می‌دهد. این سیستم که برای نخستین بار در iOS 7 و Mac OS X Lion معرفی شد قادر است به‌راحتی داده‌ها را بین آیفون و سایر دستگاه‌های اپل که در محدوده عملکردی آن قرار داشته باشند تبادل کنند.

ایردراپ

اپل در آی او اس 17 برخی تغییرات ضروری را در کارکرد سرویس AirDrop ایجاد کرد تا عملکرد آن را ارتقا دهد. از جمله این تغییرات می‌توان به امکان ارسال اطلاعات از طریق اینترنت، NameDrop و اشتراک‌گذاری مجاورتی (Proximity Sharing) اشاره کرد. قابلیت اشتراک گذاری مجاورتی به کاربران امکان می‌دهد که تصاویر یا فایل‌ها خود را بسیار ساده‌تر از قبل و تنها با قرار گرفتن در مجاورت یک آیفون آنلاک شده برای دستگاه هدف ارسال کنند. علاوه بر این از iOS 17 به بعد، کاربران آیفون همچنین می‌تواند اسناد حجیم خود را به کمک اینترنت برای یکدیگر ایردراپ کرده و دیگر نیازی به نگه داشتن دستگاه‌ها در مجاورت یکدیگر نداشته باشند. از سوی دیگر، NameDrop نیز امکان اشتراک‌گذاری سریع مشخصات مخاطبین دو آیفون را با صرفا نزدیک‌تر کردن آن‌ها به یکدیگر فراهم خواهد کرد.

اشتراک گذاری داده‌ها از طریق ایردراپ به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود؛ به‌طوری که اصلا نیازی نیست نگران سرعت پایین، قطعی اتصال یا مشکلات دیگر پیش آمده حین ارسال فایل‌های مختلف از طریق این سرویس باشید. همچنین طی سال‌های گذشته گوشی‌های اندرویدی علیرغم پیشرفت‌های فراوان در زمینه فناوری‌های حوزه ارسال اطلاعات هنوز نتوانسته‌اند سرویسی مشابه AirDrop ارائه کنند. بنابراین این قابلیت را باید یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل iOS دانست که ممکن است دلیل مهمی برای خرید یک آیفون در سال 2024 باشد.

آی کلاود

آی کلاود هم یکی دیگر از جذابیت‌های فوق‌العاده اکوسیستم اپل به شمار می‌رود که در اختیار داشتن آن برگ برنده بزرگی برای کوپرتینویی‌ها به شمار می‌رود. فضای ابری iCloud هماهنگی فوق‌العاده‌ای با پلتفرم آی او اس داشته و قادر است اشتراک‌گذاری سریع داده‌ها و بازیابی بی‌دردسر آن‌ها را برای کاربران این پلتفرم به ارمغان بیاورد. به این ترتیب می‌توانید عکس‌ها ویدیوهای اضافی خود یا حتی داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آیفون را روی آی کلاود کپی کرده و با خیال راحت‌تری از گوشی‌تان استفاده کنید.

سال 2024 آیفون

متاسفانه اپل هنوز در سرویس پایه رایگان iCloud فضایی پنج گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در سال 2024 ناچیز به شمار می‌رود! با این وجود فضای ابری iCloud و قابلیت‌های فوق‌العاده آن از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که آیفون را به دستگاه‌هایی بهتر از رقبای اندرویدی تبدیل می‌کنند.

اپل تی وی، اپل موزیک و سرویس‌های مشابه

بسیاری افراد اپل را به دستگاه‌ها و گجت‌های فوق‌العاده‌اش می‌شناسند. با این وجود شاید خبر نداشته باشید که سرویس‌های نرم افزاری و سرگرمی این کمپانی مثل Apple TV یا Apple Music هم نزد کاربران به‌شدت محبوب هستند! البته اسپاتیفای همچنان محبوب‌ترین گزینه برای علاقمندان به استریم محتوای صوتی است. با این وجود Apple Music هم ظرف سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی را در این زمینه تجربه کرده؛ خصوصا آن که ادغام سخت افزاری اپل موزیک با آی او اس در مقایسه با اسپاتیفای بهتر انجام شده و کیفیت صدای این سرویس هم بالاتر از اسپاتیفای است.

اپل موزیک

از سوی دیگر Apple TV هم به سرویسی ایده‌آل برای تجمیع تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها تبدیل شده و Apple TV Plus هم یکی از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به فیلم و سریال‌های اختصاصی، تماشای مسابقات ورزشی و… به شمار می‌رود. از سوی دیگر هم سایر سرویس‌هایی مثل Apple News+، Apple Arcade و Apple Fitness + را داریم که باعث گسترده‌تر شدن خدمات نرم افزاری و سرگرمی در گوشی‌های آیفون شده‌اند و به غنای پلتفرم iOS کمک فراوانی کرده‌اند.

آی مسیج

یکی از مهم‌ترین دلایل خرید آیفون در سال 2024 آی مسیج است! همان چیزی که باعث به وجود آمدن حواشی فراوان میان کاربران شده و جنگ‌های دنباله‌دار «حباب آبی در برابر حباب سبز» را در پی داشته است. در عین حال iMessage همچنان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی‌های اپل به شمار می‌رود.

اگر با آی مسیج آشنایی زیادی ندارید، باید بدانید که این قابلیت در حقیقت سیستم پیام‌رسان فوری اختصاصی اپل است که به‌طور اختصاصی روی گوشی‌های این کمپانی نصب است. از طریق iMessage کاربران قادر خواهند بود به سایر دستگاه‌های اپل مثل آیفون، آیپد، مک یا حتی اپل واچ پیام فرستاده و پیام‌های آن‌ها را دریافت کنند.‌ آی مسیج همچنین از شبکه‌های سلولار یا وای فای برای ارسال و دریافت پیام‌ها استفاده کرده و علاوه بر پیام‌های متنی، تصاویر، صدا و دیگر انواع اطلاعات را نیز مبادله می‌کند. علاوه بر این، آی مسیج همچنین تعدادی از مهم‌ترین مزیت‌های سایر پیام‌رسان‌ها مثل مشاهده دریافت یا خوانده شدن پیام‌ها و مشخص کردن آن که آیا مخاطب در حال پاسخ‌گویی به پیام ارسالی است یا خیر از دیگر مزایای این پیام رسان است.

آی مسیج

در صورتی که دستگاه دیگری از اپل غیر از آیفون داشته باشید، با فرض این که به یک اکانت اپل آیدی واحد متصل شده باشید، می‌توانید با سایر دستگاه‌ها به تبادل پیام بپردازید. همچنین تمامی پیام‌های شما از طریق iCloud ذخیره و پشتیبان‌گیری خواهد شد؛ به‌طوری که می‌توانید بدون دغدغه از دست رفتن پیام‌ها، چت خود را روی سایر دستگاه‌های اپل ادامه دهید.

آی مسیج یکی از مهم‌ترین گل‌های داخل باغ حصارکشی‌شده اکوسیستم اپل به شمار می‌رود که دل کندن از آن واقعا کار ساده‌ای نیست. در عین حال این پیام‌رسان همچنین قادر است پیام‌های متنی یا تصویری خود را به سایر دستگاه‌های اندرویدی هم ارسال کرده و نقش سرویس ارسال پیامک را نیز به‌خوبی ایفا کند.

در گجت نیوز بخوانید:
کارهایی که آیفون می تواند انجام دهد و گوشی های اندرویدی نمی توانند شگفتی در بازار موبایل؛ تمایل کاربران اندروید به خرید آیفون های قدیمی گوشی اندرویدی یا آیفون، کدام برای بازی با موبایل بهتر است؟

نباید فراموش کرد که iMessage در سال 2024 گام‌های رو به جلوی زیادی برخواهد داشت. به دنبال حواشی فراوان ایجاد شده در سال‌های گذشته، اپل سرانجام در سال جاری پشتیبانی از RCS را در آی او اس 18 به آیفون‌های خود خواهد آورد. به این ترتیب آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی قادر به تبادل اطلاعات بیشتری بین یکدیگر خواهند بود. بنابراین از iOS 18 به بعد، آیفون‌داران می‌توانند تصاویر و ویدیوهای باکیفیت را به دستگاه‌های اندرویدی ارسال کرده، نشانگر تایپ پیام و مطالعه متن توسط مخاطبان را در تعامل با سایر اندرویدی‌ها مشاهده کنند.

بنابراین اگر دنبال دلیل برای خرید آیفون در سال 2024 می‌گردید، احتمالا آی مسیج یکی از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود.

اپل واچ

کمتر پیش می‌آید که یک دستگاه تولید شده توسط یک کمپانی دلیل خرید دستگاه دیگری از همان برند باشد! با این حال هماهنگی شگفت‌انگیز اکوسیستم نرم افزاری اپل باعث شده چنین وضعیتی دقیقا برای اپل واچ صادق باشد! Apple Watch طی سال‌های گذشته موفق شده به یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار تبدیل شود. این پوشیدنی جذاب اپل قابلیت‌های پایش سلامتی پیشرفته و دقیقی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب، فشار خون، سطح اکسیژن خون یا کیفیت خواب را به کاربران ارائه کرده و حتی برنامه‌های مناسب و گسترده‌ای برای پایش سلامت را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سال 2024 آیفون

البته توانایی‌های اپل واچ تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود؛ چراکه این دستگاه علاوه بر این که یک مچ‌بند سلامتی فوق‌العاده است، ساعتی واقعا هوشمند هم به شمار رفته و با ارائه ویژگی‌های منحصربفردی مثل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، صفحه نمایش بسیار روشن و باکیفیت، اعلان‌ها، پیام‌های اضطراری، آلارم‌ها یا حتی امکان برقراری تماس‌های صوتی دستگاهی بسیار کامل به شمار رفته و همراهی همیشگی برای شما خواهد بود. علاوه بر این، اپل ساعت هوشمندش را در ابعاد، اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی به بازار عرضه کرده و در نتیجه آن نمونه‌هایی مثل اپل واچ سری 9، اپل واچ اولترا و اپل واچ SE 2 در اختیار علاقمندان قرار گرفته‌اند. به این موارد اکسسوری‌های مختلف را نیز اضافه کنید تا متوجه شگفتی‌های تمام‌نشدنی ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها شوید.

متاسفانه یا خوشبختانه برای استفاده از اپل واچ صرفا به آیفون نیاز خواهید داشت. با این وجود برتری‌های محسوس آن نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار آن را با اختلاف به بهترین ساعت هوشمند بازار تبدیل می‌کند که برای علاقمندان به آن چاره‌ای جز خرید یک آیفون باقی نمی‌گذارد.

امنیت بالاتر

در ماه‌های اخیر قوانین دست و پاگیر اتحادیه اروپا اندکی در دیوار امنیتی آهنین اپل ترک ایجاد کرده است. با این وجود آی او اس همچنان سیستم عامل بسیار ایمن‌تری در مقایسه با اندروید به شمار می‌رود. اگر کاربران آینده آیفون در اروپا را کنار بگذاریم، سایر کاربران امکان دانلود اپلیکیشن از منابعی غیر از فروشگاه اپ استور را نخواهند داشت! به این ترتیب تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی کاربران از تست‌های امنیتی و ایمنی سخت‌گیرانه اپل گذر خواهند کرد.

البته سیستم عامل iOS به‌طور کامل از خطرات امنیتی مصون نیست؛ اما ماهیت بسته‌تر اکوسیستم نرم افزاری آن باعث می‌شود که تمامی عوامل تاثیرگذار در امنیت گوشی در اختیار کاربران باشد. این درحالیست که کاربران گوشی‌های اندرویدی بسته به این که گوشی خود را از کدام گوشی‌ساز خریداری کنند با سطوح مختلفی از قابلیت‌های امنیتی روبرو هستند!

آیفون 14 آیفون 15

اپل همچنین رمزگذاری داده‌ها و صیانت از اطلاعات کاربران را نیز در اولویت خود قرار داده است. به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به اثر انگشت یا حسگر فیس آیدی به‌طور کامل درون خود گوشی ذخیره شده و توسط سیستم‌های پیشرفته اپل رمزگذاری می‌شود. همچنین اطلاعات سلامتی کاربران در اپلیکیشن Health نیز به‌طور کامل رمزگذاری شده و در محلی امن نگهداری می‌شود تا حتی خود اپل نیز قادر به دسترسی به آن نباشد!

به این ترتیب اگر دنبال یک گوشی ایمن‌تر می‌گردید بهتر است در سال 2024 سراغ آیفون های اپل بروید. البته اندرویدی‌ها هم در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارند؛ اما آیفون دست بالاتر را در بخش ایمنی و امنیت در اختیار دارد.

پشتیبانی بهتر از اپلیکیشن‌های شخص ثالث

با وجود این که هر دو فروشگاه اپل استور و گوگل پلی میلیون‌ها اپلیکیشن متعدد را در ژانرهای مختلف به کاربران پلتفرم‌های iOS و اندروید ارائه می‌کنند تفاوتی مهم میان اپلیکیشن‌های این دو فروشگاه وجود دارد.‌ کیفیت و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سیستم عامل آی او اس به‌طور کلی بالاتر از آی او اس است.

علاوه بر این تعداد اپلیکیشن‌های اختصاصی فروشگاه اپ استور بسیار بیشتر از اندروید است و بسیاری توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اختصاصی آی او اس نیز تمایلی به توسعه اپلیکیشن برای اندروید نشان نمی‌دهند. به این ترتیب برخی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های آیفون‌ها که کاربران به‌طور مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنند روی گوشی‌های اندرویدی قابل نصب نخواهند بود. علاوه بر این، آپدیت‌های بسیاری اپلیکیشن‌های مشترک iOS و اندروید نیز ابتدا برای آی او اس منتشر شده و دست بالاتر را در اختیار کاربران این پلتفرم قرار می‌دهد.

پشتیبانی بالاتر اپ استور

در عین حال اگر پیش‌تر کاربر مشترک آیفون و گوشی‌های اندرویدی بوده‌اید حتما تایید می‌کنید که کیفیت اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم عموما روی iOS بالاتر است. همچنین قابلیت‌های جدید اپلیکیشن‌ها نیز معمولا اول روی iOS منتشر شده و سپس در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد. بنابراین اگر به تجربه کاربری اپلیکیشن‌های مختلف علاقمند هستید، احتمالا باید آیفون را به جای گوشی‌های اندرویدی انتخاب کنید. تا زمانی که گوشی آیفون شما تحت پشتیبانی اپل قرار داشته و توسعه‌دهندگان نیز آپدیت محصولاتشان را برای مدل گوشی شما منتشر کنند، خیالتان از بابت برخورداری از بهترین تجربه نرم افزاری از اپلیکیشن‌های آیفون راحت خواهد بود.

پشتیبانی نرم افزاری و خدمات پس از فروش اپل

علیرغم آن که اخیرا برخی گوشی سازان اندرویدی مثل سامسونگ و گوگل با ارائه پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی هفت ساله توانسته‌اند عملکرد قابل قبولی را در زمینه پشتیبانی از محصولاتشان ارائه کنند، اما محصولات اپل از قدیم به برخورداری از پشتیبانی گسترده نرم افزاری معروف بوده‌اند.

به‌طور میانگین تمامی دستگاه‌های اپل قادر به دریافت حداقل پنج نسخه از بروزرسانی‌های سیستم عامل و آپدیت‌های امنیتی هستند. به‌عنوان مثال، جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS، یعنی آی او اس 17 برای تمامی آیفون‌های سال 2018 به بعد منتشر شده است. اپل البته همانند رقبای اندرویدی هیچگونه تضمینی برای ارائه آپدیت‌ها به کاربران نمی‌دهد. با این وجود بررسی تاریخچه این کمپانی برای اعتماد کردن به آن کافی‌ست!

سال 2024 آیفون

از طرف دیگر، خدمات پس از فروش و پشتیبانی سخت افزاری/نرم افزاری اپل نیز دیگر قابلیت منحصربفرد آیفون‌های اپل است که ارزشی دوچندان به آن‌ها می‌بخشد. علاوه بر برخورداری از پشتیبانی تکنیکی 90 روزه برای خرید هر آیفون، علاقمندان به این گوشی‌ها می‌توانند همچنین با خریداری طرح Apple Care+ بسته به مدل خریداری شده از خدماتی استثنایی مثل تعویض یا جایگزینی دستگاه در صورت آسیب فیزیکی یا حتی دزدیده شدن برخوردار شوند.

بود و نبود این پشتیبانی نرم افزاری البته شاید در کشور ما تفاوت چندانی به حال خریداران آیفون ایجاد نکند؛ اما در سایر مناطق دنیا جزو مهم‌ترین دلایل خرید آیفون به شمار می‌رود!

اکسسوری‌های باورنکردنی و بی‌رقیب

با یک سر زدن ساده به فروشگاه‌های مخصوص اکسسوری‌ها، قاب‌ها و کاورهای مخصوص گوشی‌های موبایل متوجه خواهید شد که امکانات اضافی و ادوات شخصی‌سازی گوشی‌های موبایل آیفون قابل قیاس با رقبا نیست! استقبال کاربران تمامی نسل‌های آیفون از این قابلیت‌های اضافی فوق‌العاده بوده و به همین دلیل کمپانی‌های متعدد تولیدکننده اکسسوری حتی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون اپل را به پرچمداران سایر رقبا ترجیح می‌دهند!

اکسسوری iPhone

بنابراین اگر به شخصی‌سازی گوشی موبایل خود علاقمند هستید، آیفون‌ها گزینه‌هایی بسیار بهتر از اندرویدی‌ها به شمار می‌روند. البته شخصی‌سازی و تعدد اکسسوری‌ها در درجه چندم اهمیت برای کاربران گوشی‌های موبایل به شمار می‌روند. با این وجود مزیت آیفون بر اندرویدی‌ها در این بخش قابل انکار نیست!

همچنین بخوانید:
جذاب‌ترین قابلیت های آیفون ۱۵ که اندرویدی‌ها در حسرت آن‌ها هستند ۵ دلیل بزرگ برای اینکه هرگز از آیفون به یک گوشی اندرویدی مهاجرت نکنید آیفون ۱۵ پرو مکس در این قابلیت های کلیدی بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند