مرورگر Arc ، رقیب جدید کروم و فایرفاکس

با مرورگر Arc، متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین مرورگر وب جهان آشنا شوید

مرورگر Arc، رقیب جدیدی برای کروم و فایرفاکس در بازار است. آرک امکانات متفاوتی را از رقبا ارائه می‌دهد و همین باعث محبوبیتش شده است.

سال‌ها است که شاهد سلطه چند مرورگر خاص مانند مایکروسافت اج، موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم بر دنیای وب بوده‌ایم. در میان این سلطه، اکنون شاهد ظهور مرورگر جدیدی به‌نام Arc هستیم که به عنوان جایگزینی شایسته برای این غول‌های وب‌گردی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. Arc پتانسیل این را دارد که جایگاه Chrome را به چالش بکشد و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

مرورگر Arc فرصت طلایی را برای غلبه بر برخی از محبوب‌ترین مرورگرها، از جمله کروم، اج، سافاری و اپرا دارد. عرضه اخیر آن برای سیستم‌عامل ویندوز، پس از دوره‌ای انحصاری در پلتفرم‌های اپل، دریچه‌ای نو به سوی دنیای وب را برای کاربران مایکروسافت می‌گشاید. مرورگر آرکبا ارائه تجربه کاربری روان، رابط کاربری جذاب و تمرکز ویژه روی حریم خصوصی، می‌تواند به رقیبی جدی برای مرورگرهای شناخته‌شده تبدیل شود.

مرورگر Arc ، رقیب جدید کروم و فایرفاکس

این مرورگر به‌لطف سرعت باورنکردنی خود در وب‌گردی که روی مک بوک‌ها به اثبات رسیده، خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی در این زمینه مطرح کرده است. با افزایش محبوبیت آن روی سیستم عامل ویندوز، به‌نظر می‌رسد که به‌زودی از بزرگان وب‌گردی PC پیشی خواهد گرفت.

چرا مرورگر Arc را از کروم بیشتر دوست داریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که موفقیت مرورگر وب Arc را تضمین می‌کنند؛ بنابراین، سرعت فقط یکی از آن‌هاست. در ادامه این مقاله به بررسی ۴ دلیلی می‌پردازیم که باعث شده‌اند، آرک برای ما از کروم هم محبوب‌تر باشد. با بررسی این موارد همراه ما باشید.

آرک، سایت‌ها را آنطور که دوست دارید نشان می‌دهد

یکی از ویژگی‌های عالی این مرورگر وب، Boost است که به کاربران اجازه می‌دهد ظاهر و حس‌و‌حال سایتی که مشغول بازدید از آن هستند را تغییر دهند. برای انجام این کار نیازی نیست که شما کدنویسی یا طراحی وب بلد باشید؛ هرچند اگر برنامه‌نویسی بلد باشید، می‌توانید با استفاده از جاوا اسکریپت یا CSS، شاهکار بیافرینید.

مرورگر Arc ، رقیب جدید کروم و فایرفاکس

این گزینه به شما امکان می‌دهد اندازه و رنگ فونت یا حتی پس زمینه وب‌سایتی که مرور می‌کنید را تغییر دهید. در بین این گزینه‌ها، گزینه‌ای به‌نام Zap نیز وجود دارد که به شما اجازه خواهد داد هر چیزی که نمی‌خواهید در یک صفحه وب ببینید را حذف کنید. به‌طور مثال اگر تصویر آزاردهنده‌ای وجود دارد، با یک کلیک آن را حذف کنید.

نکته جذاب اینکه حتی با رفرش کردن صفحه نیز تغییرات اعمال شده شما حذف نخواهد شد. برای بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض یک سایت، فقط باید گزینه Boost را به حالت غیرفعال دربیاورید.

تغییر سازماندهی و بوک مارک کردن

در نگاه اول، تفاوت ظاهری اصلی بین مرورگر Arc و سایر وب بروزرها مانند کروم یا فایرفاکس، این است که بوکمارک‌های کاربران به صورت عمودی نمایش داده می‌شوند. با این حال، این تنها ویژگی برجسته فضای کاری (Spaces) در آرک نیست.

مرورگر Arc ، رقیب جدید کروم و فایرفاکس

قدرت واقعی فضای کاری در این نهفته است که به کاربران اجازه می‌دهد تب‌هایی را درون تب‌ها ایجاد کنند. هر فضای کاری می‌تواند به‌عنوان یک محیط خالی در نظر گرفته شود و کاربران می‌توانند بوک مارک‌های مورد نظر خود را در آنجا سازماندهی کنند. به‌طور مثال فرض کنید فردی ۲۰ پوشه مختلف از بوک مارک‌ها را در دسته‌بندی مشابهی داشته باشد. به‌لطف این قابلیت، کاربر می‌توانید یک فضای کاری اختصاصی برای تمام لینک‌های مرتبط ایجاد کند.

کاربران می‌توانند با فضای کاری، بوک مارک‌ها را پین کنند و در عین حال با ایجاد یک برگه جدید، به جستجو و وب‌گردی ادامه دهند. وقتی سایت مورد نظر که قصد بوک مارک کردن آن را دارند پیدا می‌کنند، می‌توانند آن را برای همیشه یا هر مدت که می‌خواهند پین کنند.

همچنین امکان جابجایی، کپی یا حذف سایت‌های پین شده بین فضاهای کاری نیز وجود دارد. این انعطاف‌پذیری به شما کمک خواهد کرد تا بوک مارک‌هایی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید را حذف کنید، در حالی که مطمئن باشید در یک فضای کاری دیگر همچنان وجود دارد. این گزینه مناسب زمانی است که فکر می‌کنید شاید روزی به آن سایت بوک مارک شده نیاز پیدا می‌کنید.

اسپلیت اسکرین با Split View

برای کسانی که بخش قابل توجهی از وقت خود را در اینترنت صرف انجام کار می‌کنند، نمای Split View در مرورگر Arc یک موهبت است. این نما به کاربران اجازه می‌دهد دو پنجره مرورگر را کنار یکدیگر اجرا کنند. پس از فعال کردن این نما، کاربران می‌توانند اندازه هر طرف آن را کاملا یکسان تنظیم کنند یا یک طرف را بزرگتر از طرف دیگر قرار دهند.

مرورگر Arc ، رقیب جدید کروم و فایرفاکس

اگر یک طرف صفحه کوچک شود، متن آن نیز به‌طور خودکار تنظیم می‌شود تا هیچ بخشی از محتوا مخفی نماند. برای نویسندگان محتوا، باز نگه داشتن برنامه‌ای مانند Google Docs در یک طرف نمای اسپلیت اسکرین و وب‌سایت تحقیقاتی در طرف دیگر می‌تواند نسبت به جابه‌جایی مداوم بین تب‌ها، به‌طور قابل توجهی در زمان صرفه‌جویی کند.

مرورگر Arc همچنین از قابلیتی به نام Mini-Arc پشتیبانی می‌کند که پنجره‌ای بسیار کوچک‌تر از مرورگر را باز می‌کند تا کاربر بتواند به سرعت به وب‌سایت دیگری نگاهی بیاندازد.

حس و حالی شبیه به کروم

بسیاری از کاربران به دلیل ترس از ناشناخته بودن، از تغییر مرورگر خود اجتناب می‌کنند. اما جای نگرانی وجود ندارد! مرورگر Arc بر پایه کروم (Chromium) ساخته شده است. این بدان معناست که تمام وب‌سایت‌هایی که در گوگل کروم به طور کامل کار می‌کنند، در Arc نیز عملکردی بی‌نقص خواهند داشت.

مرورگر Arc ، رقیب جدید کروم و فایرفاکس

این قابلیت مهمی برای کاربرانی است که معمولا از سرویس گیم پس ایکس باکس برای بازی آنلاین استفاده می‌کنند. سرویس استریم بازی ایکس باکس روی برخی از مرورگرها به‌درستی کار نمی‌کند، اما با توجه به زیرساخت‌های کرومیوم در Arc، کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی به اجرای بازی‌های مورد علاقه خود از طریق Game Pass بپردازند.

در مجموع، مبتنی بودن بر پایه کروم باعث شده تا کاربران زودتر خودشان را با این مرورگر جدید وفق دهند. البته شاید کمی زمان لازم باشد تا به تمام قابلیت‌های آن عادت کنید. اما اگر از مرورگر فعلی خود راضی نیستید  یا صرفا به‌دنبال گزینه‌های بهتری هستید، بی‌شک Arc ارزش امتحان کردن را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*