مقایسه ردمی نوت 13 پرو پلاس با گلکسی S23 FE

مقایسه گلکسی S23 FE سامسونگ با شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

بهترین گوشی غیرپرچمدار سامسونگ Galaxy S23 FE است. در این بازه قیمتی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus را به شما توصیه می‌کند. در ادامه به مقایسه ویژگی ها و مشخصات گلکسی S23 FE با ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌پردازیم تا بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنیم.

اگر می‌خواهید گوشی شما کیفیتی فراتر از میان‌رده‌های موجود در بازار داشته باشد و البته تمایلی هم ندارید که به‌اندازه خرید یک گوشی پرچمدار هزینه کنید، حتما مقایسه گلکسی S23 FE و شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس را با دقت بخوانید. هر دو گوشی تقریبا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند و با کانفیگ‌های مختلف روانه بازار شده‌اند. هرچند نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این دو گوشی نشان می‌دهد که سامسونگ و شیائومی رویکردی کاملا متفاوت را در پیش گرفته‌اند.

مقایسه گلکسی S23 FE با ردمی نوت 13 پرو پلاس؛ رقابتی نفس‌گیر بین دو گوشی جذاب

مقایسه ردمی نوت 13 پرو پلاس با گلکسی S23 FE
سامسونگ قصد دارد بهترین‌های خود را در قالب یک قیمت معقول به کاربران ارائه دهد. به‌همین‌ خاطر پردازنده قدرتمند، مجموعه دوربین توانمند و صفحه‌نمایش باکیفیت را در دل گلکسی S23 FE قرار داده است. در طرف مقابل شیائومی ترکیب دوربین اصلی قدرتمند، سرعت شارژ بالا و پردازنده نسبتا قوی را ارائه می‌دهد. بیایید ابتدا مشخصات کلی گلکسی S23 FE را با ردمی نوت 13 پرو پلاس مقایسه کنیم و سپس به بررسی ویژگی‌ ها و جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات فنی

گوشیSamsung Galaxy S23 FEXiaomi Redmi Note 13 Pro Plus
ابعاد و وزن158 در 76.5 در 8.2 میلی‌متر، 209 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه (گوریلا گلس 5)، بدنه پشتی از شیشه، فریم آلومینیومی، تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و آب (تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری)161.4 در 74.2 در 8.9 میلی‌متر، 199 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه (گوریلا گلس ویکتوس)، بدنه پشتی از شیشه یا چرم مصنوعی، تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و آب (تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری)
صفحه نمایشنمایشگر 6.40 اینچی داینامیک امولد 2X، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی 1450 نیت، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، نسبت تصویر 19.5 به 9، تراکم 403 پیکسل در اینچنمایشگر 6.67 اینچی امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی 1800 نیت، رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل، نسبت تصویر 20.01 به 9، تراکم 446 پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه 4 نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی Xclipse 920تراشه 4 نانومتری دایمنسیتی 7200 اولترا، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی مالی G610 MC4
حافظه8 گیگ رم در کنار 128 یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی8 گیگ رم در کنار 256 یا 512 گیگ حافظه ذخیره‌سازی، 12 گیگ رم در کنار 256 یا ۵۱۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید 13، One UI 5.1اندروید 13، MIUI 14
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض 12 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7
  • دوربین فوق‌عریض 8 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری4500 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 25 وات5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 120 وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریوحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

در اولین مورد مقایسه گلکسی S23 FE و شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس برتری با نماینده شرکت چینی است. در جعبه ردمی می‌توانید یک شارژر ۱۲۰ وات، گلس صفحه‌نمایش، سوزن سیم‌کارت و یک قاب محافظ گوشی را مشاهده کنید.
ردمی نوت 13 پرو پلاس
این در حالی است که در جعبه گلکسی فقط یک کابل USB-C و یک سوزن سیم‌کارت قرار دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی برای طراحی گوشی میان‌رده خود سنگ‌تمام گذاشته است. نمایشگر گوشی با لبه‌های خمیده همراه شده است و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. همچنین لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس از نمایشگر در برابر ضربه یا خط‌وخش محافظت می‌کند. در مقایسه با ردمی نوت 13 پرو پلاس، سامسونگ از یک نمایشگر تخت برای گلکسی S23 FE استفاده کرده است.
ردمی نوت 13 پرو پلاس
نمایشگر با لبه‌های خمیده تا چند سال پیش برای گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شد و برای بسیاری از کاربران جذابیت داشت. هرچند اکنون همه شرکت‌های بزرگ از نمایشگر تخت برای پرچمداران خود استفاده می‌کنند. البته هنوز نمایشگر خمیده زیبایی خاص خود را دارد؛ اما ممکن است در صورت آسیب‌دیدن هزینه سنگینی روی دست شما بگذارد.

در ادامه مقایسه سامسونگ گلکسی S23 FE با ردمی نوت 13 پرو پلاس باید گفت که متاسفانه نمایشگر گوشی سامسونگ حاشیه‌های زیادی دارد. این مورد اصلا در این بازه قیمتی جذاب قابل قبول نیست. همچنین صفحه‌نمایش توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود که نسبت به گلس ویکتوس ضعیف‌تر است. علاوه بر اینها، گلکسی سامسونگ وزن بیشتری دارد و ممکن است در استفاده طولانی‌مدت کمی کاربر را آزار دهد.
بررسی گلکسی S23 FE
به‌طورکلی هر دو گوشی کیفیت ساخت بالایی دارند؛ اما می‌توان گفت که طراحی ردمی متفاوت‌تری است.

مقایسه گلکسی S23 FE و ردمی نوت 13 پرو پلاس: صفحه‌نمایش

از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی تفاوت چندانی بین نمایشگر دو گوشی دیده نمی‌شود. هر دو گوشی می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را هنگام تماشای تصاویر و ویدیو‌ها برای شما به ارمغان بیاورند. گلکسی سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی بهره می‌برد و ردمی شیائومی به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی مجهز شده است. این روزها اکثر کاربران به نمایشگرهای بزرگتر تمایل دارند؛ اما گروهی نیز گوشی‌های جمع‌وجور را ترجیح می‌دهند.
صفحه نمایش گوشی سامسونگ
هر دو گوشی از رفرش‌ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. همین نیز باعث می‌شود که هنگام گشت‌و‌گذار در منوها احساس کندی نکنید. مقایسه نمایشگر ردمی نوت 13 پرو پلاس با گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که روشنایی گوشی چینی حدود ۲۸۰ نیت بیشتر است. هرچند که روشنایی ۱۰۰۰ نیتی گلکسی نیز برای استفاده در نور آفتاب کافی خواهد بود. خوشبختانه هر دو گوشی در نمایش رنگ‌‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و تصاویر را طبیعی نشان می‌دهند.
ردمی نوت 13 پرو پلاس
می‌توان گفت که رقابت Galaxy S23 FE و Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus در این زمینه برنده خاصی ندارد.

عمر باتری و سرعت شارژ

سامسونگ از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گلکسی S23 FE استفاده کرده است که در مقایسه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ردمی نوت 13 پرو پلاس ظرفیت کمتری دارد. تست باتری نشان می‌دهد که با هربار شارژ می‌توانید تا ۹ ساعت با ردمی نوت 13 پرو پلاس وبگردی کنید. هرچند که این عدد برای نماینده سامسونگ به ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه می‌رسد.
گوشی شیائومی
همچنین ردمی می‌تواند انرژی لازم برای ۱۲ ساعت و ۲۲ دقیقه تماشای ویدیو آفلاین را در اختیار شما قرار دهد. این در حالی است که نسخه FE پرچمدار سال گذشته سامسونگ تنها تا ۹ ساعت و ۱۶ دقیقه شما را همراهی خواهد کرد. مقایسه سامسونگ گلکسی S23 FE با ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش باتری نیز از برتری نماینده چینی حکایت دارد.

شما می‌توانید با ردمی جدید تا ۷ ساعت بازی کنید. هرچند که گلکسی پس از ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه بازی خاموش خواهد شد. در واقع شما مجبور هستید برای استفاده طولانی‌تر از گلکسی سراغ تنظیمات باتری سامسونگ بروید تا عملکرد گوشی محدود شود.

وضعیت گلکسی S23 FE در مقایسه با ردمی نوت 13 پرو پلاس در تست شارژ بدتر هم می‌شود. شیائومی شارژ ۱۲۰ وات را برای گوشی میان‌رده خود در نظر گرفته است. اما سامسونگ هنوز روی استفاده از سیستم شارژ ۲۵ وات اصرار دارد. همین نیز سبب شده که گوشی شیائومی در تنها ۲۵ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ برسد؛ اما شارژ کامل گلکسی S23 FE حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طول بکشد.
بررسی گلکسی S23 FE
شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس به‌راحتی پیروزی این بخش را از آن خود می‌کند. اگر عمر باتری برای شما مهم است و همچنان روی خرید یک گوشی از سامسونگ اصرار دارید، بهتر است به گلکسی A55 توجه کنید.

عملکرد و قدرت پردازشی

سامسونگ گوشی گلکسی S23 FE را با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 روانه بازار کرده است. هرچند کاربران این گوشی می‌توانند به‌راحتی اندروید 14 و نسخه 6.1 رابط کاربری وان یو آی را دریافت کنند. در مقایسه با گلکسی S23 FE، شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس را با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 عرضه کرده است.

البته کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی شیائومی آپدیت اندروید 14 و رابط کاربری جدید هایپر او اس را دریافت کنند. رابط کاربری جدیدی که شیائومی ادعا می‌کند سال‌ها روی توسعه آن کار کرده است و می‌تواند کاربران را راضی نگه دارد.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

هرچند ادعای شیائومی کمی با واقعیت فاصله دارد. در هنگام کار با هایپر او اس متوجه می‌شوید که تبلیغات آزاردهنده هنوز وجود دارند. البته راه‌هایی برای حذف تبلیغات شیائومی وجود دارد؛ اما مشاهده تبلیغات پس از پرداخت ۲۵ میلیون تومان برای یک گوشی اصلا جذاب نیست. همچنین هنوز هنگام کار با گوشی ممکن است با باگ‌های عجیب مواجه شوید.

مورد دیگر اینکه سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری دارد. کاربران گلکسی S23 FE می‌توانند مطمئن باشند که شرکت کره‌ای آپدیت اندروید 17 را نیز برای آنها عرضه می‌کند. هرچند در طرف مقابل شیائومی پیرامون تعداد آپدیت‌های احتمالی سکوت کرده است. در بخش نرم‌افزاری قطعا برتری با نماینده سامسونگ است.

حالا بیایید قدرت پردازشی دو گوشی را با همدیگر مقایسه کنیم. سامسونگ از تراشه اگزینوس 2200 برای نسل جدید Galaxy FE بهره برده است؛ اما نماینده شیائومی تراشه دایمنسیتی 7200 اولترا را در دل خود دارد. گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس برای انجام کارهای عادی کاملا مناسب است و در زمینه اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف نیز هیچ مشکلی ندارد.

رابط کاربری سامسونگ

این جمله را می‌توان در مورد گلکسی S23 FE هم گفت. با این تفاوت که گلکسی تا یکی دو سال آینده نیز برای اجرای برنامه‌های سنگین هیچ مشکلی نخواهد داشت. نتایج بنچمارک‌های مختلف نیز به‌راحتی تفاوت فاحش قدرت پردازشی دو گوشی را آشکار می‌کند.

گلکسی اس 23 FE در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ امتیاز ۳۹۳۹ را کسب می‌کند. در حالیکه امتیاز ردمی نوت 13 پرو پلاس در این تست از ۲۵۹۷ فراتر نمی‌رود. پردازشگر گرافیکی دو گوشی نیز اختلاف قدرت زیادی با همدیگر دارند.

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌تواند در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme امتیاز ۱۱۹۳ را کسب کند. در سمت مقابل امتیاز نماینده سامسونگ به ۲۳۵۶ می‌رسد. در تست انتوتو v10 نیز شرایط همینگونه است. گلکسی S23 FE امتیاز ۱۱۳۴۲۵۰ را ثبت می‌کند تا خیال کاربران خود را راحت کند. هرچند ردمی نمی‌تواند حتی به مرز ۷۰۰ هزار برسد و با امتیاز ۶۸۳۸۹۹ میان‌رده بودن خود را فریاد می‌زند.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

البته یک تفاوت مهم بین این دو گوشی وجود دارد. در صورتی که برای نیم‌ساعت ردمی نوت 13 پرو پلاس را تحت فشار بگذارید، قدرت CPU و GPU به‌ترتیب به ۷۶ و ۹۹ درصد میزان اولیه افت پیدا می‌کند. این اعداد فوق‌العاده هستند. هرچند که قدرت CPU و GPU گلکسی در همین شرایط به ۵۸ و ۵۰ درصد حالت اولیه می‌رسد.

در پایان این بخش باید گفت که در صورت خرید هرکدام شما با مشکل داغ شدن گوشی مواجه نخواهید شد.

مقایسه گلکسی S23 FE با ردمی نوت 13 پرو پلاس: دوربین

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. رقیب ردمی نیز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز شده است.

طبیعتا کاربران وجود یک دوربین تله‌فوتو باکیفیت را به یک دوربین ماکرو فوق‌العاده ضعیف ترجیح می‌دهند. بنابراین از نظر تنوع و کارایی دوربین‌ها برتری با گلکسی است. حالا بیایید کیفیت دوربین‌های گلکسی S23 FE را با ردمی نوت 13 پرو پلاس مقایسه کنیم.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت بسیار مناسبی دارند و می‌توانند کاربران را راضی کنند. جزئیات بسیار بالایی را می‌توان در تصاویر مشاهده کرد و هایلایت‌ها نیز به‌خوبی ثبت می‌شوند. همچنین گستره داینامیک و کنتراست وضعیت خوبی دارند. هرچند به‌طورکلی گلکسی در مدیریت نوردهی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

همچنین نماینده سامسونگ رنگ‌ها را با دقت بیشتری نمایش می‌دهد. اگرهم روی تصاویر زوم کنید، متوجه می‌شوید که گلکسی S23 FE جزئیات بافت‌ها را بهتر ثبت کرده است. البته گوشی کره‌ای در همه زمینه‌ها برتری ندارد. به‌عنوان مثال ردمی در مدیریت نویز بهتر است و می‌تواند بافت گیاهان را بهتر ثبت کند.

بررسی گلکسی S23 FE

مقایسه دوربین فوق عریض دو گوشی نیز از برتری سامسونگ خبر می‌دهد. ردمی به‌عنوان یک گوشی میان‌رده عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد؛ اما تصاویر ثبت‌شده با گلکسی به کلاس کاری دیگری تعلق دارند. هرچند اگر به‌گوشه‌های تصاویر گلکسی توجه کنید، متوجه می‌شوید که کمی جزئیات نرم به‌نظر می‌رسند.

اگر هم دوست دارید هنگام عکاسی روی سوژه‌های مختلف کمی زوم کنید، بهتر است سراغ گلکسی S23 FE بروید. عکس‌های ثبت‌شده با زوم ۳ برابری گلکسی جزئیات زیادی دارند و نویزی هم در آنها مشاهده نمی‌شود. همچنین رنگ‌ها طبیعی هستند.

ردمی نوت 13 پرو پلاس

ردمی نوت 13 پرو پلاس به دوربین اختصاصی زوم مجهز نشده است؛ اما شرکت سازنده ادعا می‌کند که می‌تواند زوم ۴ برابری بدون افت کیفیت را ارائه دهد. ادعایی که به واقعیت نزدیک نیست. تصاویر تا زوم ۲ برابری کیفیت مطلوبی دارند. هرچند هرچقدر از این میزان فراتر بروید، کیفیت تصاویر پایین‌تر می‌آید و مصنوعی‌تر به‌نظر می‌رسند.

جمع‌بندی

در پایان مقایسه گلکسی S23 FE و ردمی نوت 13 پرو پلاس باید گفت که انتخاب گزینه مناسب به اولویت‌های شما بستگی دارد. گلکسی کیفیت ساخت بالایی و طراحی چشم‌نوازی دارد. هرچند که زبان طراحی سامسونگ کمی تکراری و ملال‌آور شده است. در سمت مقابل ردمی از طراحی جدیدتر و متفاوت‌تری بهره می‌برد.

گوشی شیائومی

از نظر عمر باتری و سرعت شارژ نیز برتری کاملا با نماینده شیائومی است. این روزها اکثر افراد بخش قابل توجهی از روز را با گوشی خود سر می‌کنند. اینکه گوشی شما در ۲۵ دقیقه شارژ شود و یا ۷۰ دقیقه منتظر بمانید، بسیار مهم است.

بررسی گلکسی S23 FE

هرچند اگر اولویت شما عکاسی یا قدرت پردازشی است، باید سمت گلکسی اس 23 FE بروید. گوشی سامسونگ تا چند سال برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را بدون مشکل اجرا می‌کند. همچنین کیفیت دوربین‌های آن برای عکاسی با موبایل راضی‌کننده است. هرچند اگر انتظار عجیبی از دوربین یا پردازنده ندارید، ردمی نیز می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

انتخاب شما سامسونگ گلکسی S23 FE است یا ردمی نوت 13 پرو پلاس؛ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید پوکو X6 پرو بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی ناتینگ فون ۲ بدانید ویدیو مقایسه گلکسی A35 و گلکسی A55؛ کدام برنده جنگ خانوادگی سامسونگ است؟ نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی S23 FE بدانید