سفارش قطعه خودروسازان روسیه

خودروسازان روسیه به ایران سفارش قطعه می‌دهند

روسیه در آرزوی رسیدن به بزرگترین بازار خودرو در اروپا است؛ برای قدم گذاشتن در این راه، خودروسازان روسیه به ایران سفارش قطعه می‌دهند.

طبق آخرین اخبار خودرو، حضور قطعه‌سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی 2023 مسکو توانست درهای صادرات ایران را به سمت همسایه شمالی ایران باز کند. این فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی بوده و مسیر شرکت‌های ایرانی را برای حضور هدفمند در بازار روسیه پررنگ‌تر خواهد کرد.

سفارش قطعه از سمت خودروسازان روسیه به ایران

خودروسازان ایرانی در سال گذشته نیز در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه حضور یافتند و توانستند امسال با پتانسیل بالاتری به ارائه محصولات خود بپردازند. افتتاح این نمایشگاه و آغاز به کار دو خودروساز ایرانی سایپا و ایران خودرو، منجر به عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین خودروسازان این دو کشور و همچنین سفارش قطعه از ایران خواهد شد.

سفارش قطعه خودروسازان روسیه

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو، ضمن اشاره به وعده های خودرویی کاندیداهای ریاست جمهوری و صحبت‌‌های آنها در خصوص افزایش تولید و صادارت، اظهار کرد:

در حال حاضر بیش از 200 قطعه ایرانی مورد قبول خودروسازان روسی قرار گرفته است و ایجاد هر طرحی برای رفع موانع تولید و امور گمرکی و صادراتی کشور می‌تواند ثمربخش باشد. حضور خودروسازان ایرانی در سومین سال از برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، باعث توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌های تجاری بین این دو کشور خواهد شد. حضور خودروسازان ایرانی طی دو دوره‌ در مسکو و به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها موجب شکل‌گیری تفاهم‌نامه‌ها و حتی عقد قراردادهایی میان صنعت‌گران ایرانی و روسی بوده و منجر به صادرات قطعه‌های خودرو به این کشور شده است.

نجفی‌منش درباره نتایج حضور ایران در این عرصه خاطرنشان کرد از 19 خرداد ماه سال جاری تا به الان، خودروسازان روسیه بیش از ۲۰۰ قطعه مورد نیاز خود را برای ساخت خودرو، از صنعتگران ایرانی درخواست و خریداری کرده‌اند. همچنین او در خصوص حضور ایران در دوازدهمین بازار خودروی اروپا گفت حضور یافتن تولیدکنندگان ایرانی در بازار بزرگ روسیه، نیازمند پیگیری و تلاش‌های بی‌وقفه خودروسازان و علاوه بر آن، دسترسی به فناوری‌های نوین است. بنابراین باید گفت فقط با یک بار سفر به روسیه نمی‌توان سهم بزرگی از این بازار را نسیب خود کرد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان کشور تاکید کرد سال‌هاست که حمایت از شرکت‌های نوپا و کوچک در دستور کار سازمان قرار گرفته است و به همین جهت چنانچه شرکت کوچکی توانایی حضور در این‌گونه نمایشگاه‌ها را داشت، سازمان به‌عنوان مشوق، بخش اعظمی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد.

نجفی‌منش به بیان وضعیت نامساعد صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی در ایران پرداخت و افزود:

با وجود گذشت سه ماه از سال جاری، وضعیت صنعت قطعه‌سازی همچنان رو به سامان نشده و شرایط مطلوبی را تجربه نمی‌کند. متاسفانه تولیدات این سه ماه اول سال جدید، نسبت به گذشته کمتر بوده که از جمله علل اصلی این نابسامانی، عدم گشایش مناسب اعتبارات ارزی برای تامین مواد، ملزومات و قطعات مورد نیاز این صنعت است؛ اما ما همچنان امیدواریم که سازمان‌هایی چون بانک مرکزی به حمایت از این صنایع پرداخته و موجبات بهبود وضعیت در خودروسازی و همچنین حمایت از خودروسازان را فراهم بیاورند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
۵۰ سال پیش، بزرگترین خودروسازان جهان در انتظار ورود به بازار ایران بودند اوپل با پرشیا خودرو و ۳ خودرو جدید دوباره به ایران بازگشت موج عجیب انصراف خریداران پژو پارس