درخواست ایلان ماسک از مردم

درخواست عجیب ایلان ماسک از مردم جهان: بچه دار شوید!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در اقدامی عجیب از مردم سرتاسر جهان درخواست کرده است که بچه‌دار شوند. به‌باور وی خطری بزرگ در انتظار جامعه انسانی است و باید همه آماده شویم.

بر کسی پوشیده نیست که ایلان ماسک علاقه ویژه‌‌ای به تولید مثل دارد. میلیاردر معروف دنیای فناوری دارای ۱۱ فرزند است. او تعدادی فرزند از همسر پیشین خود دارد، دارای دو فرزند از دوست‌دختر خود است و به‌لطف یکی از مدیران اجرایی شرکت نورالینک نیز صاحب یک دوقلو شده است. با همه اینها ایلان ماسک یک درخواست عجیب را از مردم جهان کرده است.

درخواست ایلان ماسک از مردم برای پایان دادن به یک بحران

درخواست ایلان ماسک از مردم

وی در گفت‌و‌گوی اخیر خود یادآوری کرده که بر اساس آمار، نرخ تولد در اکثر مناطق جهان به شکل‌ نگران‌کننده‌ای رو به کاهش است. این اتفاق می‌تواند در نهایت به یک فاجعه برای نسل بشر منجر شود. این مسئله در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش ایلان ماسک از یک برنامه دوست‌یابی بسیار عجیب در ژاپن حمایت کرده بود. موسس شرکت اسپیس‌ایکس بر این باور است که کاهش جمعیت حتی از گرمایش جهانی نیز برای انسان‌ها خطرناک‌تر است.

ماسک در توضیح درخواست متفاوت خود از مردم جهان گفت که کسی به این مسئله مهم توجه نمی‌کند. کاهش نرخ تولد در اکثر کشورهای جهان شتاب گرفته است و انسان‌ها چندان تمایلی به تولید مثل ندارند. این در حالی است که با ادامه وضعیت فعلی دیگر چیزی به‌نام بشر وجود خارجی نخواهد داشت. ایلان ماسک نگران است که اگر انسان‌ها به این بحران مهم اهمیت ندهند، در آینده نه‌چندان دور تمدن فعلی کاملا نابود شود. در آن زمان مجبور خواهیم شد بسیاری از کارها را به حوزه رباتیک و هوش مصنوعی بسپاریم.

درخواست ایلان ماسک از مردم

البته مدیرعامل تسلا راه‌حلی برای مشکل فعلی ندارد؛ اما ظاهرا در مقیاس شخصی به اقداماتی دست زده است. چندی پیش خبری منتشر شد که ادعا می‌کرد ماسک به یکی از کارمندان پیشین شرکت اسپیس‌ایکس پیشنهاد بچه‌دار شدن را داده بود. همین نیز سبب شد که انتقادات زیادی روانه وی شود. هرچند ایلان ماسک با اعتماد‌به‌نفس کامل کمی پس از این بحران درخواست بچه‌دار شدن را از مردم جهان کرده است.

جالب اینجاست که ماسک جنبش‌های طرفدار محیط‌زیست را در ایجاد این بحران مقصر می‌داند. البته اتخاذ این رویکرد برای شخصی که خود مدیرعامل یک شرکت تولید خودروهای برقی است، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. ولی‌خب ظاهرا ایلان ماسک اولویت‌های خاص خود را دارد. به‌باور وی جنبش‌های طرفدار محیط‌زیست کاری کرده‌اند که مردم انسان را به‌عنوان عاملی مخرب روی کره زمین ببینند. عاملی که تنها در صورت نابودی آن زمین روی آرامش را خواهد دید.

جمعیت هند

اگرچه ماسک تصور می‌کند که کاهش نرخ تولد به یک بحران جهانی تبدیل خواهد شد؛ اما کارشناسان با وی هم‌نظر نیستند. به‌باور این افراد ما هنوز فاصله زیادی با یک بحران جهانی داریم. در رابطه با دلیل مشکل فعلی نیز نظرات گوناگونی وجود دارد. برخی تصور می‌کنند که جنبش فمنیسم با وجود نقاط مثبت فراوان خود سبب کاهش نرخ تولد شده است. برخی دیگر نیز سیاست‌های ضد خانواده در فرهنگ جدید جهانی را مقصر می‌دانند. عده‌ای نیز همچون ایلان ماسک نگاه منفی به جهان را مقصر می‌شناسند.

درخواست ایلان ماسک از مردم جهان در حالی مطرح می‌شود که مخارج زندگی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است. به‌عنوان مثال هزینه بزرگ‌کردن یک بچه از دوران نوزادی تا پایان دبیرستان در آمریکا حدود ۳۰۰ هزار دلار آب می‌خورد. این در حالی‌ است که فرد باید برای داشتن کاری آبرومند حداقل ۴ سال را نیز در یک محیط آکادمیک بگذراند. همین نیز سبب شده که طبقه متوسط جوامع مختلف چندان تمایلی به بچه‌دار شدن نداشته باشند. هرچند که جوامع با درآمد پایین همچنان بالاترین نرخ تولد را در سرتاسر جهان دارند.

بیشتر بخوانید:
سامسونگ برای ایلان ماسک گوشی می‌سازد؛ ایکس فون در راه است جدایی ایلان ماسک از تسلا: یا ۶۵ میلیارد دلار حقوق می‌دهید، یا می‌روم ایلان ماسک دست راست ترامپ می‌شود ایلان ماسک با توسعه یک سوپر کامپیوتر، هوش مصنوعی را دگرگون می‌کند ایلان ماسک: هیچ مشکلی برای تامین آب مورد نیاز بشر وجود ندارد