خرید آیفون 15

خرید آیفون 15 در سال 2024 به این شش دلیل منطقی نیست

اگر فکر می‌کنید اکنون زمان مناسبی برای خرید آیفون 15 – iPhone 15 است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. پس از مطالعه احتمالا نظرتان عوض خواهد شد.

از معرفی خانواده آیفون 15 حدودا 9 ماه می‌گذرد. این سری گوشی‌های اپل نیز همانند نسل‌های قبل توانستند با اقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان مواجه شده و فروشی عالی را تجربه کنند. با این وجود اگر اکنون، در میانه سال 2024، قصد خرید آیفون 15 را دارید شاید بهتر باشد در تصمیم خود تجدید نظر کنید!

آیفون 15 البته یکی از بهترین گوشی های پرچمدار حال حاضر دنیا به شمار رفته و یک محصول همه کاره است که می‌تواند پاسخ‌گوی تمامی نیازهای شما باشد. با این وجود شاید با مطالعه ادامه این متن تصمیم بگیرید به‌جای آیفون 15 گوشی دیگری خریداری کنید.

چرا خرید آیفون 15 در میانه سال 2024 منطقی نیست؟

در اینجا قصد داریم به معرفی دلایلی بپردازیم که آیفون 15 اپل را به گزینه‌ای غیرمنطقی برای علاقمندان به خرید گوشی‌های پرچمدار تبدیل می‌کنند. برخی از این دلایل به خود گوشی iPhone 15 مربوط هستند و برخی دیگر به شرایط بازار پرچمداران. در این بین، شرایط خاص رجیستری آیفون‌ها نیز دلیل مهمی هستند که به‌طور خاص پیش روی علاقمندان به آیفون در کشورمان قرار دارند.

خرید آیفون 15

نرخ رفرش صفحه نمایش iPhone 15 تنها 60 هرتز است

نرخ رفرش صفحه نمایش یک گوشی پرچمدار فاکتوری فوق‌العاده مهم در نمایش انیمیشن‌ها یا تجربه بازی‌های اکشن یا پرتحرک است. اپل از سال 2021 از پانل‌هایی با نرخ رفرش 120 هرتزی در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون‌هایش استفاده می‌کرده. با این وجود پس از گذشت سه نسل، صفحه نمایش آیفون 15 همچنان 60 هرتزی است و آن را فرسنگ ها عقب‌تر از بسیاری پرچمداران یا حتی میان‌رده‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

صفحه نمایش iPhone

برخی شایعات موجود به احتمال ارتقای نرخ رفرش آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به 120 هرتز اشاره دارند. در عین حال هنوز نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد. بنابراین توصیه ما این است که برای بهره‌مندی از یک صفحه نمایش باکیفیت و با نرخ رفرش 120 هرتز، در این بازه قیمتی سراغ پیکسل 8a گوگل بروید.

شارژدهی باتری آیفون این گوشی متوسط است

هرچقدر شارژدهی آیفون 15 پرو مکس فوق‌العاده است، نسخه استاندارد عملکردی ضعیف در این بخش دارد!

خرید آیفون 15

بررسی‌های digitaltrends از شارژدهی حداکثر 20 ساعته باتری این گوشی حکایت دارند که پایین‌تر از آیفون 15 پلاس (با شارژدهی 26 ساعته)، آیفون 15 پرو (با شارژدهی 23 ساعتته) و آیفون 15 پرو مکس (با شارژدهی 29 ساعته) قرار خواهد گرفت.

البته شارژدهی باتری iPhone 15 به هیچ وجه افتضاح نیست؛ اما اگر انتظار شارژدهی عالی از باتری گوشی آینده‌تان دارید، بهتر است قید خرید آیفون 15 را بزنید.

جایگزین‌های فوق‌العاده ای برای آیفون 15 در بازار وجود دارد

پیش‌تر در خصوص پیکسل 8a با صفحه نمایش 120 هرتزی‌اش سحن گفتیم. با این وجود دستگاه‌های دیگری مثل آیفون 15 پرو، گلکسی S24 یا وان پلاس 12 همگی جایگزین‌هایی فوق‌العاده برای آیفون 15 به شمار می‌روند.

گلکسی اس 24 سامسونگ

از سوی دیگر، آیفون 14 نیز گزینه بسیار مناسبی است که مشخصات فنی تقریبا مشابهی را با قیمت بسیار پایین‌تر در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. بنابراین پیش از آن که سراغ خرید iPhone 15 بروید حتما گزینه‌های جذاب دیگری که در بازار وجود دارند را بررسی کنید تا خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید.

آیفون 15 از قابلیت‌های پیشرفته Apple Intelligence بی‌بهره خواهد بود

چند هفته پیش اپل در رویداد WWDC 2024 خود هوش مصنوعی «اپل اینتلیجنس» را رونمایی کرد و قابلیت‌های جذاب آن که از طریق آپدیت iOS 18 به آیفون‌ها اضافه خواهند شد را معرفی نمود. اگر به قابلیت‌های جذاب Apple Intelligence علاقمندید بد نیست بدانید که آیفون 15 قادر به بهره‌مندی از آن نخواهد بود.

هوش مصنوعی Apple Intelligence

شاید این مساله اکنون اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما قابلیت‌هایی مثل بهبود شخصی‌سازی، دستیار هوشمند بسیار باهوش‌تر در کنار ویژگی‌هایی مثل ویرایش AI تصاویر یا ترجمه آنی متون ویژگی‌هایی استثنایی هستند که احتمالا طی یکی دو سال آینده شما را از خرید آیفون 15 پشیمان خواهند کرد.

هوش مصنوعی Apple Intelligence تنها روی مدل‌های پرو و پرو مکس از آیفون 15 قابل دسترسی خواهد بود.

آیفون 16 نزدیک است

دیگر دلیلی که احتمالا شما را از خرید آیفون 15 منصرف خواهد کرد نزدیک شدن به رونمایی خانواده iPhone 16 است.

خانواده iPhone 16

در حال حاضر شایعات جذابی در خصوص مدل استاندارد آیفون 16 به گوش می‌رسد که در صورت صحت داشتن آن را به یک محصول بسیار بهتر از آیفون 15 تبدیل می‌کنند. به‌عنوان مثال، طراحی ماژول دوربین دوگانه آیفون 16 (و آیفون 16 پلاس) تغییر کرده و به‌صورت عمودی درخواهد آمد. علاوه بر این، کلید فیزیکی اکشن باتن نیز در تمامی اعضای خانواده آیفون 16 حضور داشته و دسترسی سریع و آسان به برخی میان‌برها و کاربری‌ها را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، تجهیز به تراشه A17 Pro و شارژدهی بالاتر نیز از جمله تغییرات مثبت احتمالی آیفون 16 نسبت به نسل کنونی خواهد بود.

آیفون 16 همچنین از هوش مصنوعی پرادعای اپل نیز بهره برده و به صفحه نمایشی با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز خواهد شد. بعلاوه، طبق شایعات موجود، مدل‌های استاندارد و پلاس iPhone 16 همچنین در رنگ‌های صورتی، آبی، زرد، سبز، مشکی، سفید و بنفش به بازار عرضه شده و انتخاب‌های جذابی پیش روی مشتریان قرار خواهد داد.

آیفون 15 رجیستر نمی‌شود

دیگر دلیل عدم خرید آیفون 15 که مختص به کشورمان ایران است، عدم ارائه خدمات مخابراتی به این گوشی و در نتیجه غیرقابل استفاده بودن آن است. با وجود ادعاهای ضد و نقیض در خصوص احتمال رجیستر آیفون 15 و آیفون 14، در حال حاضر خانواده آیفون 13 آخرین نسل از محصولات اپل به شمار می‌روند که هم چنان در کشورمان قابل استفاده بوده و رجیستر می‌شوند.

رجیستری آیفون 15

بنابراین پیش از خرید iPhone 15 در نظر داشته باشید که علیرغم تمامی راهکارهای مختلفی که برای مشکل دور زدن رجیستری آیفون در کشورمان ارائه می‌شود، احتمالا چند ماه بعد قادر به زنگ زدن یا ارسال پیام با گوشی گران‌قیمت‌تان نخواهید بود!

سخن نهایی؛ اگر همچنان قصد خرید آیفون 15 دارید اندکی صبر کنید

در پایان اگر پس از مطالعه دلایل بالا همچنان تصمیم به خرید iPhone 15 گرفتید توصیه ما به شما این است که برای انجام این کار حداقل تا ماه‌های شهریور یا مهر منتظر بمانید. در این ماه‌ها اپل طبق عادت سال‌های گذشته خود، نسل جدید آیفون‌هایش را معرفی کرده و در نتیجه آن قیمت مدل‌های کنونی از جمله آیفون 15 کاهش خواهد یافت.

همچنین قانون‌گذاری نه چندان مطمئن در حوزه رجیستری نیز ممکن است باعث شود تا آن موقع شرایط برای دریافت خدمات مخابراتی توسط آیفون 15 فراهم شود. این مساله البته بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ اما به هیچ وجه غیرممکن نیست.

در گجت نیوز بخوانید:
به این ۴ دلیل خرید آیفون ۱۵ پرو را توصیه نمی‌کنیم آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*