خودروهای ارزان قیمت جهان 2024

ارزان قیمت ترین خودروهای جهان در سال 2024

برخی از ارزان قیمت ‌ترین خودروهای سال 2024 جهان حتی از یک پراید هم ارزان­‌تر هستند! در اینجا با پنج‌­تا از اقتصادی­‌ترین خودروهای امسال آشنا خواهیم شد.

ارزش بسیار پایین واحد پول کشورمان باعث شده که خودروسازان ما با اختلاف ارزان­‌ترین اتومبیل­ها را در دنیا تولید کرده و به فروش برسانند. در کشور ما یک قیمت یک خودروی اقتصادی مثل ساینا می­تواند حتی به عددی کم‌تر از 5000 دلار هم برسد. هرچند که این قیمت به هیچ وجه برای خودروسازان جهانی توجیه ندارد؛ اما در سال­های اخیر بسیار اتومبیل‌­سازان موفق شده­‌اند محصولاتی بسیار خوش‌­قیمت و اقتصادی را روانه بازار کشورهای جهان سوم و در حال توسعه کنند. به همین بهانه امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از ارزان قیمت ‌ترین خودروهای جهان در سال 2024.

در کشور آمریکا، رده قیمتی زیر 20 هزار دلار به‌­عنوان کلاس اقتصادی در نظر گرفته می­‌شود. با این وجود در بسیاری مناطق دیگر جهان، خودروهای اقتصادی قیمتی پایین­‌تر از 10 هزار دلار دارند. در لیست امروز سعی داریم محصولاتی متعلق به دسته قیمتی پایین­‌تر از ده هزار دلار را معرفی کنیم. انتخاب خودروهای ما همچنین علاوه بر محصولات بنزینی، خودروهای الکتریکی را نیز در بر خواهد گرفت.

ارزان قیمت ‌ترین خودروهای جهان در سال 2024 کدام اتومبیل‌ها هستند؟

در لیست امروز، خودروهایی از سوزوکی، رنو، تاتا و وولینگ حضور دارند. با معرفی مختصر هریک از آن­ها می‌­توانید مشخصات و توانمندی­‌های آن­ها را با خودروهای اقتصادی کشورمان مقایسه کنید.

 Suzuki S-Presso

در بسیاری نقاط جهان، سوزوکی به خاطر تولید موتورسیکلت­های جذاب و شاسی بلندهایی مثل سوزوکی سامورایی شناخته می‌­شود. با این وجود شاید بد نباشد که بدانید این کمپانی مسئول تولید یکی از اقتصادی­‌ترین خودروهای جهان تحت نام «سوزوکی اس-پرسو» با قیمت9935 دلار است!

سوزوکی اسپرسو

قدیمی­‌ترها احتمالا با مشاهده این خودرو بلافاصله متوجه شباهت فراوان آن با مدل Alto این کمپانی خواهند شد. موتور این خودرو توانی 67 اسب بخاری و گشتاوری 90 نیوتن متری داشته و از طریق جعبه دنده پنج سرعته دستی یا دستی اتوماتیک­‌شده به محورها منتقل می‌­شود.

این خودروی جمع و جور همچنین از Android Auto و Apple Car Play پشتیبانی کرده و علیرغم ابعاد بسیار جمع و جورش، ارتفاعی 180 میلیمتری از زمین دارد که قابل تحسین به شمار می­رود. همچنین وزن بسیار کم 1153 کیلوگرمی این خودرو نیز باعث شده که مصرف استثنایی 4 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر برای این خودرو ثبت شود.

سوزوکی البته مدت‌هاست که در بازار خودروهای اقتصادی دستی بر آتش دارد. یکی از محصولات ارزان قیمت این کمپانی، سوزوکی بالنو است که توسط راسا موتور وارد کشورمان شده است.

رنو کویید

رنو کویید یکی از خودروهای جذابی است که برای مدتی قرار بود به‌­عنوان جایگزین خودروی پراید وارد کشورمان شود. این اتفاق اما رخ نداد یا هندی‌ها نخستین کشور در حال توسعه­‌ای باشند که این هاچ­بک اقتصادی جذاب رنو را تجربه می­کنند.

خودروهای ارزان قیمت جهان 2024

قیمت ‌تریم پایه رنو کویید برابر با 5638 دلار است و گران­‌ترین ‌تریم آن قیمتی 7730 دلاری دارد. علیرغم این قیمت­‌گذاری فوق­‌العاده اقتصادی، قابلیت­هایی مثل سیستم کنترل پایداری یا پایش باد لاستیک درون رنو کویید تعبیه شده تا ارزش خرید آن بسیار بالا‌تر رود. علاوه بر این، خریداران این خودرو همچنین امکان انتخاب آن در ده ‌ترکیب رنگ مختلف را نیز خواهند داشت.

همانند سوزورکی اسپرسو، رنو کویید نیز توانی 67 اسب بخاری داشته و گشتاور 90 نیوتن متر تولید می­کند. البته ابعاد بزرگ‌تر این خودرو در مقایسه با سوزوکی کویید احتمالا به­‌معنای سرعت پایین­‌تر و شتاب­گیری کند‌تر آن خواهد بود.

رنو کویید البته اکنون در کشورمان در قالب خودروی اقتصادی پاژ معرفی شده و ممکن است به‌زودی وارد بازار شود.

تاتا تیاگو

کمپانی هندی «تاتا موتورز» زمانی سلطان تولید خودروهای اقتصادی به شمار می­رود و مدل نانو را با قیمت تنها 2500 دلار به دست مشتریان می­رساند! این کمپانی اکنون تاتا تیاگو را به­‌عنوان یکی از ارزن قیمت ‌ترین خودروهای سال 2024 در خط تولید داشته و با قیمتی 6772 دلاری به فروش می‌­رساند. موتور Tiago قدرتی 85 اسب بخاری داشته و گشتاور 112 نیوتن متری تولید می­‌کند.

تاتا تیاگو

مدل پایه این خودرو البته از لحاظ آپشن‌­ها به­‌طرز باورنکردنی ضعیف است؛ تا جایی که رادیو از آن حذف شده و بالابرهای شیشه دستی هستند. در عین حال حتی در این ‌تریم‌­های بسیار ارزان نیز قابلیت­های ایمنی مثل دوربین پارک یا کمربند ایمنی سه نقطه­‌ای برای تمامی صندلی­‌ها در این خودرو تعبیه شده­‌اند.

تاتا موتورز البته امکان سفارش این خودرو در مدل پرآپشن­‌تر با شیشه بالابر برقی، سیستم سرگرمی لمسی و حتی دنده اتوماتیک را فراهم کرده است. با این حال در آن صورت باید انتظار قیمتی حدود 12 هزار دلار را از این خودرو اقتصادی داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
خودروهای هندی تاتا در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ خوش درخشیدند + ویدیو

Maruti Suzuki Alto K10

دیگر نماینده سوزوکی در لیست ارزان قیمت ‌ترین خودروهای سال 2024 جهان هم ماروتی سوزوکی آلتو K10 است که با همکاری دولت هند ساخته شده و حتی از مدل اسپرسو نیز جمع و جور‌تر است. همین ابعاد کوچک­‌تر در کنار تجهیز مدل Alto K10 به موتور ضعیف­‌تر (66 اسب بخار و گشتاور 89 نیوتن متری) باعث شده که میزان مصرف سوخت این مدل به عدد عالی 4 لیتر در هر صد کیلومتر برسد.

ماروتی سوزوکی آلتو K10

‌تریم پایه این خودرو که قیمتی 5795 دلاری دارد؛ فاقد رادیو بوده اما از دوربین پارک بهره­‌مند خواهد بود. از سوی دیگر اما در ‌تریم بالا‌تر، قیمت به نزدیک 7 هزار دلار می‌­رسد؛ اما در عوض قابلیت‌­هایی جذاب مثل دنده اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با پشتیبانی از Android Auto و Apple Car Play یا کلیدهای کنترل روی فرمان در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

با پول یک پراید در هندوستان چه خودروهایی می توان خرید !

Wuling Mini EV

سلطان خودروهای ارزان‌­قیمت سال 2024 را نیز باید اتومبیل برقی چینی Wuling Mini EV نامید که تنها 4730 دلار قیمت دارد! این خودرو به­‌خوبی گویای پیشرفت خیره‌­کننده چینی­‌ها در صنعت ساخت اتومبیل­های الکتریکی به شمار رفته و بعید است به این زودی رقیبی پیدا کند!

خودروهای ارزان قیمت جهان 2024

موتور الکتریکی این خودروی دو نفره قدرتی تنها 27 اسب بخاری داشته و گشتاوری 85 نیوتن متری تولید می­‌کند. همچنین با‌تری این خودرو هم قادر خواهد بود میزان پیمایش بین 120 تا 170 کیلومتر را برای آن ارائه کرده و حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان بیاورد.

این اعداد و ارقام البته قطعا برای بسیاری از ما جذاب نیستند؛ اما توانسته‌­اند وولینگ مینی را نه تنها به یک محصول ایده‌­آل برای پیمایش شهری، بلکه به پرفروش­‌ترین خودرو در بازار کشور چین هم تبدیل کنند. علاقمندان به این خودرو حتی این امکان را دارند که قیمت آن را تا عدد باورنکردنی 2890 دلار هم پایین بیاورند! البته در آن صورت خریداران باید ماهیانه هزینه‌­ای 29 دلاری را برای خرید با‌تری به کمپانی سازنده پرداخت کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
وولینگ ایر برقی – Wuling Air EV با شعاع حرکت 300 کیلومتر با هر بار شارژ شاید به ایران بیاید + ویدیو ۱۲ مورد از ارزان ترین خودروهای تولید انبوه جهان که تاکنون روانه بازار شده است ۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*