خودروهای تاتا اکسپو 2023

خودروهای هندی تاتا در نمایشگاه اکسپو 2023 خوش درخشیدند + ویدیو

خودروهای هندی تاتا – Tata در نمایشگاه اکسپو 2023، اوج هنر و پیشرفت هند در زمینه ماشین‌های برقی را به نمایش می‌گذارند که در ادامه با 7 مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم که احتمال ورود به بازار ایران را هم دارند.

برند تاتا شاید برای ما ایرانی‌ها، آنقدر آشنا نباشد اما باید بدانید که این شرکت در سال‌های آینده، واقعا می‌تواند به موی دماغ چینی‌ها تبدیل شود. شرکت Tata در سال میلادی گذشته، تقریبا یک میلیارد دلار را فقط به توسعه خودروهای الکتریکی خود اختصاص داده است و اکنون نتایج این سرمایه گذاری‌ها، به نمایشگاه Auto Expo 2023 آمده‌اند.

جالب است بدانید که با وجود این همه پیشرفت، هنوز وزارت صمت اعتقاد دارد که خودروهای هندی برای واردات به ایران، از کیفیت خوبی برخوردار نیستند! به هر حال امروز به اتفاق هم به سراغ خودروهای هندی تاتا در نمایشگاه اکسپو 2023 می‌رویم و تمام آن‌ها را از نزدیک می‌بینیم.

جذاب ترین خودروهای هندی در نمایشگاه اکسپو 2023

خودرو برقی و کانسپت تاتا آوینیا در اکسپو 2023

ماشین مفهومی و تمام الکتریکی تاتا آوینیا EV را می‌توان گل سر سبد هندی‌ها دانست. خودرو Avinya EV بر اساس معماری نسل 3 شرکت تاتا ساخته شده و یک محصول تماما بومی به حساب می‌آید که قرار است تا انتهای سال 2025 میلادی، وارد چرخه تولید شود.

خودروهای هندی آویانا برقی در نمایشگاه اکسپو 2023

همچنین گفته می‌شود که خودرو برقی تاتا آوینیا EV از معماری برق 800 ولت DC هم بهره می‌برد و می‌تواند با شارژرهای اولترا فست DC هم کار کند. یعنی باتری‌های تاتا آوینیا می‌توانند در کمتر از 30 دقیقه، حداقل برای یک مسافت 500 کیلومتری آماده شوند. طبق گزارش‌های رسمی، قیمت خودرو برقی تاتا آوینیا کمتر از 40 هزار دلار خواهد بود.

بدون شک آویانا EV، نماد پیشرفت خودروهای تاتا در نمایشگاه اکسپو 2023 به حساب می‌آید که در کابین خود، میزبان صندلی‌های چرخان است و درب های آن هم به صورت رولز رویسی باز می‌شوند. یعنی از ستون B هیچ خبری نیست. سقف تمام پانارومیک هم اینجاست تا اتاق تاتا آوینیا را جذاب تر کند. البته از حق نگذریم، اتاق این خودرو تقریبا همان چیزی است که در خودروهای کانسپت دهه 90 میلادی مانند مرسدس بنز F200 شاهد آن بودیم!

نسل جدید خودرو کراس اور هندی کانسپت تاتا سیرا EV در Auto Expo 2023

ماشین Tata سیرا برقی در Expo 2023

نسل جدید تاتا سیرا قرار است در دو نسخه برقی و بنزینی توربو شارژ تا سال 2025 به مرحله تولید برسد و به رقیب هیوندای توسان در کشور هند تبدیل شود. این کراس اور هندی در نسخه بنزینی، احتمالا به یک پیشرانه توربو شارژ 1.5 لیتری با توان 200 اسب بخار مجهز خواهد بود.

ماشین Tata سیرا برقی در Expo 2023

همچنین تاتا سیرا برقی هم از معماری نسل 2 Tata بهره می‌برد و قرار است در زیر شاسی خود، میزبان 2 موتور الکتریکی با فرمت AWD باشد. تاتا سیرا برقی و بنزینی تا سال 2025 میلادی، احتمالا با قیمت زیر 40 هزار دلار راهی بازار شوند.

خودرو تاتا هریر برقی از کشور هند

ماشین Tata هریر در Expo 2023

شاسی بلند تمام الکتریکی تاتا هریر EV یک خودرو تمام چرخ محرک است که رونمایی نهایی از آن، در سال 2024 اتفاق خواهد افتاد. ماشین تاتا Harrier EV به مانند فورد F150 لایتنینگ، به قابلیت های V2L و V2V مجهز شده و حتی می‌تواند برق یک خانه را برای مدت کوتاهی تامین کند یا دقیقا مثل یک شارژر غول پیکر، خودروهای برقی را شارژر کند.

ماشین Tata هریر در Expo 2023

شاسی بلند برقی تاتا هریر EV در زیر شاسی خود میزبان پکیج باتری‌های 70 کیلو وات ساعتی است و احتمالا تا سال 2025، وارد خیابان‌های هند شود.

ماشین کانسپت هندی تاتا کورو در نمایشگاه اکسپو 2023 ؛ رقیب تویوتا bZ

خودروهای هندی تاتا کورو در نمایشگاه اکسپو 2023

خودرو کانسپت تاتا Curvv را می‌توان مرموزترین ماشین نمایشگاه Auto Expo 2023 دانست که فعلا از مشخصات فنی یا قیمت آن‌، هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است. اما می‌دانیم که کراس اور تاتا کورو به عنوان یکی از رقبای هندی کراس اوور تویوتا bZ معرفی شده است پس انتظار داریم که حداقل توان آن در محدوده 300 اسب بخار باشد.

خودروهای هندی تاتا کورو در نمایشگاه اکسپو 2023

 

البته نسخه بنزینی توربو شارژ تاتا کورو هم قرار است به همراه تاتا Curvv برقی و در سال 2024، روانه بازار شود.

خودرو برقی تاتا تیاگو بلیتز در نمایشگاه اکسپو 2023

خودروهای هندی تاتا تیاگو بلیتز در نمایشگاه اکسپو 2023

ارزان‌ ترین هاچ بک تمام برقی هندی‌ها یکی از محبوب‌ترین‌ خودروهای نمایشگاه اکسپو 2023 است که کاملا به خیابان‌های شلوغ هند می‌خورد.

ماشین هاچ بک الکتریکی تاتا تیاگو Blitz در هر بار شارژ شدن می‌تواند تقریبا 250 تا 350 کیلومتر را طی کند و از سیستم حرکت «دیفرانسیل جلو» بهره می‌برد. خودرو برقی تاتا تیاگو بلیتز در دو نسخه به بازار می‌آید که توان‌ آن بسته به مدل انتخابی، بین 61 تا 74 اسب بخار خواهد بود.

خودرو کراس اور هندی تاتا آلتروز CNG در نمایشگاه اکسپو 2023 ؛ بهترین گزینه برای واردات به ایران

ماشین Tata آلتروز در Expo 2023

کراس اور تاتا Altroz با نسخه CNG و Racer Edition خود به نمایشگاه اکسپو 2023 آمد تا یک خودرو ارزان قیمت و با هزینه نگهداری پایین را به نمایش بگذارد. خودرو تاتا آلتروز سی ان جی در زیر کاپوت خود، یک پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی را حمل می‌کند که می‌تواند 77 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس دستی 5 سرعته، به چرخ‌های جلویی بفرستد. هرچند قیمت تاتا آلتروز CNG به صورت رسمی تایید نشده است ما انتظار می‌رود که این کراس اور کامپکت با قیمت زیر 10 هزار دلار روانه بازار شود. در صورت واردات تاتا Altroz CNG به ایران، قیمت این خودرو هندی از 700 میلیون تومان بیشتر نخواهد بود.

خودرو هندی تاتا پانچ CNG در نمایشگاه اکسپو 2023

ماشین Tata پانچ در Expo 2023

تاتا پانچ CNG برخلاف اکثر خودروهای گازسوز در جهان، از دو کپسول CNG بهره می‌برد و توان خود را از یک موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری می‌گیرد. این مجموعه در بهترین حالت خود می‌تواند 75 اسب بخار قدرت و تقریبا 100 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهند.

ماشین Tata پانچ در Expo 2023

نکته جالب اینجاست که تاتا پانچ گازسوز هم با قیمت کمتر از 10 هزار دلار معرفی شده است و برای واردات به ایران، شانس فوق بالایی دارد. به نظر شما کدام یک از این خودروها می‌توانند در بازار خودرو کساد و کم رونق ایران، جایگاه خوبی را پیدا کنند؟ آیا شما موافق واردات خودروهای هندی به ایران هستید یا از آن‌ها نفرت دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*