پاک کردن اکانت اینستاگرام

پاک کردن اکانت اینستاگرام در ‍۱ دقیقه

امروزه شبکه‌های مجازی به بخشی از زندگی واقعی ما تبدیل شده‌اند و در گذر اوقات فراغت، کسب و کار، آموزش و… هر یک از ما جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. اما با این وجود برخی به دلایلی می‌خواهند با دلیت اکانت اینستاگرام، حضور خود را در فضای مجازی کم رنگ‌تر کنند. اگر شما هم به فکر حذف اکانت اینستاگرام هستید، با ما همراه باشید..

اینستاگرام، واتس آپ، توییتر، تلگرام و… شبکه‌های مجازی هستند که محبوبیت زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و افراد بی‌شماری روزانه و حتی هر ساعت از آن‌ها استفاده می‌کنند. شبکه‌های مجازی می‌توانند به عنوان یک تجربه اجتماعی غیر حضوری در زمینه تعامل، تبادل ایده، به اشتراک‌گذاری اطلاعات، فرهنگ‌سازی، ارائه پشتیبانی اجتماعی، انجام کار، مشارکت در بحث‌های گوناگون و… مورد استفاده قرار بگیرند. اما اگر به هر دلیلی قصد ترک این فضا را دارید، اصلا نگران نباشید، ما در گجت نیوز پیش‌تر آموزش حذف دائم و موقت اکانت توییتر، دیلیت اکانت تلگرام و حذف اکانت واتساپ را به شما آموزش داده‌ایم و در ادامه این روند، امروز می‌خواهیم حذف دائم و موقت اکانت اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

فهرست:

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

با وجود استفاده گسترده کاربران ایرانی از فضای اینستاگرام حتی در شرایط تحریم، برخی چالش‌های ماهیت فضای مجازی و به‌ویژه رسانه اینستاگرام، نظیر انواع و اقسام کلاه‌برداری‌های اینستاگرامی، محتویات جنسی نامتناسب و کنترل نشده، تبلیغات، دلایل شخصی و… سبب شده‌اند تا بسیاری از کاربران به فکر ترک این فضا و دلیت اینستاگرام خود باشند، البته اگر به دلایلی نظیر حریم شخصی و امنیت قصد حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید؛ تنها کافیست نحوه افزایش حریم خصوصی و امنیت اینستاگرام را یاد بگیرید و دیگر نیازی به پاک کردن اینستاگرام خود نداشته باشید. اما اگر به هر دلیلی قصد رها کردن این شبکه مجازی را دارید؛ در ادامه مطلب آموزش حذف دائم اکانت اینستاگرام را به شما یاد می‌دهیم.

توجه داشته باشید که یکی از قابلیت‌های کاربردی اینستاگرام، غیر فعال کردن موقتی اکانت است، پس اگر می‌خواهید برای مدتی از این بستر مجازی دور باشید، الزاما نیاز نیست تا اکانت خود را برای همیشه از بین ببرید. در ادامه این مطلب  نحوه غیر فعالسازی اکانت اینستا نیز آموزش داده شده است. در ضمن برای ساخت یک حساب جدید، نیازی به حذف حساب قبلی نیست و شما می‌تواند چندین حساب کاربری فعال به صورت همزمان در اینستاگرام داشته باشید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

اینستاگرام به صورت پیشفرض دلایلی را برای حذف حساب کاربری عنوان نموده که در طی انجام مراحل ذیل با آن‌ها مواجه خواهید شد، به همین منظور قبل از آموزش حذف اکانت، مفهوم عبارت‌های منوی دلیت اکانت را برای ثبت بازخورد مناسب به شما آموزش می‌دهیم:

    • Too busy: اگر اخیرا سر شما شلوغ شده و در کار یا تحصیل تمرکز لازم را ندارید، می‌توانید از این گزینه برای حذف اکانت خود استفاده کنید. البته در این صورت اینستاگرام به شما به جای حذف اکانت، پیشنهاد حذف برنامه را خواهد داد. توجه داشته باشید که با حذف اپلیکیشن اینستاگرام حساب شما همچنان فعال خواهد ماند.
    • Create a second account: شما می‌توانید در بستر اینستاگرام چندین حساب فعال به صورت همزمان داشته باشید، در نتیجه نیازی نیست برای ساخت حساب کاربری جدید، حساب قدیمی خود را پاک کنید، با انتخاب این گزینه اینستاگرام توضیحاتی در خصوص این موضوع به شما ارائه می‌کند.
    • Truble getting started: بسیاری از افراد علی الخصوص افرادی که سن و سالی از آن ها گذشته، نمی‌توانند به درستی از قابلیت‌های این رسانه استفاده کنند، در نتیجه به فکر پاک کردن و ترک این فضا می‌افتند، با انتخاب این گزینه پشتیبانی اینستاگرام به شما مطالعه مقاله آموزش قابلیت‌ها و سهولت استفاده از این برنامه را پیشنهاد می‌کند.
    • Privacy concerns: شاید دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام شما به مسائل حریم خصوص باز گردد. به همین جهت این گزینه برای شما فراهم شده است. چنانچه این عبارت را انتخاب نمایید، از شما خواسته می‌شود به جای حذف دائمی اکانت اینستاگرام، از اقداماتی مانند خصوصی کردن پیج کمک بگیرید.
    • Concerns about My date: گاهی کاربر از انتشار و یا لو رفتن اطلاعات شخصی خود نگران است، به همین دلیل این گزینه برای این دسته از کاربران فراهم شده است.
    • Too many ads: بسیاری اکثر پیج‌های سرگرمی، آموزشی، کسب و کار، تعاملی و… مملو از تبلیغات‌های گوناگون شده‌اند که سبب نارضایتی برخی کاربران شده است. انتخاب این گزینه برای حذف حساب کاربری می‌تواند نظارت اینستاگرام بر روی تبلیغات پیج‌ها را افزایش دهد.
    • Want to remove something: اگر متوجه مورد آزار دهنده‌ای در حساب کاربری خود شده‌اید که دیگر نمی‌خواهید از آن حساب کاربری استفاده کنید، این گزینه را برای حذف اکانت خود انتخاب کنید.
    • Cant find people to fallow: یکی از قابلیت‌های کاربری اینستاگرام فهرست suggested اینستاگرام است، این لیست با توجه به نوع کاربری شما پیج‌های شخصی و کاری را که مرتبط با علاقه‌مندی شما هستند به شما پیشنهاد می‌دهد؛ اگر قصد تغییر نحوه فعالیت خود در اینستا را دارید و می‌خواهید الگوریتم‌های اینستاگرام در مدت زمان کمتری متوجه تغییر رفتار شما شوند این گزینه را انتخاب کنید.
    • Something else: اگر هیچ یک از موارد بالا دلیل حذف اکانت اینستاگرام شما نیست، این گزینه را که در زبان فارسی به معنای موارد دیگر است انتخاب کنید.

آموزش حذف کامل حساب کاربری اینستاگرام با لینک مستقیم

در این روش با استفاده از دستگاه هوشمند خود (گوشی‌های اندرویدی، آیفون یا کامپیوتر) وارد سایت اصلی اینستاگرام می‌شوید، برای این منظور بهتر است که از مرورگر کروم یا سافاری استفاده کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

مراحل حذف اینستاگرام با استفاده از سایت:

      • مرورگر دستگاه هوشمند خود را باز کنید.
      • وارد صفحه رسمی حذف اکانت اینستاگرام شوید.
      • از طریق مرورگر وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید تا صفحه زیر نشان داده شود.

حذف اکانت اینستاگرام

      • در مرحله بعدی باید دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را توضیح دهید (این اقدام در راستای ارتقای سطح کیفی اینستاگرام در نظر گرفته شده است).
      • در کادر مشخص شده مجددا پسورد اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید.
      • در پایان بر روی گزینه حذف حساب ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که حتی با استفاده از روش حذف دائم اکانت اینستاگرام، برای مدتی امکان بازیبابی اکانت وجود خواهد داشت تا اگر از تصمیم خود منصرف شدید، بتوانید اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید.

پاک کردن اینستا با استفاده از کامپیوتر:

پاک کردن اینستا با استفاده از کامپیوتر هم ساده و مشابه تلفن‌های همراه است، برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

      • مرورگر سیستم‌تان را باز کنید (ترجیحا کروم یا سافاری).
      • وارد این لینک شوید.
      • اطلاعات حساب کاربری خود را وارد و بر روی گزینه لاگ این (log in)  ضربه بزنید.
      • در مرحله بعدی باید دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را توضیح دهید.
      • مجددا پسورد خود را وارد کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

      • در نهایت بر روی گزینه حذف اکانت اینستاگرام ضربه بزنید.

دیلیت حساب کاربری اینستاگرام از درون اپلیکیشن اینستا:

در این روش به جای استفاده از مرورگر، با استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام اقدام به دلیت اکانت اینستاگرام می‌کنیم.

مراحل حذف دائم اکانت اینستاگرام بر روی موبایل:

      • ابتدا وارد بخش پروفایل شوید و در منوی تنظیمات، پنجره اکانت سنتر (Accounts center) را انتخاب کنید، در این بخش اطلاعات مربوط به حساب‌های شما به نمایش گذاشته می‌شود.

حذف اکانت اینستاگرام

      • در منوی بالا روی گزینه پرسنال دیتیل (Personal detail) ضربه بزنید تا صفحه زیر به نمایش گذاشته شود.

حذف اکانت اینستاگرام

 

      • در این صفحه گزینه سوم یعنی Account ownership and control را انتخاب کنید.، با انتخاب گزینه Deactivation or deletion رسما وارد صفحه پاک یا دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود می‌شوید

حذف اکانت اینستاگرام

 

      • بر روی گزینه دلیت اکانت ضربه بزنید و در ادامه اکانتی را که قصد حذف دائمی آن را دارید انتخاب کنید.

با استفاده از روش بالا اکانت اینستاگرام شما برای همیشه پاک خواهد شد و پس از پایان مدت زمان بازیابی، امکان دسترسی مجدد به اطلاعات آن وجود نخواهد داشت.

آموزش بازیابی حساب کاربری حذف شده اینستاگرام:

حدودا تا ۳۰ روز (براساس آخرین آپدیت اینستاگرام) می‌توانید نسبت به بازیابی حسابی که درخواست حذف آن را داده بودید اقدام کنید.

برای بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام کافی است:

      1. اینستاگرام را باز کنید و اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.
      2. در این مرحله پیامی مبنی بر اینکه درخواست حذف حساب خود را داده‌اید، همراه با تاریخی که داده‌های شما به طور کامل از سرورهای اینستاگرام پاک می‌شود مشاهده خواهید کرد.
      3. برای بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام تنها کافیست دکمه کیپ اکانت (Keep account) را فشار دهید.

آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام:

در این روش حساب کاربری شما به صورت موقت غیر فعال شده و تا زمانی که شما مجددا درخواست فعالسازی آن را صادر کنید، از دسترس دیگران خارج می‌شود.

توجه داشته باشبد که در این حالت هیچ اثری از پیج شما برای سایر کاربران وجود نخواهد داشت و تمامی پست‌ها و استوری‌هایتان از دسترس سایرین خارج می‌شود. پیج دی‌اکتیو  شده به instagrammer تغییر نام می‌دهد و مدتی بعد، دیگر اثری از آن پیج قبلی نخواهد بود.

مراحل دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام:

      • ابتدا وارد پروفایل خود شوید و از بخش تنظیمات، گزینه اکانت سنتر (Accounts center) را انتخاب کنید، در این بخش اطلاعات مربوط به حساب‌های شما مانند تصویر زیر به نمایش گذاشته می‌شود.

حذف اکانت اینستاگرام

      • در منوی بالا روی گزینه پرسنال دیتیل (Personal detail) ضربه بزنید تا صفحه زیر به نمایش گذاشته شود.

حذف اکانت اینستاگرام

 

 

      • در این صفحه گزینه سوم یعنی Account ownership and control را انتخاب کنید، با انتخاب گزینه Deactivation or deletion رسما وارد صفحه پاک یا دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود می‌شوید.

حذف اکانت اینستاگرام

 

 

      • بر روی گزینه اول یعنی Deactivation ضربه بزنید و در نهایت اکانتی را که قصد حذف موقت آن را دارید انتخاب کنید.

با استفاده از این روش پروفایل و اطلاعات اکانت شما به صورت مخفی در می‌آید و تا زمانی که مجددا وارد اکانت نشوید، اکانت غیر فعال خواهد ماند.

 

سوالات متدوال

آیا حذف اکانت اینستاگرام بدون پسورد امکان پذیر است؟

یکی از سوالاتی که معمولا کاربران از ما می‌پرسند این است که آیا می‌توان اکانتی را که رمز آن را فراموش کرده‌اند پاک کنند؟ در جواب باید به شما بگوییم که اگر اکانت مورد نظر را قبلا بر روی گوشی موبایل خود وارد کرده‌اید، با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام نیازی به پسورد برای حذف آن اکانت ندارید. اما اگر می‌خواهید با استفاده از مرورگر اکانت خود را حذف کنید، باید حتما پسورد اکانت را به یاد داشته باشید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را از روی شماره موبایل حذف کنیم؟

هنگام ساخت اکانت اینستاگرام به شما دو روش پشتیبانی(شماره موبایل یا جیمیل) پیشنهاد می‌شود، اگر برای پشتیبانی اکانت، گزینه شماره موبایل را انتخاب کرده‌اید و اکنون قصد تغییر آن را دارید، نگران نباشید، چرا که حذف اکانت اینستاگرام از روی شماره تلفن کاملا امکان پذیر است و تنها باید به هنگام وارد شدن به اکانت خود برای دیلیت اکانت به جای شماره موبایل، ایمیل خود را وارد کنید.

آیا با استفاده از گوشی همراه می‌شود اکانت اینستاگرام را برای همیشه پاک کرد؟

همانطور که در مطلب بالا مطالعه کردید هم با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام و هم با استفاده از سایت اینستا می‌توانید نسبت به حذف دائم و موقت اکانت اینستا خود اقدام نمایید.

چگونه متوجه حذف اکانت اینستاگرام دیگران شویم؟

زمانی که یک فرد از اینستاگرام دیلیت اکانت می‌کند نام کاربری از دسترس سایر افراد خارج می‌شود و شما دیگر نمی‌توانید اکانت آن کاربر را در قسمت جست و جو پبدا کنید. پس یکی از ساده‌ترین نشانه های فهمیدن کسی که اکانت خود را پاک کرده، این است که در این فضا به دنبال آن نام کاربری باشید. اگر نام کاربری و اکانت را پیدا کردید، هنوز دیلیت اکانت اتفاق نیفتاده و اگر هم نام کاربری یافت نشد یعنی اکانت مورد نظر یا حذف شده یا به طور موقت غیرفعال شده است.

تا چه زمانی می‌توانیم حساب کاربری اینستا را به حالت دی‌اکتیو در بیاوریم؟

محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد واگر بعد از یک هفته یا سه ماه یا یک سال دوباره وارد حسابتان وارد شوید، حساب شما به همان ترتیبی خواهد بود که آن را رها کرده‌اید.

در گجت نیوز بخوانید:
لایو با کلوز فرند، قابلیت جدید اینستاگرام خواهد بود پیکسل ورس – PixelVerse؛ بازی پولساز تلگرامی جدیدی که با پشتوانه قوی وارد شد + لینک عضویت به‌زودی اینستاگرام پر از تبلیغات اجباری و آزاردهنده می‌شود! قابلیت جدید اینستاگرام شما را از شر افراد مزاحم خلاص می‌کند الگوریتم اینستاگرام برای حمایت از پیج‌های کوچک تولیدکننده محتوای دسته اول، بروز می‌شود بیشترین فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ را کدام پیج ها دارند؟ راهنمای بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده در اینستاگرام

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*