تمام مشخصات فنی شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو

تمام مشخصات فنی شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو را اینجا بخوانید

تمام مشخصات فنی گوشی‌های شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو از جمله پردازنده، باتری، نمایشگر و دوربین‌هایشان به‌همراه قیمت سری Xiaomi 15 فاش شد.

گوشی‌های خانواده Xiaomi 15، اولین گوشی‌های هوشمندی خواهند بود که از چیپست جدید Snapdragon 8 Gen 4 شرکت کوالکام استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود در پاییز پیش رو رسماً معرفی شوند. با اینکه هنوز چندین ماه تا عرضه رسمی این دو دیوایس باقی مانده است، تاکنون شایعات زیادی در ارتباط با آن‌ها منتشر شده است و حالا در گزارشی جدید شاهد انتشار تمام مشخصات فنی شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو هستیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۳ با سامسونگ گلکسی آ ۲۵

مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵

گفته می‌شود شیائومی 15 با یک صفحه‌نمایش 6.36 اینچی 1.5K با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و روشنایی 1,400 نیت در حالت روشنایی بالا عرضه خواهد شد. این گوشی تا 16 گیگابایت رم LPDDR5X و تا 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 و یک باتری با ظرفیتی بین 4,800 تا 4,900 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سیمی 100 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات خواهد داشت.

بدنه گوشی شیائومی به‌لطف گواهینامه IP68 در برابر گردوغبار و آب مقاوم است. در قسمت پشتی، سه دوربین با رزولوشن 50 مگاپیکسل وجود دارد که شامل دوربین اصلی با سنسور OmniVision OV50H و دو دوربین فوق عریض و زوم ۳ برابری با سنسور Samsung ISOCELL JN1 می‌شوند. در حفره کوچک بالای نمایشگر گوشی نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی حضور خواهد داشت.

تمام مشخصات فنی شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو

شیائومی 15 پرو همان حفاظت در برابر گرد و غبار و آب، دوربین سلفی، حداکثر مقدار رم و حافظه ذخیره‌سازی را خواهد داشت؛ اما تفاوت‌هایی در مشخصات فنی شیائومی ۱۵ پرو وجود دارد. این گوشی با صفحه‌نمایش 6.73 اینچی 2K با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و روشنایی 1,400 نیت در حالت روشنایی بالا ارائه می‌شود. یک باتری 5,400 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 120 وات و شارژ بی‌سیم 80 وات نیز در زیر قاب آن قرار گرفته که به‌مراتب بزرگ‌تر از باتری نسخه معمولی است.

تفاوت‌هایی نیز در سیستم دوربین این دو دیده می‌شود. شیائومی برای دوربین اصلی این گوشی، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی OmniVision OV50N (به‌جای OV50H نسخه معمولی) را در نظر گرفته و دوربین فوق عریض آن هم از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی JN1 استفاده می‌کند. همچنین برای دوربین تله‌فوتو پریسکوپی آن که زوم اپتیکال ۳ برابری دارد، از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی نامشخص استفاده کرده است. ما در پست جداگانه‌ای به بررسی مشخصات دوربین شیائومی ۱۵ پرو پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

قیمت گوشی‌های Xiaomi 15

مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵ به کنار، قیمت آن‌ها نیز در این گزارش فاش شده است. گفته می‌شود نسخه معمولی با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی ۴،۵۹۹ یوان چین (حدود ۶۳۰ دلار) قیمت خواهد داشت و قیمت بالارده‌ترین مدل آن با ۱۶ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه تا ۵،۴۹۹ یوان (حدود ۷۵۶ دلار) افزایش پیدا می‌کند.

این درحالیست که قیمت شیائومی ۱۵ پرو از ۵،۲۹۹ تا ۵،۴۹۹ یوان چین (بین ۷۳۰ تا ۷۵۶ دلار) شروع می‌شود و حداکثر تا ۶،۴۹۹ یوان (۸۹۴ دلار) افزایش میابد.

پیشینه خبر:
شیائومی ۱۵، نخستین گوشی جهان با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ گوشی های شیائومی ۱۵، پرچمداران سامسونگ و اپل را خجالت زده خواهند کرد گوشی های سری شیائومی ۱۵ به پیشرفته‌ترین حسگر اثر انگشت جهان مجهز می‌شوند شیائومی ۱۵ و هر آنچه که تاکنون از گوشی پرچمدار آتی چینی‌ها می‌دانیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*