ویدیو تیزر جدید پیکاپ کیا تاسمان

جولان دادن پیکاپ کیا در بیابان را در ویدیو جدید تماشا کنید

فاصله زیادی تا معرفی رسمی Tasman، اولین پیکاپ کیا باقی نمانده است. پیش از این می‌توانید شاهد یک ویدیو جذاب از پیکاپ کیا تاسمان در ادامه باشید.

کیا طی سال‌های اخیر همواره در حال رشد بوده و انواع و اقسام خودروها را به سبد محصولات خود اضافه کرده است که خیلی از آن‌ها موفق شده‌اند با فروش مطلوب، جایی در بازار خودرو پیدا کنند. با وجود این، در این بین کمبود یک پیکاپ از سوی این خودروساز کره‌ای حس می‌شد که آن‌ها حتی بالاخره در راستای رفع این کمبود هم قدم برداشته‌اند. از چند وقت قبل در اخبار خودرو زمزمه‌های تاسمان (Tasman)، اولین پیکاپ کیا به گوش می‌رسد و بعد از انتشار اولین تصاویر از کیا تاسمان و نمایش آن با پوشش استتاری، حالا ویدیو کوتاه تازه‌ای از این پیکاپ رسماً منتشر شده است.

ویدیو جدید از پیکاپ کیا تاسمان

در این ویدیو جدید که کمتر از یک دقیقه است، کیا تاسمان در حال عبور از آب، یدک‌کشی و بالا رفتن از ارتفاع در بیابان به نمایش گذاشته می‌شود. البته این خودرو در این ویدیو هم کماکان پوشش استتاری دارد و نمی‌توان به‌صورت کامل جزئیات طراحی نمای بیرونی آن را مشاهده کرد. با این حال، طرفداران کیا می‌توانند منتظر انتشار یک مستند در روزهای آتی باشند که به فرایند توسعه اولین وانت کیا شامل بیش از 18 هزار دور تست در بیابان‌های استرالیا می‌پردازد.

کیا Tasman چه برای ارائه دارد؟

تاسمان به‌عنوان یک وانت سایز متوسط هدف از رقابت با خودروهایی جا افتاده در این کلاس نظیر تویوتا هایلوکسِ مشهور، ایسوزو دی-مکس، فورد رنجر و مزدا BT-50 دارد. جالب است که در آینده نه‌چندان دور امکان واردات این پیکاپ کره‌ای به بازار کشورمان فراهم شود. خصوصاً با توجه به واردات محصولات کیا از جمله کیا K5، کیا اسپورتیج کوشا خودرو و کیا سراتو 1.6 لیتری کوشا خودرو به ایران طی چند وقت اخیر، شاید بتوان به وقوع این اتفاق امیدوار بود.

ویدیو تیزر جدید پیکاپ کیا تاسمان

به نظر می‌رسد پیکاپ کیا مثل نسل دوم شاسی یلند موهاوی ساختار بدنه روی فریم دارد و در پیروی از سایر محصولات کیا و هیوندای مانند کیا سورنتو و هیوندای سانتافه، از موتور 2.2 لیتری 4 سیلندر CRDi بهره می‌برد. این موتور می‌تواند 199 اسب بخار قدرت و 441 نیوتن متر تولید کند. همچنین احتمال داده می‌شود یک نسخه قدرتمندتر از این ماشین روانه بازار شود که ممکن است به موتور بنزینی 3.5 لیتری V6 توئین توربو یا موتور دیزلی 3 لیتری V6 توربوشارژ مجهز باشد.

مشخص نیست که نسخه تمام برقی هم از این وانت کره‌ای عرضه خواهد شد یا خیر. با مشخص شدن تاریخ عرضه تویوتا هایلوکس برقی، بعید نیست که کیا برای این محصول جدید خود هم پیشرانه برقی در نظر بگیرد. البته در این بین، باید به بازارهای هدف این وانت توجه داشت که در آن‌ها شاید الکتریکی‌سازی در اولویت نباشد.

ویدیو تیزر جدید پیکاپ کیا تاسمان

کیا با پیکاپ تاسمان بازارهایی نظیر استرالیا و جنوب شرقی آسیا را هدف گرفته است، اما این احتمال وجود دارد که این خودرو را در اروپا هم عرضه کند. انتظار می‌رود این پیکاپ در نیمه دوم سال 2024 به‌صورت رسمی معرفی شود و در نیمه اول سال 2025 عرضه آن در مقیاس جهانی صورت بگیرد. البته کیا اول از آن برای بازار کره جنوبی رونمایی می‌کند و سپس آن را برای استرالیا و بازارهای دیگر به نمایش خواهد گذاشت.

در گجت نیوز بخوانید:
کیا EV5 به‌زودی در ایران + مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو اولین پیکاپ چری برای رقابت با تویوتا هایلوکس در راه است + عکس پیکاپ سوزوکی جیمنی به همراه مدل‌‌های برقی و هیبریدی در راه است از ۱۳۷ خودروساز چینی، تنها ۱۹ مورد از نابودی نجات پیدا خواهند کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*