بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴

بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ از نگاه موتورترند

رسانه خودرویی موتورترند همزمان با سومین دور از رویداد خاص انتخاب بهترین خودرو پرفورمنس سال، منتخبین این دوره در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

رویداد هیجان انگیز انتخاب بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴، با حضور ۲۱ خودرو مختلف در تاریخ ۱۲ جولای سال جاری میلادی در پیست چاک والا کالیفرنیا انجام گرفت. در این رویداد برجسته ابتدا برترین خودروهای پرفورمنس سال گرد یکدیگر جمع شدند و سپس بر اساس شش معیار اصلی و کاربردی شامل ارزش در برابر قیمت، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت، پرفورمنس و تعامل با راننده با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی منتخبین این دوره‌ و سپس اعلام بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

۲۱ خودرو حاضر در رویداد انتخاب بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ رسانه موتورترند

بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴

پس از آزمایش تمام این خودروها در پیست چاک‌والا، لیست شرکت‌کنندگان به گروه کوچک هفت‌تایی از فینالیست‌ها تقلیل داده شده. سپس در ادامه دوباره تست‌های رانندگی بر اساس شرایط مختلف از برگزیدگان اخذ شد در آخر نیز هیئت‌داوران پس از ساعت‌ها بحث و گفتگو، رأی‌گیری نهایی را انجام دادند تا یک خودرو به‌عنوان برنده انتخاب شود و کالیپر طلایی را از آن خود کند.

در این دوره ۲۱ خودرو خاص و دوست‌داشتنی از جمله آکورا اینتگرا تایپ S، بی ام‌ و M2، بی ام‌ و XM، شورلت کوروت E-Ray، فراری 296 GTB، فورد موستانگ دارک هورس، فورد رنجر رپتور، جی‌ ام‌ سی کانیون AR4X، جی‌ ام‌ سی سی‌یرا AT4X، هیوندای آیونیک N5، لامبورگینی هوراکان استراتو، لوتوس امیرا، لوسید ایر سافایر، مازراتی MC20 سی‌یلو، مزدا MX-5 میاتا RF کلاب، مک‌لارن 750S، مرسدس AMG GT63، پورشه 911 داکار، پورشه 911 GT3 RS، سوبارو BRZ TS و سوبارو WRX TR حضور داشتند.

اسامی فینالیست‌های رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۴ موتورترند

در نهایت از میان 21 شرکت کننده ذکر شده، 7 خودرو به عنوان فینالیست نهایی انتخاب و از میان آنها نیز یک گزینه عنوان بهترین خودرو پرفورمنس سال 2024 را کسب کرد.

1. آکورا اینتگرا تایپ S

بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ - آکورا اینتگرا تایپ S

هرچند ارتباط اینتگرا تایپ S با سیویک تایپ R غیرقابل‌انکار است اما هرچه بیشتر با آکورا رانندگی کنید تفاوت‌ها بیشتر آشکار می‌شود. اینتگرا سواری بسیار بهتری نسبت به سیویک دارد و در داخل بسیار ساکت‌تر است. این ماشین همچنین از تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به نسحه R بهره می‌برد و گستره وسیع‌تری بین تنظیمات آن وجود دارد؛ بنابراین، باید گفت تایپ S ارزش ۷ هزار دلار قیمت بیشتر نسبت به تایپ R را خواهد داشت.

2. هیوندای آیونیک N5

هیوندای آیونیک N5

آیونیک N5 یک محصول برقی منحصر به فرد از هیوندای است که با ویژگی‌هایی مثل پخش صدای مصنوعی موتور و حالت شبیه‌سازی تعویض دنده، بسیار شبیه یک خودروی بنزینی احساس می‌شود. زمانی که خودرو به ردلاین مصنوعی می‌رسد، تعویض دنده را احساس خواهید کرد. این ویژگی‌ها، آیونیک را به یک شبیه‌ساز رانندگی تبدیل کرده‌اند. آیونیک N5 با فرمان درگیر کننده، ترمزهای خستگی‌ناپذیر و شاسی پاسخگو، یک خودروی پرفورمنس چشمگیر است و بزرگ‌ترین مشکل آن صرفاً کاهش قابل‌توجه شعاع حرکتی نسبت به آیونیک ۵ معمولی است.

3. فورد موستانگ دارک هورس

فورد موستانگ دارک هورس

غیر از چند مورد جزئی مثل احساس سبک‌تر از حد انتظار فرمان، هیچ‌چیز مانع از حضور دارک هورس در بین فینالیست‌های رقابت امسال نشد. فورد به هدف خود برای ساخت نسخه ویژه پیست با توانایی‌هایی که هیچ موستانگ دیگری در تاریخ به آن دست پیدا نکرده رسیده و این تلاش شایسته شتایش است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های موستانگ دارک هورس، ترمزهای فوق‌العاده است که کوتاه‌ترین مسافت توقف از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در بین تمام خودروهای تولید آزمایشی موتورترند ثبت کرد.

4. پورشه 911 داکار

پورشه 911 داکار

911 داکار با وجود معایب اسمی از جمله نسبت قدرت به وزن ضعیف‌تر، لاستیک‌های بزرگ با چسبندگی کمتر، افزایش ارتفاع تعلیق و باربندی که اکثر خریداران از آن استفاده نخواهند کرد، باید کوپه بدتری نسبت به 911 کاررا GTS 4 باشد ولی بالعکس این خودرو این یکی از مفرح‌ترین و جذاب‌ترین محصولاتی است که تاکنون آزمایش شده است. 911 داکار خلوص و پرفورمنسی که همیشه در سری 911 دیده‌ایم را با شخصیت پر جنب و جوش و آماده رالی هاچبک‌های داغ و آفرودرها ترکیب کرده و روح و جلوه‌ای تازه به خودروهای اسپرت بخشیده است بخش جدیدی از خودروهای اسپرت را ایجاد کرده است.

5. پورشه 911 GT3 RS

911 GT3 RS

خودرو سوپر اسپرت و اسطوره‌ای پورشه 911 GT3 RS یکی از برترین محصولات کارخانه‌ای پورشه در تاریخ است؛ بنابراین، GT3 RS به‌راحتی می‌توانست برنده این رقابت باشد اما بیرون کشیدن تمام توانایی‌های این هیولا، به یک راننده حرفه‌ای نیاز دارد. به همین دلیل، این سؤال مطرح می‌شود برای کسانی که خیلی راننده باتجربه و توانمندی نیستند، آیا RS ارزش پرداخت هزینهٔ اضافی و قربانی کردن قابلیت‌های استفاده روزمره که در GT3 معمولی وجود دارد را خواهد داشت؟

6. فراری ۲۹۶ GTB

فراری ۲۹۶ GTB

فراری به دلایل مختلفی، فرمانروای تمام خودروهای پرفورمنس محسوب می‌شود. در تاریخ، فراری‌های بد زیادی نمی‌توان پیدا کرد حتی زمانی که این شرکت موتور کاملاً جدیدی مثل یک پیشرانه V6 پلاگین‌ هیبریدی را برای محصولات خود امتحان می‌کند. باید گفت فراری ۲۹۶ GTB به همان اندازه سوپر اسپرت‌های V8 فراری جذاب است و شگفت‌انگیز اینکه فراری این V6 هیبریدی را به‌گونه‌ای تنظیم کرده تا هیجانی در حد موتورهای V12 خود داشته باشد. این موتور بنزینی V6 تویین توربو شارژ با زاویه سیلندر 120 درجه، دقیقا 2996 سی سی حجم دارد و می‌تواند 654 اسب بخار قدرت تولید کند.

بی ام و M2، برنده عنوان بهترین خودرو پرفورمنس سال 2024

بی ام و M2

خودرو BMW M2 به عنوان برگزیده این رویداد انتخاب شده و بدون شک سزاوار کسب این عنوان در سال ۲۰۲۴ بوده است. این خودروی با پیشرانه شش سیلندر توئین توربو با قدرت 460 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور و درعین‌حال کم‌مصرف، گیربکس دستی استاندارد یا اتوماتیک 8 سرعته ارتقا یافته، فضای کافی برای چهار نفر و پرفورمنسی بی‌نظیر برای این سگمنت است. شتاب صفر تا صد این خودرو 3.8 ثانیه و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 12.4 لیتر اعلام شده است.

M2 در جریان این تست نه‌تنها در نسخه پایه از موستانگ فول آپشن بهتر عمل کرد بلکه نسبت به تمام شرکت‌کنندگان امسال از مزدا میاتا گرفته تا فراری ۲۹۶ نیم میلیون دلاری هم برتر بود. M2 روی پلت‌فرم CLAR ب‌ام‌و ساخته شده و تیم مهندسی M در توسعه این خودرو بر تجربیاتی که در M3 و M4 داشته تکیه کرده است.

بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ - بی ام و M2

M2 با قیمت پایه 64 هزار و 195 دلار، تقریباً به هر آپشن قابل‌تصوری به‌صورت استاندارد مجهز است و جایگزینی ارزان‌تر برای خودروهای متمرکزتر روی پیست مثل موستانگ دارک هورس و گزینه‌های موتور وسط کمتر کاربردی مثل کوروت و پورشه محسوب می‌شود. در مورد M2 باید با همان احترامی صحبت شود که در رابطه با مدل‌هایی مثل ب‌ام‌و ۲۰۰۲، نسل اول M3 یا M3 نسل E46 می‌شود. ب‌ام‌و در M2 تمام چیزهایی که علاقه‌مندان به رانندگی می‌خواهند را ارائه کرده است. شایان ذکر است نسخه بررسی شده در این تست قیمتی معادل با 76 هزار و 145 دلار داشته است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
اینها قدرتمندترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند با سریعترین خودروهای V12 تاریخ آشنا شوید ابر خودرو برقی مک مورتری Spéirling یک موشک زمین به زمین با شتاب 1.4 ثانیه‌ای است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*