پرفروش ترین خودروهای ایران در سال ۱۴۰۲

پرفروش ترین خودروهای ایران در سال 1402

پرفروش ترین خودروهای بازار ایران در سال 1402 رسماً مشخص شدند. در ادامه ببینید کدام ماشین های داخلی بیشترین فروش را در سال قبل تجربه کرده‌اند.

به‌تازگی آمار تولید خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲ به‌صورت رسمی در دسترس قرار گرفت و به واسطه همین، پرفروش ترین خودروهای ایران در سال گذشته مشخص شدند. اگر دنبال‌کننده اخبار خودرو داخلی هستید، در ادامه حتماً لیست پرفروش ترین ماشین های کشور در سال 1402 را مشاهده کنید.

لیست پرفروش ترین خودروهای بازار ایران در سال 1402

پرفروش ترین خودروهای ایران در سال ۱۴۰۲

جایگاهنام خودرومیزان فروشدرصد رشد
۱کوییک۱۹۳ هزار و ۶۹۵ دستگاه۹- درصد
۲پژو پارس۱۳۷ هزار و ۷۴۴ دستگاه۳۰- درصد
۳پژو ۲۰۷۱۳۱ هزار و ۴۸۴ دستگاه۳- درصد (نسبت به کل فروش ۲۰۶ و ۲۰۷)
۴ساینا۱۱۶ هزار و ۴۰۷ دستگاه۱۵+ درصد
۵دنا۸۷ هزار و ۸۹ دستگاه۴+ درصد
۶سورن۶۳ هزار و ۳۷۸ دستگاه۲۱+ درصد
۷سایپا ۱۵۱۵۹ هزار و ۹۸۸ دستگاه۳۷+ درصد
۸شاهین۵۰ هزار و ۷۱۳ دستگاه۴۷+ درصد
۹تارا۴۹ هزار و ۸۴۰ دستگاه۸۲+ درصد
۱۰وانت نیسان۴۸ هزار و ۱۶۵ دستگاه۸.۲+ درصد

پرفروش ترین خودرو ایران در سال 1402 به سایپا تعلق دارد. کوییک هاچ بک پرفروش جدید سایپا است که بعد از تیبا 2 وارد بازار شد و حالا از آنجا که بین ارزان‌ترین خودروهای صفر کیلومتر موجود جا دارد، با تقاضا زیادی از سوی خیلی از خودروسواران ایرانی مواجه است. این خودروساز داخلی در پی استقبال عموم، تیپ‌های مختلفی را از کوییک روانه بازار کرده و حتی سایپا اطلس را عرضه کرده است که هرچند ادعا می‌کند خودرو مستقلی است، در واقعیت باید آن را نسخه فیس لیفت به‌رزورسانی شده کوییک در نظر گرفت. اطلس در مقطع کنونی در تیپ G دنده‌ای در دسترس قرار دارد، ولی سایپا اطلس آپشنال هم در راه است.

سایپا در سالی که گذشت موفق به تولید 193 هزار و 695 دستگاه از تیپ‌های مختلف کوییک شد. با این رقم، سایپا 9 درصد نسبت به حجم 213 هزار و 902 دستگاهی تولید کوییک در سال 1401 افت تجربه کرد، ولی همین میزان به قدری کافی بود که کوییک را در صدر لیست پرفروش ترین خودروهای ایران در سال 1402 قرار بدهد. باید منتظر ماند و دید که اطلس، هاچ بک دیگر خود سایپا در سال 1403 چه تاثیری روی عملکرد کوییک خواهد گذاشت. امروزه بحث مقایسه اطلس و کوییک داغ است؛ به‌خصوص چون اطلس عملاً نسخه جدید کوییک بر شمرده می‌شود و از لحاظ قیمت تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد.

پژو پارس، سدان پرطرفدار ایران خودرو که از اواخر دهه 70 در خط تولید قرار داشت، بالاخره انتهای خرداد ماه گذشته به پایان راه خود رسید. با این حال، این خودرو با فروش چشمگیر از بازار خودرو ایران خداحافظی کرد. ایران خودرو طی سال 1402 مجموعاً 137 هزار و 744 دستگاه از پژو پارس تولید کرد که هرچند افتی 30 درصدی در مقایسه با فروش 197 هزار و 283 دستگاهی در سال 1401 به حساب می‌آید، همچنان رقم بالایی است. با این میزان فروش پژو پارس در جایگاه دوم پرفروش ترین خودروهای ایران در سال 1402 جا گرفته است.

سومین جایگاه لیست پرفروش ترین خودروهای ایران در سال 1402 را پژو 207، هاچ بک محبوب ایران خودرو به خود اختصاص داده است. ایران خودرو با افت 3 درصدی نسبت به کل حجم تولید 206 و 207 در سال 1401، در سال قبل 131 هزار و 484 دستگاه از این خودرو تولید کرد. با توجه به این آمار و ارقام، این هاچ بک که نقش جایگزین 206 را بر عهده دارد، عملکرد امیدوارکننده‌ای از خود نشان داده است.

در گجت نیوز بخوانید:
همزمان با وعده واردات خودرو کارکرده، قیمت شاهین و ریرا میلیاردی شد ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نشده؛ واردات خودروهای برقی و هیبریدی با سرعت در حال انجام است شرایط فروش اکستریم VX ، لوکسترین خودرو مونتاژ ایران واردات خودروهای دست دوم برای همه آزاد شد؛ پوست موز دولت سیزدهم زیر پای پزشکیان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*