بررسی تبلت وان پلاس پد 2

بررسی تبلت وان پلاس پد 2؛ قوی ترین تبلت اندرویدی سال 2024 اینجاست

اینجا به بررسی قدرتمندترین تبلت اندرویدی، وان پلاس پد 2 – OnePlus Pad 2 می‌پردازیم. آیا این دستگاه واقعا بهترین تبلت اندرویدی سال 2024 است؟

در گذشته تنها دو دسته انتخاب پیش روی افرادی بود که قصد خرید تبلت‌های اندرویدی داشتند. دسته اول تبلت‌های قدرتمند و بسیار گرانقیمت بودند؛ درحالیکه دسته دوم تبلت‌های اقتصادی و ضعیف را در بر می‌گرفت. در این بین اما سال گذشته وان پلاس موفق شد با معرفی تبلت OnePlus Pad مشخصات فنی قدرتمند را با قیمتی بسیار مناسب به علاقمندان ارائه کند و به دستاورد مهمی برسد.

به‌دنبال موفقیت نسل اول، وان پلاس امسال تصمیم گرفت نسل دوم آن را نیز به بازار عرضه کند. این تبلت، وان پلاس پد 2 نام دارد و امروز سعی داریم در گجت نیوز به بررسی آن بپردازیم.

این تبلت در بخش مشخصات و قابلیت‌های فنی پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود داشته؛ اما با توجه به ثابت ماندن قیمت در برخی بخش‌ها نیز با عقب‌گردهایی در آن روبرو هستیم. آیا نسل دوم تبلت دوست‌داشتنی OnePlus Pad نیز قادر است به همان موفقیت نسل اول برسد؟

بررسی تبلت وان پلاس پد 2؛ از صفحه نمایش تا مشخصات نرم افزاری

در اینجا بررسی تبلت محبوب OnePlus Pad 2 را در بخش‌های مختلفی ارائه کرده و مشخصاتی مثل صفحه نمایش، سخت افزار، عملکرد فنی، باتری، کیفیت صوتی و دوربین آن را مورد موشکافی قرار خواهیم داد.

فهرست مطالب

طراحی ظاهری وان پلاس پد 2

به‌جز تراشه که مهم‌ترین پیشرفت وان پلاس پد 2 نسبت به نسل قبل به شمار می‌رود، کمپانی OnePlus در طراحی بخش‌های مختلف تبلت جدیدش اندکی محافظه‌کار عمل کرده است. نسبت صفحه نمایش این تبلت همچنان 7:5 است که برای کاربری‌های مختلف عالی‌ست. از سوی دیگر طول و عرض این دستگاه نیز هریک به میزان 10 میلیمتر بزرگتر شده و وزن کلی دستگاه را حدود 30 گرم افزایش داده است.

طراحی ظاهری OnePlus Pad 2

در عین حال، رنگ سبز جذاب نسل گذشته (Halo Green) جای خود را به یک رنگ خاکستری نه‌چندان جذاب (Nimbus Grey) داده که علیرغم ثابت ماندن سایر بخش‌های طراحی فیزیکی مثل ماژول دایره‌ای دوربین، باعث افت جذابیت بصری نسل دوم شده است.

اگر دستگاه را به‌صورت افقی در دست بگیرید، کلید پاور در سمت چپ قرار داشته و دکمه‌های تنظیم صدا در بالا قرار خواهند داشت. کلید Power این تبلت البته بر خلاف بسیاری محصولات دیگر فاقد حسگر اثر انگشت است؛ اما تشخیص چهره دستگاه عملکردی عالی داشته و تا حد زیادی نیاز به احراز هویت از طریق اثر انگشت را از بین می‌برد.

صفحه نمایش OnePlus Pad 2؛ باکیفیت و اقتصادی

تبلت وان پلاس پد 2 از یک صفحه نمایش با رزولوشن 3000 در 2120 پیکسل استفاده کرده و چگالی اندکی بالاتر از نسل قبل ارائه می‌دهد. نسبت 7:5 این صفحه نمایش که مشابه نسل قبل است نیز شاید در ابتدا اندکی عجیب به نظر برسد؛ اما اگر به آن عادت کنید بسیار کاربردی خواهد بود.

بررسی تبلت وان پلاس پد 2

پانل صفحه نمایش تبلت پرچمدار وان پلاس البته ال سی دی است و در برابر پانل ال ای دی پرچمداران چندان خیره‌کننده نیست؛ اما ارائه شش سطح نرخ رفرش از 30 تا 144 هرتز باعث شده که نواقص آن کمتر به چشم بیاید و شاهد عملکردی عالی در نمایش محتوا باشیم. پانل LCD طبیعتا با هدف پایین نگه داشتن قیمت این دستگاه در آن تعبیه شده و مسلما قادر نیست در نمایش عمق رنگ‌های تیره با مدل‌های ال ای دی رقابت کند. با این وجود تولید رنگی عالی این پانل‌ها تا حد زیادی به جذابیت آن کمک کرده است.

ضخامت و کیفیت صدا؛ باریک و بلند

با توجه به این که یکی از مهم‌ترین کاربردهای تبلت‌ها تماشای محتوای ویدیویی است، کیفیت صدای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. اسپیکرهای به کار رفته در وان پلاس پد 2 خوشبختانه نه تنها صدای بلندی دارند، بلکه محدوده گسترده‌ای از فرکانس‌ها را نیز پشتیبانی کرده و صدای شفافی به گوشتان می‌رسانند. البته نباید انتظار باس‌های چندان کوبنده‌ای از این تبلت داشته باشید؛ اما فرکانس‌های پایین و متوسط به‌طور کلی به‌خوبی توسط این دستگاه پخش می‌شوند.

اسپیکر OnePlus Pad 2

البته اگر به تماشای فیلم با هدفون عادت دارید باید بدانید که OnePlus Pad 2 فاقد درگاه 3.5 میلیمتری هدفون است و چاره‌ای جز استفاده از هدفون‌های بیسیم نخواهید داشت.

بررسی تبلت وان پلاس پد 2

اوج شگفتی در این تبلت البته زمانی رخ می‌دهد که متوجه شوید علیرغم این ظرفیت باتری و توانایی‌های صوتی، وان پلاس پد 2 ضخامتی تنها 6.49 میلیمتری دارد. این مساله البته در اکثر محصولات چینی قابل مشاهده است؛ زیرا گوشی‌سازان این کشور مهارت زیادی در جا دادن قطعات مختلف در بدنه‌ای باریک و سبک دارند. برای مقایسه بد نیست بدانید که ضخامت تبلت جدید پیکسل حدود 1.5 میلیمتر ضخیم‌تر از وان پلاس پد 2 است. همین مساله تبلت OnePlus را بسیار خوش‌دست‌تر خواهد کرد.

قابلیت‌های نرم افزاری وان پلاس پد 2

در بخش نرم افزاری می‌توان انتظار یک تجربه بی‌آلایش و تمیز اندروید را از وان پلاس پد 2 داشت که به‌واسطه بهینه‌سازی‌ها و قابلیت‌های جدید کمپانی OnePlus بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. گل سرسبد قابلیت‌های این تبلت «Open Canvas» است که پیش‌تر در گوشی تاشو وان پلاس اوپن نیز تعبیه شده بود و هنوز هیچ گوشی‌سازی نتوانسته قابلیت مالتی تسکینگ بهتری به کاربران ارائه کند.

رابط کاربری OnePlus Pad 2

به کمک Open Canvas می‌توانید حداکثر سه اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کنید. با این حال نحوه نمایش این سه پنجره بر خلاف دیگر دستگاه‌های اندرویدی که صفحه را به سه قسمت تقسیم می‌کنند، گزینه‌های متعددی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کنار امکان نمایش هر سه اپلیکیشن در کنار یکدیگر کاربران همچنین می‌توانند یک یا دو تا از آن‌ها را به نوارهایی باریک در پایین صفحه انتقال دهند تا با یک ضربه بتوان آن‌ها را روی صفحه نمایش داد.

بررسی تبلت وان پلاس پد 2

همین یک قابلیت به‌حدی جذاب است که می‌تواند به‌تنهایی عنوان کاربردی‌ترین رابط کاربری تبلت‌های اندرویدی را از آن وان پلاس پد 2 کند.

عملکرد فنی و شارژدهی OnePlus Pad 2

ظرفیت باتری وان پلاس پد 2 نسبت به سال گذشته دست‌نخورده باقی مانده است. بنابراین همچنان شاهد حضور یک باتری 9510 میلی آمپر ساعتی در این تبلت هستیم که با شارژ سریع 67 واتی SuperVOOC شارژ می‌شود. باتری این دستگاه قادر است طی فقط ده دقیقه 24 درصد از شارژ باتری خود را بازیابی کند و ظرف سی دقیقه از صفر به 64 درصد برسد. از طرف دیگر، شارژ کامل آن نیز تنها به یک ساعت و 21 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

تحت استفاده سنگین، تبلت وان پلاس پد 2 قادر است به‌سختی یک روز کامل را شارژدهی داشته باشد. با این وجود تحت استفاده معمولی (تماشای ویدیو، وب‌گردی یا تایپ) می‌توانید انتظار داشته باشید در پایان روز حدود 20 درصد از شارژ آن باقی مانده باشد. بنابراین می‌توان عملکرد باتری OnePlus Pad 2 را نیز امیدوارکننده و قابل قبول دانست. وان پلاس همچنین آداپتور شارژ دستگاه را نیز در داخل جعبه تعبیه کرده است. بنابراین نیازی نیست نگران خرید جداگانه آن باشید.

عملکرد فنی تبلت OnePlus

در بخش عملکرد فنی و توان پردازشی نیز استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام که پرچمدار حال حاضر محصولات آن به شمار می‌رود، در کنار 12 گیگ رم باعث شده که جای هیچ حرف و حدیثی در عملکرد تبلت OnePlus باقی نماند. به این ترتیب هیولای جدید چینی قادر است بازی‌های سنگین و پرجزئیاتی مثل Call of Duty Mobile یا Genshin Impact را روی تنظیمات پیش‌فرض با بهترین کیفیت اجرا کند.

وان پلاس پد 2 همچنین در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ نیز امتیازات 936 و 4518 را کسب کرده که عالی است. با این وجود حتی اگر این اعداد نیز قادر به جلب رضایت شما نیستند، می‌توانید با فعال کردن مد عملکرد بالا (High Performance) در این دستگاه، امتیازات تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ در آن را به 1282 و 4825 برسانید.

دوربین وان پلاس پد 2؛ متوسط اما کارآمد

همانند تمامی تبلت‌های بازار، وان پلاس پد 2 نیز از دو دوربین (یکی در جلو و یکی در پشت) بهره می‌برد.

بررسی تبلت وان پلاس پد 2

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این دستگاه برای تماس‌های ویدیویی و فیس آنلاک به کار رفته و عملکردی متوسط و قابل قبول دارد. از سوی دیگر دوربین پشت نیز علیرغم این که به هیچ وجه بد نیست، اما هرگز قابل قیاس به دوربین گوشی‌های موبایل، حتی محصولات میانرده و اقتصادی، نخواهد بود.

نمونه تصویر OnePlus Pad 2

نمونه تصویر دوربین پشت وان پلاس پد 2

بنابراین اگر قصد جمع‌بندی سیستم دوربین وان پلاس پد 2 را داشته باشیم باید به این نکته اشاره کنیم که هرچند احتمالا کسی تبلت را برای قابلیت‌های دوربین نمی‌خرد، اما حتی در صورت لزوم به عکسبرداری فوری از یک سند یا منظره نیز احتمالا باید روی دوربین گوشی موبایلتان حساب کنید تا تبلت پرچمدار وان پلاس!

جمع‌بندی؛ قاتل تبلت‌های پرچمدار اندرویدی سال 2024 اینجاست

قیمت تبلت جدید وان پلاس حدود 550 دلار است. با این وجود سه اکسسوری جذاب نیز در کنار آن به بازار عرضه شده‌اند که هریک قادرند کاربری آن را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهند. این سه وسیله جانبی عبارتند از «کیبورد هوشمند»، «قلم استایلوس» و «قاب و نگهدارنده Folio» که به‌ترتیب با قیمت‌های 150 دلار، 100 دلار و 40 دلار قابل خرید هستند.

بررسی تبلت وان پلاس پد 2

در پایان بررسی تبلت وان پلاس پد 2 بار دیگر باید به قدرت سخت افزاری فوق‌العاده این تبلت اشاره کرد که عملکردی بسیار قدرتمند، سریع و روان را برای انواع کاربری‌ها به همراه داشته و تجربه‌ای منحصربفرد ارائه می‌کند. در عین حال وان پلاس برای پایین نگه داشتن قیمت ناچار به چشم‌پوشی از برخی جنبه‌های تبلت جدیدش مثل صفحه نمایش، دوربین و طراحی بصری شده که باعث می‌شوند نتوان این دستگاه را به‌طور کامل در دسته پرچمداران قرار داد.

بنابراین اگر به دنبال یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های اندرویدی می‌گردید؛ اما قصد ندارید هزینه‌ای بالای هزار دلاری برای خرید آن بپردازید احتمالا OnePlus Pad 2 بهترین گزینه‌ای‌ست که می‌توانید پیدا کنید. این دستگاه با عملکرد فنی عالی خود می‌تواند تضمین‌دهنده ارائه بهترین کاربری طی سال‌های آینده برایتان باشد.

وان پلاس پد 2
نقاط قوتنقاط ضعف
  • تراشه قدرتمند
  • ارزش خرید بسیار بالا
  • اسپیکرهای باکیفیت
  • طراحی نرم افزاری و مالتی تسکینگ فوق‌العاده
  • طراحی سخت افزاری کسل‌کننده
  • صفحه نمایش متوسط
  • دوربین‌های کاملا متوسط
در گجت نیوز بخوانید:
بهترین تبلت های اندرویدی سال ۲۰۲۴ بهترین تبلت های مناسب گیمینگ که هم‌اکنون می‌توانید خریداری کنید بررسی وان پلاس نورد 4؛ قهرمان میان رده های 5G سال 2024 با تکنولوژی انقلابی وان پلاس دیگر لازم نیست نگران شارژ باتری گوشی خود باشید!

 

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*