پربازدیدترین وب سایت های جهان در سال 2024

اینها پربازدیدترین وب سایت های جهان در سال 2024 هستند

برای آشنایی با فهرست پربازدیدترین وب سایت های جهان در سال 2024 ادامه مطلب را از دست ندهید. کدام سایت‌ها بیشترین مخاطب را دارند؟

شکی نیست که گوگل بزرگترین وب سایت در سراسر جهان است و ترافیک زیادی هر روز روانه آن می‌شود. تقریبا 18.32 درصد از ترافیک وب جهانی در دست گوگل بوده و روزانه نزدیک به 8.5 میلیارد جستجو می‌شود. در مطلب پیش رو با آمار و ارقامی سروکار داریم که مربوط به پربازدیدترین وب سایت‌های جهان در سال 2024 هستند.

فهرست پربازدیدترین وب سایت های جهان در سال 2024

آمار جهانی نشان می‌دهد که 5.4 میلیارد نفر از ساکنان کره زمین به طور منظم از گوگل استفاده می‌کنند. (تقریبا 67.1 درصد) اگر خودمان را به عنوان یک جزء کوچک در نظر بگیریم، می‌بینیم که اطرافیان ما به طور مکرر با اینترنت و فضای آنلاین سروکار دارند و گشت و گذار در فضای اینترنت تبدیل به یک سرگرمی شده است.

گوگل که بزرگترین وب سایت جهان در سراسر دنیا است، رابطه مستقیم و تنگاتنگی با اینترنت دارد و عده بسیاری از مردم این دو اصطلاح را با یکدیگر مشترک می‌دانند حال آنکه این طور نیست. شرکت گوگل به حدی روی بازارهای مختلف تسلط و حاکمیت دارد که وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفت یک شکایت ضدانحصاری برایش در دادگاه تنظیم کند.

پربازدیدترین وب سایت های جهان در سال 2024

بر اساس شکایت فوق، گوگل از روش‌های ضدرقابتی و انحصاری بهره می‌گیرد تا بتواند رقبای خود را از میدان بیرون کند. پس از گوگل دومین وب سایت پربازدید جهان، یوتیوب است. این پلتفرم که مثل گوگل متعلق به آلفابت است، 6.96 درصد از بازار اینترنت سهم دارد و جایگاه دوم فهرست پربازدیدترین وب سایت‌های جهان را تصاحب کرده است.

همچنین از میان 15 وب سایت پربازدید جهان، 11 شرکت متعلق به کشور آمریکا هستند. دو وب سایت چینی بایدو و تیک تاک در این فهرست به چشم می‌خورند که در مجموع سهمشان از بازار اینترنت جهانی 1.49 درصد است. علاوه بر این یاندکس از روسیه و ایکس ویدیوز از جمهوری چک در این فهرست قابل توجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مصرف برق گوگل و مایکروسافت از ۱۰۰ کشور دنیا هم بیشتر است

وب سایت‌هایی که بیشترین بازدید را دارند

پربازدیدترین وب سایت های جهان در سال 2024

همان‌طور که انتظار می‌رود، پلتفرم‌های تعاملی و رسانه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، واتساپ و یوتیوب همگی جزو 15 وب سایت برتر جهان از نظر حجم ترافیک هستند. تنها وب سایت غیرتجاری که در این فهرست آمار ترافیک بالایی به خود اختصاص داده، ویکی پدیا است.

از دیگر وب سایت‌های جالب توجهی که در این فهرست می‌توان به آن اشاره کرد، چت جی پی تی است. حضور این وب سایت در جمع 15 سایت برتر و پربازدید نشان دهنده میزان محبوبیت و گسترش روزافزون هوش مصنوعی در جهان است. سوالی که مطرح می‌شود این است: آیا در آینده سایر وب سایت‌های مرتبط با هوش مصنوعی به این فهرست راه خواهند یافت؟

همچنین بخوانید:
بارگذاری نتایج گوگل دوباره به حالت صفحه‌بندی بازگشت گوگل رسما به شکست بزرگ خود اعتراف کرد بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل اتفاق افتاد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*