گواهینامه رانندگی برای ثبت نام خودرو

از این پس برای ثبت نام خودرو در ایران نیازی به گواهینامه رانندگی نیست

بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری دیگر نیازی به گواهینامه رانندگی برای ثبت نام خودرو نیست. تکلیف سایر شروط خودروسازان برای متقاضیان چه می‌شود؟

یکی از شروط مهم برای ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه، داشتن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان بود. الزامی بودن چنین شرطی باعث می‌شد بسیاری از خریداران با چالش مواجه شوند و نتوانند در طرح‌های پیش رو ثبت نام کنند. البته چنین شرطی در راستای توزیع عدالت شرکت کنندگان بود ولی دیوان عدالت اداری وجود آن را غیرضروری اعلام کرد.

گواهینامه رانندگی برای ثبت نام خودرو الزامی نیست

مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرده از این به بعد نیازی به داشتن گواهینامه برای خرید خودرو از کارخانه نیست و همه افراد جامعه می‌توانند در طرح‌های خودروسازان ثبت نام کنند. یدالله اسمعیلی همچنین تعیین اینکه گواهینامه برای ثبت نام خودرو الزامی باشد یا خیر را از صلاحیت شورای رقابت خارج دانست.

گواهینامه رانندگی برای ثبت نام خودرو

متاسفانه تا قبل از این بسیاری از متقاضیان به صرف نداشتن گواهینامه قادر به ثبت نام و خرید خودرو نبودند و خیلی‌ها به خاطر وجود این شرط صدمه دیدند. از سال 97 به بعد و درست زمانی که بازار خودرو آشفته و نوسانی شد، شورای رقابت تصمیم گرفت محدودیت‌هایی برای خرید خودرو اعمال کند که یک مورد آن درج شرط الزامی بودن گواهینامه هنگام ثبت نام خودرو بود.

دیوان عدالت اداری پس از خارج شدن بازار از بحران‌های پیشین و آرامش نسبی حاکم بر صنعت خودرو، تصمیم گرفته به این موضوع ورود کند و نتیجه‌اش حذف شرط فوق بوده است. بدیهی است اگر همچنان خریداران برای ثبت نام خودرو شور و اشتیاق قبلا را داشتند و صف‌ها مملو از متقاضی بود، دیوان عدالت اداری دست به چنین کاری نمی‌زد.

با این حال هنوز شرط‌های دیگری برای متقاضیان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به داشتن 18 سال تمام هنگام ثبت نام، تحویل نگرفتن خودرو طی 48 ماه گذشته و خرید نکردن خودرو از خودروسازان خصوصی طی 24 ماه گذشته اشاره کرد. به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو، برداشته شدن شرط گواهینامه می‌تواند روی قیمت خودرو تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید:
سدان برقی استلاتو S9 معرفی شد؛ شاخ و شانه هوآوی برای مرسدس بنز نسخه جدید KMC J7 کرمان موتور با دو آپشن کاربردی به روزرسانی شد نیسان جی تی آر، خودرو افسانه‌ای ژاپنی‌ها با تغییرات اساسی به بازار بر می‌گردد + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*