پایان کار NFT

آماری ترسناک که نشان می‌دهد NFT به پایان کار خود رسیده است

کلکسیون‌های ان اف تی در معرض خطری جدی قرار گرفته‌اند. آمار ترسناک بازار ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد که پایان کار NFT فرا رسیده است.

سال‌هاست که مفهوم NFT یا توکن غیرقابل تعویض بین اهالی بازار دارایی‌های دیجیتال جا افتاده و تبدیل به سرگرمی جذابی برای کلکسیونرهای ارز دیجیتال شده است. منظور از ان اف تی، دارایی‌های بی‌همتا و منحصربه‌فردی است که ارزش آن‌ها را افراد تعیین می‌کنند.

برای درک بهتر توکن غیرقابل تعویض (Non-Fungible Token) به یاد داشته باشید که هر واحد ان اف تی، مشابه اثر انگشت انسان بوده که برای او منحصربه‌فرد است. توکن‌های قابل تعویض را می‌توان با یکدیگر جابه‌جا کرد، بدون آن که ارزششان کم یا زیاد شود اما داستان NFT طور دیگری است.

پایان کار NFT فرا رسیده

یک واحد اتریوم، چه در دست شما باشد یا دوست شما، ارزش یکسانی دارد و فرضا با قیمت 2500 دلار معامله می‌شود. اما یک اثر نقاشی که خالق آن شما هستید با اثر نقاشی که دوست شما کشیده، ارزش یکسانی برای افراد ندارند. گاهی اوقات برخی از کلکسیونرها حاضرند برای یک ان اف تی، میلیون‌ها دلار پول بپردازند که مصداق بارز چنین خریدی را چند سال قبل دیدیم.

پایان کار NFT

به گزارش برخی منابع در دنیای کریپتو، از ارزش بیش از 96 درصد توکن‌های غیرقابل تعویض بازار کاسته شده است. سال 2022 را باید دوران طلایی NFT نامگذاری کنیم چرا که احساسات بازار نسبت به این آثار دیجیتالی مثبت شد و معامله آن‌ها رونق گرفت. به اعتقاد کارشناسانی که 5000 کلکسیون ان اف تی و تراکنش را مورد بررسی قرار داده‌اند، سود سرمایه گذاران این حوزه کاهش یافته و ارزش کلکسیون‌ها کم شده است.

براساس این گزارش، 43 درصد از سرمایه‌گذاران حوزه ان‌اف‌تی‌ها، از منطقه سود به ضرر وارد شده و میانگین ضرر آن‌ها، 44.5 درصد است. البته روند نزولی توکن‌های بی‌همتا از سال گذشته و همزمان با کاهش ارزش یک سوم دارایی‌ها، آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است.

پایان کار NFT

 

بیشتر بخوانید:

دارایی های دیجیتالی تلگرام در بازار رمزارزها چقدر است؟

کلکسیون‌های برتر بازار ان اف تی

پربازده ترین کلکسیون بازار دارایی‌های دیجیتال، آزوکی است که دارندگان آن نزدیک به 2.3 برابر رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند. از جمله دلایلی که باعث رونق و رشد بی‌نظیر این کلکسیون شده می‌توان به کامیونیتی فعال و روش‌های بازاریابی مناسب اشاره کرد.

به تازگی یکی از منابع خبری اعلام کرد که کلکسیون آزوکی توانسته با ثبت فروش 1.13 میلیون دلاری، رکورد بازار ان‌اف‌تی‌ها را جابه‌جا کند. جمع کل فروشی که آزوکی تا به امروز داشته، 1.12 میلیارد دلار است و پس از این کلکسیون می‌توان به طلایه‌دارانی همچون کریپتوپانکس و باشگاه قایق سواری میمون‌های کسب اشاره کرد.

پایان کار NFT

علیرغم سه کلکسیون برتر فوق، یکی از رقبای سرسخت، موفق نشده سود خوبی کسب کند و شکست سنگینی در ماه قبل خورده است. به گفته برخی منابع، بیش از 97 درصد ارزش دارایی‌های غیرقابل تعویض pudgy penguins کاهش یافته است. مجموع عوامل بالا نشان می‌دهند که کلکسیون‌های حوزه NFT مثل سابق طرفدار و علاقه‌مند ندارد و از دوران اوج و محبوبیت خود، فاصله زیادی گرفته است.

هشدار سرمایه گذاری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید ان اف‌ تی، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
چشم انداز بلندمدت بیبی دوج کوین؛ پیش‌بینی قیمت Babydoge Coin تا سال 2050 معرفی ۵ ارز دیجیتال آماده صعود در شهریور ۱۴۰۳ پیش‌بینی حرکت بزرگ بعدی بیت کوین؛ رالی صعودی یا بازار خرسی؟ ۳ ارز دیجیتال آینده‌دار که به زودی رشد خواهند کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*