چانگان UNI-Z

کراس اوور چینی چانگان UNI-Z با نام اوشان به بازار ایران می‌آید

کراس اوور پلاگین هیبرید و پرآپشن چانگان UNI-Z از زیر برند اوشان این شرکت، توسط یکی از شرکت‌های واردکننده در ایران عرضه خواهد شد.

گروه خودروسازی چانگان (Changan)، سابقا با عرضه محصولات مختلفی از جمله چانگان CS35 مونتاژی، و همچنین برخی محصولات به‌روزتر مانند چانگان CS55 پلاس، به‌عنوان یک برند شناخته شده در بازار کشورمان محسوب می‌شود. طبق آخرین اخبار خودرو، یک شرکت واردکننده قصد دارد تا در آینده نزدیک کراس اوورهای زیربرند چانگان با نام اوشان را به بازار ایران عرضه کند.

بر همین اساس قرار است تا خودرو زیبا و پر آپشن چانگان UNI-Z که نسخه به‌روزرسانی شده اوشان Z6 است، با نام اوشان UNI-Z در کشورمان عرضه شود. در ادامه با معرفی مشخصات این خودرو همراه ما باشید.

معرفی چانگان UNI-Z؛ محصول آینده بازار ایران با قیمتی رقابتی

چانگان UNI-Z

نسل جدید کراس اوور میان‌سایز پلاگین هیبرید چانگان UNI-Z به تازگی در کشور چین رونمایی شده و توانسته با توجه به قیمت اقتصادی (از حیث بازار جهانی)، به گزینه‌ای جذاب برای واردات به کشورمان تبدیل شود.

در نمای جلو، شاهد طراحی ذوزنقه‌ای معکوس جلوپنجره به‌مانند اکثر محصولات سری UNI هستیم که همچنان بدون حاشیه بوده و از ظرافت بالایی در طراحی برخوردار است. این ساختار ماتریسی ادغام شده با چراغ‌های تهاجمی باریک و نسبتا بزرگ در قسمت جلو، تداعی کننده برخی محصولات لکسوس است؛ در حالیکه اصالت طراحی خود را نیز حفظ کرده است.

در قسمت عقب نیز از یک مجموعه چراغ فول LED با دو خروجی اگزوز در پایین استفاده شده است. در نمای کنار، ستون C مشکی شده جلوه‌ای به‌مانند سقف شناور ایجاد می‌کند و استفاده از رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی 19 اینچی چند پره همراه با سانروف پانوراما جذابیت بصری این خودرو را افزایش می‌دهد.

اندازه چانگان UNI-Z در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4730، 1890 و 1680 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2795 میلی‌متر است. ابعاد این کراس اوور، فضای سواری کافی و تجربه رانندگی راحت را فراهم می‌کند. در عین حال، صندلی‌های عقب از تا شدن متناسب برای گسترش بیشتر فضای استفاده پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی Changan UNI-Z

پیشرانه چانگان UNI-Z

این خودرو به سیستم پلاگین هیبریدی iDD نهنگ آبی چانگان، متشکل از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با راندمان بالا و یک درایو الکتریکی دو موتوره مجهز شده که توان تولیدی را با یک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. خروجی موتور بنزینی 97 اسب بخار و 125 نیوتن متر گشتاور و موتور برقی ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر یونی زد، 7.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر این، بسته باتری لیتیوم فسفات آهن با ظرفیت 18.4 کیلووات ساعت، برد الکتریکی خالص 125 کیلومتر (CLTC) را فراهم می‌کند. همچنین مصرف سوخت در صورت خالی شدن باتری 5.15 لیتر در 100 کیلومتر است.

این خودرو چهار حالت رانندگی انعطاف پذیر را ارائه می‌دهد: صرفه جویی در انرژی، راحتی، ورزش و برق خالص اجباری.در عین حال، سیستم ترمز نیز انواع گزینه های سبک، از جمله نرم، راحت، ورزشی و حساس را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف رانندگی فراهم می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان یونی زد وارداتی

نمای داشبورد چانگان UNI-Z

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان یه کلاستر 10.25 دیجیتال راننده، صفحه نمایش مرکزی اطلاعات-سرگرمی 14.6 اینچی با قابلیت Huawei HiCar و Amap، سیستم صوتی سونی، نورپردازی‌های محیطی 64 رنگ، به‌روزرسانی‌های OTA، سیستم تشخیص چهره FaceID3.0 و تشخیص صدا، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، صندلی‌های چرم باکیفیت، سانروف پاناروما، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، هشدار ترافیک عقب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.

قیمت Changan UNI-Z از 127,900 یوان معادل 17 هزار و 900 دلار آغاز، و در تریم بالارده به 134,900 یوان معادل 18 هزار و 900 دلار می‌رسد. با توجه به قیمت اعلامی، پیش‌بینی می‌شود این کراس اوور جذاب با تریم فول و در رنج قیمتی 2.5 میلیارد تومان به بازار کشور عرضه شود.

در پایان دعوت می‌کنیم که مطلب معرفی و بررسی کراس اوور اقتصادی چانگان سی اس ۱۵ را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آشنایی با بی ام و X2، وارداتی جدید پرشیا خودرو برای سامانه جانبازان نسل جدید فولکس واگن اطلس با چهره به‌روز در راه است + عکس شاسی بلند بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید ۲۰۲۵ معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*