سامسونگ گلکسی اس ۸ را به یک دوربین جلو با فوکوس خودکار مجهز خواهد کرد

سامسونگ گلکسی اس ۸ را به دوربین جلو با فوکوس خودکار مجهز خواهد کرد

سامسونگ همه ساله برای رونمایی از اسمارت فون پرچمدار خود که معمولا در کنگره‌ی جهانی موبایل یا همان رویداد MWC معرفی می‌شود، کار سختی را در پیش دارد. این سختی حالا به دلیل افتضاحاتی که نوت ۷ به وجود آورده است، بسیار بیشتر شده و حالا همه از کمپانی کره‌ای انتظار دارند که گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) را با قابلیت‌هایی معرفی کند که تمام تلخی‌های فبلت انفجاری سامسونگ را با خود بشورد و ببرد!

به همین دلیل هر روز سایت‌ها و تحلیلگران دنیای تکنولوژی بر روی یکی از بخش‌های گلکسی اس ۸ دست می‌گذارند و فرضیات خود برای ارتقای آن را مطرح می‌کنند. نمایشگر، دکمه‌ی هوم، پردازنده و بیوسنسورهایی نظیر اسکنر عنبیه‌ی چشم، مواردی هستند که تا به حال مطرح شده‌اند و حالا نیز کارشناسان به سراغ دوربین جلوی اس ۸ و ارتقای آن توسط کمپانی کره‌ای رفته‌اند.

طبق گزارشی که به تازگی در خبرگزاری ETNews منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد گلکسی اس ۸ را با یک دوربین جلوی قدرتمندتر نسبت به نسل‌های قبلی سری اس روانه‌ی بازار کند و موضوع هیجان‌انگیز این است که این دوربین، دارای قابلیت فوکوس خودکار خواهد بود؛ اتفاقی که در صورت رخ دادن می‌تواند دوربین جلوی گلکسی اس ۸ را به یکی از برترین نمونه‌های موجود در بازار برای عاشقان سلفی تبدیل کند.

دوربین جلوی گلکسی اس ۸ ، ۵ مگاپیکسلی باقی می‌ماند؟

سامسونگ گلکسی اس ۸ را به یک دوربین جلو با فوکوس خودکار مجهز خواهد کرد

این گزارش در حالی درباره‌ی قابلیت فوکوس خودکار در دوربین این محصول صحبت می‌کند که هنوز مشخص نیست که آیا شاهد افزایش رزولوشن در سنسور دوربین اس ۸ نیز خواهیم بود و یا خیر. سامسونگ علیرغم اینکه در اکثر بخش‌های سخت افزاری اسمارت فون‌های سری اس خود، تغییرات فراوانی را ایجاد کرده است، اما همچنان هم از همان سنسورهای ۵ مگاپیکسلی در دوربین جلوی محصولاتش استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که زمان تغییرات فرا رسیده است.

اپل در آیفون ۷ و ۷ پلاس به سراغ افزایش رزولوشن سنسور دوربین جلوی دیوایس‌های خود رفته است و حالا که رقیب قدیمی تغییر جدیدی را به وجود آورده، به نظر می‌رسد که این بار نوبت سامسونگ است که سنسورهایش را ارتقا دهد. در صورت رخ دادن این اتفاق در کنار وجود قابلیت فوکوس خودکار، دوربین جلوی گلکسی اس ۸ به یکی از خواستنی‌ترین قابلیت‌های عکاسی برای کاربرانی تبدیل خواهد شد که سلفی گرفتن به بخشی از زندگی‌ روزمره‌شان تبدیل شده و از تک تک لحظات خود سلفی می‌گیرند!

این در حالی است که بسیاری از کمپانی‌های سازنده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند نیازی به وجود قابلیت فوکوس خودکار و دیگر ویژگی‌های سخت افزاری نظیر این در دوربین جلوی دیوایس‌های خود احساس نمی‌کنند و تنها به افزایش رزولوشن اکتفا کرده‌اند؛ تصمیمی که البته به نظر می‌رسد با قرار گرفتن عکاسی سلفی در مرکز توجهات در دنیای عکاسی با موبایل، سریعا تغییر کند و شاهد موج جدیدی از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در دوربین‌های سلفی باشیم.

سامسونگ گلکسی اس ۸ را به یک دوربین جلو با فوکوس خودکار مجهز خواهد کرد

گفتنی است که این قابلیت در کنار حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی، نسل جدید پردازنده‌‌های سری اسنپدراگون کمپانی کوالکام، سنسور اسکنر عنبیه‌ی چشم، اسکنر اثر انگشت تلفیق شده در زیر نمایشگر، حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی، افزایش نسبت نمایشگر به بدنه‌، افزایش  فضای ذخیره‌سازی داخلی، اندروید ۷ نوقا و مقاومت در برابر آب، از ویژگی‌هایی هستند که گمان می‌رود در گلکسی اس ۸ شاهد آن باشیم؛ سامسونگ این محصول را در کنگره‌ی جهانی موبایل سال آینده (MWC 2017) که در حد فاصل بین روزهای ۲۷ فوریه تا ۲ مارچ (۹ اسفند تا ۱۵ اسفند) در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. Xperia c5ultra,
    Xa
    Xaultra
    X
    Xperformance
    Xz
    Xcompact
    دوربین جلو با فوکوس خودکار و منظره یاب دارن
    اما وقتی سامسونگ کاری انجام میده انقدر بزرگنمایی میکنید

  2. سلام ببخشید یه سوال داشتم؛ من گوشیم نوت ۴ هست هر یک هفته یه اپدیت ۳۰۰ مگی براش میاد از وقتی به اندروید ۶ ارتقا دادم اینجوری شده ایا این اپدیت برای تمام سری های نوت ۴ میاد؟!یا گوشی من مشکلی داره اخه هر بارم میاد تغییری ایجاد نمیشه تا الان ۷ یا ۸ بار هم دان کردم اون ۳۰۰ مگ رو اما باز میاد??

    • سلام دوست عزیز متاسفانه یکی از مشکلات سری های نوت سامسونگ همین آپدیت های نابجا و اعصاب خور کنشه میتونید با مراجعه به نمایندگی سامسونگ کدی را در خواست کنید که از این آپدیت ها جلوگیری کنه