گوگل ARCore

گوگل ARCore ، واقعیت افزوده را در گوشی های اندرویدی فعال می‌کند

گوگل ARCore ، کیت توسعه نرم افزاری جدید گوگل است که در پاسخ به کیت ARKit اپل طراحی شده و سیستم واقعیت افزوده را در گوشی های اندرویدی موجود فعال می‌کند.

به نظر می‌رسد توسعه پروژه تانگو برای اضافه کردن ویژگی‌های واقعیت افزوده به گوشی های هوشمند اندرویدی متوقف شده است. بزرگ‌ترین اشکال این پروژه، نیاز آن به سخت افزار اختصاصی بود. به همین جهت دستگاه‌هایی که از این سیستم پشتیبانی می‌کردند، تنها به لنوو فب 2 پرو و ایسوس زنفون AR محدود بود. اما حالا سازندگان به توسعه گوگل ARCore روی آورده‌اند تا نیازی به سخت افزار اختصاصی نباشد.

هم‌اکنون نسخه پیش نمایش این کیت در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و با گوشی های سری پیکسل و گلکسی S8 نیز سازگاری کامل دارد. به علاوه، سازندگان در تعامل با شرکت‌های مختلفی همچون هواوی، سامسونگ، ال جی و ایسوس، این قابلیت را روی گوشی های بسیار بیشتری فعال خواهند کرد تا در آینده میلیون‌ها دستگاه به صورت نرم افزاری از قابلیت‌های واقعیت افزوده بهره‌مند شوند.

گوگل ARCore با یونیتی، Java/OpenGL و Unreal سازگاری کامل داشته و روی سه زمینه اصلی ردیابی حرکات، درک محیطی و برآورد نور متمرکز شده است.

در ردیابی حرکات، ARCore با استفاده از دوربین گوشی، موقعیت و جهت دستگاه را هنگام حرکت شناسایی کرده و همراه با آن، آبجکت‌های مجازی را با دقتی بالا در محل خود ثابت نگه می‌دارد. درک محیطی یعنی ARCore به کمک دوربین، سطوح افقی همچون میزها یا طبقه‌ها را شناسایی می‌کند. در نهایت، این پلتفرم جدید با مشاهده و درک میزان نور محیط، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نور آبجکت‌های مجازی را نیز متناسب با محیط تغییر دهند تا خروجی آن واقعی‌تر به نظر رسد. این توانایی در واقع همان برآورد نور است.

در این میان، توسعه‌دهندگان وب هم می‌توانند با استفاده از مرورگرهایی که گوگل عرضه می‌کند، وب‌سایت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده را نیز توسعه داده و به کمک ARCore و ARKit، آنها را روی اندروید و آی او اس اجرا کنند.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، اطلاعات بیشتری در رابطه با این پروژه منتشر شود.

ویدیوی معرفی گوگل ARCore

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*